Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 1,6 16v D16Z6 - brak iskry



BRABUS0
13-11-08, 00:02
Witajcie panowie i panie
Jako ze jestem tu nowy, to przy okazji chcialem sie przywitac, od niedawna stalem sie posiadaczem Civica 1.6 D16Z6, sedan z 94'.
Wczesniej ujezdzalem Civica 1,5 16v hatchbacka.

Niestety tamten Civic byl nieco szczesliwszy - w moim aktualnym po przejechaniu 500 km zgubiła sie iskra. Iskry nie ma w ogole i na zadnej ze swiec.
Sprawdzilem to co umialem - napiecie do aparatu dochodzi, palec sie kreci, wszystko niby jest ok, ale iskry nie ma. Tu tez moje pytanie, co robic? szukac calego aparatu czy moze wymienic cewke/modul - i jak to sprawdzic co polecialo? Czytalem na forum o jakims sposobie na 12v na silniku - ale jest malo precyzyjnie opisany - jesli jest prawdziwy - prosze o pomoc. z gory dzieki za odpowiedzi.

radar333
13-11-08, 12:14
Moduł kosztuje ok 140 zł nowy zamiennik. Aparat ok 300+ zł używka. Wykręć aparat i podwieź do elektryka samochodowego tylko dobrego i niech ci zdjagnozuje. Najlepiej jeszcze takiego co na hondach się docelowo zna. Mi jak nie palił i iskry nie było i na lince zaciągnąłem do elektryka to powiedział moduł na 100 % i na drugi dzień Honda śmigała już.

BRABUS0
13-11-08, 19:14
orientuje sie moze czy do mojej Hani - 1.6 16v sohc bedize pasowal od 1.4 is? wizualnie sa identyczne, pytanie tylko czy takie same ;)

radar333
13-11-08, 23:11
nie będzie pasował

Skoti
13-11-08, 23:41
Samemu mozesz jeszcze sprawdzić cewkę, przemierz ją

mrozioo
14-11-08, 10:41
Obstawiam cewke!
na 100% nie moduł zapłonowy, bo byś miał iskre, ale bardzo słabą - wiem, bo przerabiałem

przepity
14-11-08, 11:30
pewno cewka, w ic koszt ok 100zl
zgubiła się iskra nagle czy coś dłubałeś przy aucie? u mnie poszła po tym jak spadł jeden z przewodów na aparacie

BRABUS0
14-11-08, 17:47
zgubila sie nagle iskra, nic nie dlubalem, zgasilem, przyszedlem odpalic i juz jej nie bylo, samochod wczesniej zero problemow, nic nie przerywalo, po prostu wsiadalem i jechalem. a co do cewki - chce ja przemierzyc ale za cholere nie moge zdjac palca w aparacie, poradzcie jak to zrobic by go nie uszkodzic...

dEboo
14-11-08, 18:24
a pompa po przekręceniu zapłonu pompuje tzn słychać ją ?? jeżeli nie to spr. bezpiecznik pod maską w gornym lewym rogu(obok back up) pod niego jest podpięty zapłon i pompa paliwa.

adam_k
14-11-08, 21:03
palec przykrecony masz sruba na srubokret krzyzakowy:) musisz wbic 5bieg i pchac albo w przod albo w tyl i patrzyc na palec az zobaczysz ta srube:) objaw faktycznie wyglada na cewke. zawiez ja do elektryka i niech ja sprawdzi. jakby co to mam urzywke do sprzedania za 70Zł

BRABUS0
14-11-08, 21:44
aparat mam juz zdjety, srubke odkrecilem ale palec ani drgnie ;/ pompa pracuje, slychac, wyglada na to jakby palec sie zapiekl na walku...bo co innego mogloby go trzymac?

adam_k
15-11-08, 10:31
podwaz go lekko srubokretem, jesli nie zejdzie lub peknie to nowy palec fortuny nie kosztuje

BRABUS0
15-11-08, 14:12
lekko to nie ma opcji, z calej sily cisne, a on nie puszcza tylko mi sie srubokret gnie, coz najwyzej palec poleci, jak patrzylem to kolo 20-30 zl.

zdjalem ten palec, wyjalem cewke - teraz tylko pytanie jak ja przemierzyc i podlaczyc by zrobic iskre.
Probowalem w nastepujacy sposob:
Minus - obudowa
Plus - tam gdzie plus na obudowie
Minus - mostkowalem chwilowo by uzyskac iskre.
Wyjscie wysokiego napecia - wiadomo -> swieca

wynik uzyskalem negatywny, lecz nie jestem pewny poprawnosci pomiarow, poniewaz przy mostkowaniu ewidentnie robi sie zwarcie, tak tez powinno byc, natomiast czemu nie ma iskry? czy cos zle robie?
Macie moze jeszcze jakies sposoby sprawdzenia iskry?

adam_k
16-11-08, 00:35
lekko to nie ma opcji, z calej sily cisne, a on nie puszcza tylko mi sie srubokret gnie, coz najwyzej palec poleci, jak patrzylem to kolo 20-30 zl.

zdjalem ten palec, wyjalem cewke - teraz tylko pytanie jak ja przemierzyc i podlaczyc by zrobic iskre.
Probowalem w nastepujacy sposob:
Minus - obudowa
Plus - tam gdzie plus na obudowie
Minus - mostkowalem chwilowo by uzyskac iskre.
Wyjscie wysokiego napecia - wiadomo -> swieca

wynik uzyskalem negatywny, lecz nie jestem pewny poprawnosci pomiarow, poniewaz przy mostkowaniu ewidentnie robi sie zwarcie, tak tez powinno byc, natomiast czemu nie ma iskry? czy cos zle robie?
Macie moze jeszcze jakies sposoby sprawdzenia iskry?

jak mi padla cewka to wziolem ja do elektryka i podlaczyl on ja pod takie "cos" ;) i powiedzial ze "cewka na h*j" sie nadaje. wymienilem cewke i odpalil :D

BRABUS0
16-11-08, 09:03
no racja, ale u mnie na wsi to ciezko o dobrego elektryka... :P

dzisiaj sie wkurzylem i przyrzezbilem na swoj sposob, podlaczylem na krotko pod aparat cewke od WSK i co dziwne iskra byla, jutro kupie cewke wymienie, moze sie uda i odpali... oczywiscie relacje zdam na biezaco.


siup, wymienilem cewke - nowke u mnie w sklepie niby jakas dobra firma za 107 zl i wszystko jest tak jak byc powinno, Civic pali jezdzi, ogolnie - :)

Sebek_WWL
23-06-11, 23:25
kurcze mam identyczny problem ma może ktoś na zbyciu taką cewke

Saiti
24-06-11, 01:56
Do B18C4 kosztowała 60 zł chyba, nieduże pieniądze, a wiesz, że nowe.

Sebek_WWL
24-06-11, 08:54
Nie duze ale gdzie ja to kupie

Sebek_WWL
24-06-11, 11:29
no moje pytanie jak sprawdzić czy to cewka czy moduł u mnie jest tak
brak iskry na każdym cylindrze napięcie na kostce jest kręcąc aparatem obrotomierz się podnosi hmmmm chyba zostanie mi zakup używanego aparatu

Saiti
24-06-11, 11:50
W InterCarsie kupisz.

Sebek_WWL
24-06-11, 12:56
cewka zakupiona wieczorem sprawdzę czy odpali al jeśli nie to co to może być

Sebek_WWL
24-06-11, 17:01
jest juz iskra ale zalewa mi swiece co to moze byc