PDA

Zobacz pełną wersję : Turbo do D16



mleko
13-11-08, 09:06
Stoję właśnie przed wyborem sprężarki i kolektora do D16Y2 i przydałaby mi się Wasza pomoc i doświadczenie.

Na razie w planach jest soft a na następny sezon kucie, także nie chciałbym za chwile wszystkiego zmieniać

Wstępnie wybrałem TD04HL 15G z volvo i z tego co widzę ona ma flanszę do której ciężko o gotowy żeliwny kolektor (w każdym razie na ebay). Kolektory tego typu – KLIK (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/civic-crx-del-sol-d15-d16-cast-t3-turbo-manifold_W0QQitemZ380080507747QQcmdZViewItemQQptZM otors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3800805 07747&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A727%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 ) – są raczej tylko pod T3. Dodam że chciałbym zostawić klimę…

Co polecacie? Dobrać coś z T3? Jeśli tak to jaką żeby startowała w miarę od dołu? Przerobić kolektor z D15Z1 pod flanszę od TD04HL? Robić kolektor od nowa? Wybrać zupełnie inną sprężarkę ?

Dzięki za pomoc

QowaX
13-11-08, 09:44
td04 14g spokojnie ogarnie

mleko
14-11-08, 09:13
Zadam może pytanie inaczej

TD04HL 15G czy T3/T04 do D16 ??

Pati
14-11-08, 09:34
wydajnosciowo obojętnie.

Fawor
14-11-08, 13:03
15G jak najbardziej pod kucizne. My wzielismy 16tke, zobaczymy jak będzie wstawała :)

Co do kolektora to w wersji budżetowej Z1 i przejściówka z flanszami. Jeśli masz ciut więcej siana to custom.

Amorr
18-11-08, 09:34
Fawor jaka 16stke masz td04 czy 05

TD 04 HL - 16T :
http://www.not2fast.com/turbo/maps/td04hl-16t.gif

ja mam td05-16g i wstaje powyzej 4000rpm:
http://www.not2fast.com/turbo/maps/td05-16glarge.gif

no i powyzej 0,9bara zaczyna mi cisnienie skakac na wskazniku ....wastegate mam 0,9-1 bar chyba go odepne od cisnienia i niech dmucha ile nadmucha ......

..... achhhhh a miec turbinke od 3000rpm 1,2 bara do odciecia .... jojjjjj

mleko
18-11-08, 10:36
Pytanie czy z kolektorem od Z1 zmieści się klima i jak ma się wydajnościowo do żeliwnych z Ebay (takich KLIK (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/civic-crx-del-sol-d15-d16-cast-t3-turbo-manifold_W0QQitemZ380080507747QQcmdZViewItemQQptZM otors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3800805 07747&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A727%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 ))

Pati
18-11-08, 15:34
amorr - to trza bylo wziasc GT28RS albo GT2871.

Amorr
18-11-08, 20:43
hmmm chyba trzeba zbierac przez zime na nowe turbo i kolektor .......

qrcze mapa kozacka

http://www.not2fast.com/turbo/maps/gt28rscompress.gif

ojj joj joj....

Fawor
18-11-08, 22:03
Fawor jaka 16stke masz td04 czy 05
04. 05 jest za duża do takich mocy z 1.6l pojemnosci. WG masz zewnętrzny czy wewnętrzny?


Pytanie czy z kolektorem od Z1 zmieści się klima
może być ciężko, choć nie wiem dokładnie ile jest miejsca w komorze 6g. Przy kolektorze Z1 i 16t trzeba robić odsadzenie bo nie mieści się do bloku. Wszystko pewnie będzie zależeć od tego jakie wybierzesz turbo.

Amorr
18-11-08, 22:27
wew ustawiony na 0,9 - 0,95 .... musze zmienic sprezynek w WG ... na 1,1 bylo by cacy

czego 05 za duza ...... jesli silnik zakuty ....

jero11
18-11-08, 22:40
jeśli chodzi o instalacje turbo i pozostawienie klimatyzacji to GReddy ma takie zastawy http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.vtaigmotorsports.com/prodImages/Greddy/TurboKits/11550021A.jpg&imgrefurl=http://www.vtaigmotorsports.com/Scripts/prodView.asp%3Fidproduct%3D25&usg=__WBciq5JfTEo71mmE7faer8bPbuQ=&h=250&w=420&sz=23&hl=pl&start=23&um=1&tbnid=jAIGJth5l93EgM:&tbnh=74&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dgreddy%2Bcivic%2Bturbo%26start%3D20%2 6ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN mam taki kolektor, sprężarkę, downpipe i pasuje to idealnie z klimą

Fawor
18-11-08, 22:50
czego 05 za duza ...... jesli silnik zakuty ....
to turbo jest dobre do krzesania 400, nie 300hp.

mleko
19-11-08, 10:54
Panowie a taka sprężarka - http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT20/GT2052_727264_1.htm ?

