Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów CTDI



mazdam
13-11-08, 14:01
Czesc,

Mam mały problem, mianowicie jako ze stuknelo mi wlasnie 90kkm chcialem wyregulowac zawory
wedlug ksiazki serwisowej nalezy to wlasnie teraz zrobic.

No i niestety nawet w PLAZIE nie reguluja w tym silniku, w OPLU cena samej robocizny to 520PLN.

Mam zatem pytanie ktos moze robil to juz? Jaki był koszt? I gdzie w Warszawie i okolicach ktos sie
tego podejmie?

Pozdrawiam,

MM

Krzysztofik
13-11-08, 18:45
Witam ja również sie dowiadywałem jak wygląda sprawaz zaworami usłyszałem że w tej wersji w dieslu nie reguluje się ich gdyż są one regulowane hydraulicznie to własnie powiedzieli mi w serwisie w Plazie...pzdr

agent
14-11-08, 08:38
Mnie to tez ciekawi jak jest z tą regulacją - jest regulacja hydrauliczna czy nie. Jak się kogoś pytam i mówię że to silnik ISUZU to mówią że trzeba regulować ale chyba pamiętają jeszcze czasy montowania tego silnika w oplach ze starą głowicą i bez CR. Faktem jest że w książce piszą że regulacja jest co 90 tys. Ja kupiłem auto z wiekszym przebiegiem niż 90 tys. i nie przekroczyłem 180 więc mam czas na zbadanie tematu :)

agent
11-05-09, 12:22
No i się zbiżam do 180 czyli ponownej regulacji. Ktoś już zbadał jakie ceny itp. Po regulacji jakieś zmiany?
P.S. Odpowiedź ASO Gdańsk" W tym modelu jest hydraulika czyli samoregulacja poprzez zawory samoregulacyjne" To jak to w końcu jest? Po co ta informacja w książce o regulacji co 90 tys km?

lukamila
09-10-09, 19:12
W Hondzie w Poz mówili ze koszt regulacji to jakies 800zł a to dlatego ze nie mają jakis blaszek czy łopatek i trzeba specjalnie sciagnać, bo auto nie było sprzedawane w naszym kraju , a w Oplu to w ogóle odesłali mnie z kwitkiem. Mam jakis odgłos podobny do zaworów ale to prawdopodobnie cos z rozrządem po wymianie.

agent
12-10-09, 11:26
Chyba zdurnieli - za regulację zaworów 800 zł. No i też oba ASO powinny się dogadać - reguluje się czy nie? Może daj numer do ASO Honda Gdańsk - niech sobie wyjaśnią.

lukamila
13-10-09, 17:32
Dzieki kolego , a Ciebie ile to kosztowalo ? Czy prawda jest ze musieli jakies specjalne czesci sciągnąć?

Kolego własnie dzwoniłem na Gen Hallera w Gdansku i powiedziano mi ze ctdi ma hydrauliczną regulacje zaworów więc nie reguluje sie . Zgłupiec mozna , w Poznaniu mówią ile to kosztuje a w Gdansku ze hydraulika . Jak zapytałem serwisanta czy aby napewno , słyszałem w tle jak upewniał sie i dwóch innych mówiło że hydraulika. W tej sytuacji nie wiem co moze dzwonic u mnie , tym bardziej ze stało sie to zaraz po wymianie rozrządu.

agent
13-10-09, 19:10
No mi też tak odpowiedzieli i mimo że na 100 % nie jestem pewien (bo przecież w książce jest zaznaczona regulacja co 90 tys km) to nie regulowałem, zwłaszcza że silnik chodzi ok. A u Ciebie jak po wymianie rozrządu jest coś nie tak to po co chcesz zlecać regulację zaworów. Ja bym pojechał do innego mechnika lub nawet ASO i jak stwierdzi że coś z rozrządem jest nie tak to żądać zwrotu kosztów ponownej naprawy od poprzedniego.

lukamila
13-10-09, 19:36
A nie jest tak że ksiązka jest uniwersalna do benzyny i diesla dlatego jest zamieszczona regulacja zaworów ? Ja nie mam ksiazki wiec pewien nie jestem.

agent
13-10-09, 21:57
Nie jest uniwersalna. W benzynie reguluje się prawie napewno i częściej niż w dieslu. Jak sobie ściągniesz manuala to jest tam też harmonogram przeglądów z wyszczególnieniem co serwisować i co ile km.

agent
19-10-09, 21:55
Właśnie oglądałem w AutoDacie że nie ma hydraulicznej regulacji luzów i luz na ssącym i wydechowym wynosi 0.4 +/- 0,05 mm. Zatem już nie wiadomo które ASO ma rację.

Frenk15
25-10-09, 01:11
Sprawdzenie luzów zaworowych według manual powinno się zrobić co 90 000 km (szczelinomierzem) Po odkręceniu pokrywy zaworów trzeba później gumkę uszczelnić silikonem w dwóch miejscach (Nie trzeba odkręcać przewodów wtryskiwaczy !!!). A regulować jeśli nie są prawidłowe. Moment dokręcani śrub pokrywy 9,8 Nm. W manualu podane są luzy 0.40 mm +-0.05 i ssące i wydechowe. Ja w swoim sprawdzałem po 40 000 km i były ssące: 0,37; 0,38; 0,4; 0,38; 0,38; 0,38; 0,38 wydechowe: 0,4; 0,38; 0,42; 0,42; 0,42; 0,41; 0,42; 0,42, Czyli ssące na minusie wydechowe na plusie. Jestem ciekaw jak się zmienią przy 90 000 km.

oczywiście dla 1.7 CTDI VII generacja 2004 rok