Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap, z d16y3 na co? a może remont?



sane
13-11-08, 15:57
Otóż sprawa wygląda tak:
W tej chwili posiadam silnik złożony przez jakiegoś megamózga... ma blok od D16Z2 (1.6 4gen 108hp) i głowicę wraz z całym osprzętem oryginalną D16Y3 (chyba :confused:) - w każdym razie wizualnie to D16Y3, kod głowicy to PM3-010...

Problemy obecnego silnika:
-misa złożona na nowej uszczelce dalej puszcza plamki oleju (nie wiadomo dlaczego)
-sonda lambda nie działa
-silnik przepala olej (półsyntetyk póki co) do tego stopnia, że ręka przyłożona do wydechu robi się tłusta po kilkunastu sekundach

Może ktoś robił remont i jest w stanie powiedzieć ile go wyniósł?
Warto w ogóle remontować taką wydumkę?

Druga opcja to swap, ale pytanie: na co?
Chodzi mi o to, żeby silnik pasował p&p, zwłaszcza, żeby nie ruszać nic w kwestii elektroniki...
Do głowy przychodzą mi następujące silniki...

-D16B2: silnik oryginalnie siedzący w naszych hondach, jakie OBD?, osprzęt od Y3 podpasuje?, opinie na temat tego silnika?

-D15B JDM: VTEC 130KM, seria D, więc zgaduję, że powinien pasować bez problemów... pytanie co z wiązką i osprzętem?

-D16Y2: VTEC 125KM, oryginalnie siedział w tej budzie, więc problemów z montażem nie przewiduję... osprzęt pasuje? warto się interesować tym silnikiem?

-D16Y3: nie za bardzo odpowiada mi charakterystyka tego silnika, ale tu na 100% p&p...

-jakiś inny?

Docelowo silnik miałby iść pod doładowanie (turbo/kompresor) i krzesać moce 200-220 KM...
B-serii nie chcę, bo jest za droga, a jak doładuję, to zrobi mi niewielką różnicę :p...
-

Redrekin
13-11-08, 16:13
Głowica PM3-xx to chyba głowica z jakiegoś d15.

vtec
13-11-08, 16:30
Jeszcze masz do wyboru D16W3/W4 :P Jakby udało Ci się dorwać jakiś inny silnik w dobrym stanie, to chyba jednak swap. Chociaż jakbyś wyremontował tą wydumke to byś wiedział na 100% co masz. Ale to to wcale nie musi mieć tylu KM ile powinno :P

Osobiście obstawiałbym swap. Bo naprawde cholera wie jak taki Frankenstein zareaguje na Turbo burbo :P

crash
13-11-08, 17:38
a na remont wylozysz tyle co na swap jakiegos d16y2 wiec raczej swap

sane
14-11-08, 15:51
KM to chyba ma całkiem sporo, bo nawet w takim agonalnym stanie jedzie nieźle... pow. 5 tys. obrotów robi mały przeciąg... jedzie na oko na 120KM...

głowica PM3 podobno była nie tylko w D15 (JDM zresztą), ale właśnie w D16Y3 i D16A6/Z2

vtec
14-11-08, 16:48
To może sie najpierw shamuj na tym silniku co jest?

Barry
15-11-08, 00:23
Ja polecam D16W4. Taki silnik miał ostatnio Maciekxxxx.

sane
15-11-08, 11:32
Ja polecam D16W4. Taki silnik miał ostatnio Maciekxxxx.

Jakie to OBD? Trzeba coś przerabiać z wiązką? osprzęt pasuje?

skolopendra
15-11-08, 12:12
Jakie to OBD?

D16W4 1590 125 SOHC, VTEC Civic 99/02

wychodzi że 2

sane
15-11-08, 18:57
to już lepiej D16Y2... wtedy przynajmniej wiązki nie trzeba przerabiać

Barry
15-11-08, 21:11
Zmieniając OBD możesz zastosować przejściówkę a wiązkę jaka by nie była i tak musisz przerobić jeżeli jest z anglika.
A co do pytania zasadniczego to ja bym wolał swap niż remont.
Jeżeli 115 KM dla ciebie nie jest za mało to polecam też D15Z8. Po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 i wydechu od vti wyjdziesz na jakieś 125 KM. Ja tak mam i jestem bardzo zadowolony.

sane
16-11-08, 13:46
Czemu muszę przerabiać wiązkę?
Ja to rozumiałem tak, że np. D16Y2 i D16Y3 to praktycznie identyczne silniki, które różnią się tylko głowicą i kompem...

Chciałem przełożyć maksymalnie p&p jak się da, czyli zostawić starą wiązkę, podpiąć do D16Y2 i puścić dodatkowe kable sterowania VTEC'iem do kompa. Mylę się?

Barry
16-11-08, 18:32
Jeżeli znajdziesz D16Y2 w dobrym stanie. Owszem, tak z przebiegiem 200tkm to są ale czy warto ?

milosh_one
18-11-08, 13:20
poczytaj temat zed'a on mial kiedys 5d i zrobil sobie minime na d16z6. W jego watku masz wszystki napisane co i jak. Jest to chyba najlepsza opcja.

sane
19-11-08, 00:15
Wiem o takiej opcji jak mini-me, ale mini-me nie zwalnia mnie z remontu dołu, kupienia lamby itd., więc to wychodzi drożej niż kupno całego silnika...

sane
20-11-08, 14:33
Podjąłem już praktycznie decyzję dot. silnika.

Najprawdopodobniej wjedzie pod maskę D16Z9 (mam już dawcę), czyli SOHC VTEC 126hp
Z tego co zdąrzyłem się zorientować, jest to swap praktycznie p&p...
Czy ktoś wie na jakie problemy mogę natrafić?

zed
21-11-08, 14:39
Dobra decyzja jak juz mowisz ze y3 puszcza dolem to z remontem gory,z pierscieniami i szlifem bloku by wyszlo duzo $ takze jak masz pewne z9 ktore na starcie ma ~15km wiecej to wstawiaj w koncu bedziesz mial VTEC :D a pozniej mozesz cos modzic dalej Powodzenia w projekcie