Ma A/R 0.50 po stronie ciepłej i 0.51 po zimnej. Jak będzie się zachowywało takie turbo ?

Pati
19-11-08, 11:00
bedzie świstać i dmuchać.

mleko
19-11-08, 11:03
bedzie świstać i dmuchać.

Czyli w normie :)

A tak na poważnie ??

Pati
19-11-08, 11:12
policz sprawnosc silnika, sprawdz na mapie do tej sprezarki to bedziesz wiedzial.

mleko
19-11-08, 12:21
Ok poszedłem za rada i wyszło mi zapotrzebowanie dla D16Y2/Z6 w granicach 22 lbs/min. Jeśli moje obliczenia są ok to ta sprężarka jest zdecydowanie za mała.

Poprawcie mnie jeśli się pomyliłem

Fawor
19-11-08, 18:41
Do d16 minimum GT25

mleko
19-11-08, 19:34
Dzięki bardzo za pomoc :)

Fawor
19-11-08, 20:57
Luz, walczcie. Pewnie sie spotkamy na zawadach na turbinowe otwarcie sezonu ;)

Amorr
19-11-08, 21:38
to i ja sie pisze :)

przez zime glowice sobie zrobie na cacy

Fawor
19-11-08, 21:47
Wpadasz na spot do Poznania? :p

Wiciayz
17-12-08, 14:19
a mam pytanie a jeśli silnik z D serii 1.5 lub 1.6 jest nie zakuty to można zamontować turbo i jakie i ile może w pompować żeby nie zrobiło dziury w tłoku?

jero11
17-12-08, 14:25
można zrobić soft turbo czyli doładowanie jakieś 0,5 Bara ja miałem D15B7 na 0,4 bara i nie wytrzymała korba, tylko że nie miałem wystrojonego tego turbo bo miałem dodatkowy wtrysk:mad: gdzybym to wystroił to może by jeździło.
w D15 jest taki problem że są słabe korby, a w D16 korby są grubsze przez co jest trochę bardziej odporny na turbo.

Wiciayz
17-12-08, 14:44
czyli do D16 można założyć turbo i w pompować maksymalnie 0,5 bara i by to jeździło
ale czy da coś te 0.5 bara


tylko że nie miałem wystrojonego tego turbo bo miałem dodatkowy wtrysk
co to ten dodatkowy wtrysk

jero11
17-12-08, 14:47
dobra rada poczytaj dużo o turbo;)
przy soft turbo uzyskuje się około 50% przyrostu mocy, ale to wszystko jest zależne jaki silnik, jak wystrojone itd...

dodatkowy wtrysk to dodane 2 wtryskiwacze paliwa na dolocie przed przepustnicą.

Wiciayz
17-12-08, 14:54
a mógł byś mi podać gdzie to mam czytac bo patrzałem i czytałem i nie znalazłem o tym jak założyc turbo
po założeniu turbo trzeba zmienić coś w komputerze

jero11
17-12-08, 15:05
w szukajce wpisz soft turbo i będziesz miał tematów na cały wieczór.
turbo to nie wymiana żarówki, musisz dobrze poznać ten temat więc szukaj wszędzie gdzie się da;) ja tak przez 1.5 roku czytałem różne informacje na temat turbo i nadal wiem niewiele:D

Misiekemeryt160
19-05-09, 15:58
pytanie. w którym miejsy umieściłeś te dodoatkowe wtryski na dolocie?- jak dalekjo od pzrepustnicy? Nie masz może zdjecia?
Jak wyglądał AFR bez strojenia przy tylko dodatkowych wtryskach.??

kuba_guzik110
07-06-09, 15:23
Sory za odkop ale zastanawia mnie taka rzecz.Poniewaz przygotowuje się teraz żeby przez wakacje założyć turbo i z tym wiąże się moje pytanko. czemu ta turbina jest taka tania ?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-Turbocharger-63-A-R-Turbo-EG-Hatch-Civic-LX_W0QQitemZ330334705389QQcmdZViewItemQQptZMotors_ Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item4ce97b96ed&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65%3A12|39%3A1|72%3A1171|240%3A1318

I takie pytanko do ludzi którzy mają już turbo. Jakie polecacie. td04-16g ?? czy moze t3/t4 a może jeszcze jakieś inne. Powiem że chce uzyskać w okolicy 300KM jak najwiecej NM :) i żeby zbierała się w miare jak najniżej około 2500obr/min i żeby pełen boost był przy około 3500obr/min. Silnik jest zakuty więc bez obaw :)

BurnOuT
07-06-09, 18:49
Jest taka tania bo jest chińska

atpturbo.com tu masz markowe turbiny i zobacz sobie ile kosztuje tak naprawdę turbina, ebay sobie odpuść bo tam 90% to chinole

najtańsza turbina sensowna kosztuje 650$ ale nie uzyskasz na niej 300KM
Jak chcesz żeby Ci szybko wstawała to kup Garretta GT28RS (~1200$), idealna do zakutego D (300KM@ 1 bar)
Zapomnij o tym że będzie Ci auto z dołu jechało. Poniżej 3000rpm auto zawsze będzie jechać jak seria (a nawet gorzej bo odprężona). Na turbinie bez BB auto zacznie jechać nie wcześniej niż przy 4000rpm

Z resztą doładowanie poniżej 3000rpm to zabójstwo dla panewek

chedder
07-06-09, 22:10
to moze ja sie podepne troche pod temat : jaka moc wytrzymuje seryjny dol w d16z6 zeby to bezpiecznie, bezawaryjnie jezdzilo ?

kuba_guzik110
08-06-09, 00:28
BurnOuT ale panewki mam acl dla nich doladowanie przy około 3000 to też zabójstwo. A co powiecie o turbince td04 16g od miska ?? jaka turbinka ma najlepsza mape bo zupełnie nie wiem jak ją się czyta ??

Co to BB ??

chedder
08-06-09, 00:38
Co to BB ??

Ball-Bearing

http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_bearing

kuba_guzik110
08-06-09, 07:35
Czyli jeśli dobrze przetłumaczyłem to oznacza łożysko kulkowe. Ale jaką ono funkcję pełni?? przez te łożysko są mniejsze opory i turbina szybciej się wzbudza ?? W jakich turbinkach występuje w takim razie BB

A dół w d16 wytrzymuje około 180 190KM tylko musi być wszystko idealnie wystrojone

chedder
08-06-09, 14:59
Czyli jeśli dobrze przetłumaczyłem to oznacza łożysko kulkowe. Ale jaką ono funkcję pełni?? przez te łożysko są mniejsze opory i turbina szybciej się wzbudza ?? W jakich turbinkach występuje w takim razie BB
dokladnie tak jak piszesz.
z tego co pamietam GT28RS wystepuja na BB.

znalazlem info : http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/products/turbochargers.html





A dół w d16 wytrzymuje około 180 190KM tylko musi być wszystko idealnie wystrojone

do ilu mozna bezpiecznie krecic seryjny dol w d16 ? chodzi o N/A

mickar
08-06-09, 20:40
w Polskich realiach nie przekraczałbym 7600obr/min. W usa standardy są nieco inne, tam niektórzy seryjne silniki kręcą na 8tys. Ale w usa nie kute d16 'wytrzymuje' po 220-250KM... ;)

kuba_guzik110
08-06-09, 23:58
Kurde nie wiem jak czytać te mapy turbinek, ale wybrałem coś takiego mógł by się ktoś wypowiedzieć na ich temat i dorzucić coś jeszcze może nawet ciekawszego
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2854R_471171_9.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2860R_707160_7.htm

chedder
09-06-09, 00:02
Kurde nie wiem jak czytać te mapy turbinek, ale wybrałem coś takiego mógł by się ktoś wypowiedzieć na ich temat i dorzucić coś jeszcze może nawet ciekawszego
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2854R_471171_9.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2860R_707160_7.htm


temat zalozony przez Filipa na sr.pl napewno pomoze :
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43494&hl=mapy%20turbo&st=0

edit : przegladajac ulubione zakladeczki znalazlem jeszcze cos takiego : http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

Amorr
13-07-10, 11:25
troszke odgrzeje ... bo i tak goraco ;)

GT28RS:
A/R: 0.86 - GT2860RS (739548-1)
A/R: 0.64 - GT2860RS (739548-5)

... duzo pozniej w Z6 bedzie wstawac 0,86 ??

Po seriiii roznych turbo chce juz kupic raz a dobrze .... a siusiek w us&a wycofal aukcje na Hy35


http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/739548-1&064turb_e.jpg & http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/739548-1comp_e.jpg

i jeszcze moze wiecie gdzie jakos taniej nowa kupic ... na razie znalazlem za ~3600

kuba_guzik110
13-07-10, 22:20
zadzwon do techmotu moze mają jakąś regenerowaną jest to chyba najlepszy warsztat od turbin na podlasiu