Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie - problem z odchyłem prawego koła



Xeroeth
12-11-08, 16:14
Witam
Nie dawno zakupiłem Honde Civic 1.5 VTEC-E, sedan, 1996r wydaną na rynek amerykański. Okazało się że prawe tylne koło jest bardzo odchylone górna częścią do środka co powoduje nadmierne zużycie wewnętrznej części opony oraz gdy puszczę kierownicę samochód odbija w lewo. Byłem na ustawianiu zbieżności, wyregulowali ile się dało ale i tak jest sporo poza dopuszczalną normą. Poniżej zamieszczam wykres który otrzymałem na ustawieniu zbieżności:
http://i52.photobucket.com/albums/g16/SsjDraco/SCAN0030-1.jpg

Jak widać prawe tylne koło jest odchylone - więc tutaj moje pytanie:
Co trzeba wymienić aby zlikwidować te odchylenie i jaka może być tego przyczyna ?
(mechanik proponował wymianę całego prawego tylnego zawieszenia ale wolę się dopytać :) )

grafix
12-11-08, 16:25
wahacz regulowany na tył ...

luniz
12-11-08, 16:47
sprawdz na poczatek czy nie masz porozwalanych tulei, cukierka itd

Xeroeth
12-11-08, 16:54
Tuleje są na 100% nowe więc nie w tym problem

Pati
12-11-08, 20:30
darmo sie to nie bierze jesli buda jest prosta. moze wahacz krzywy. ten gorny, maly.

dziadu
12-11-08, 21:54
po przeszczepie ?:)
a tak szczerz to potwierdza ze moze kiedys ktos bokiem kraweznik zaliczył i ktoryś wachacz jest krzywy...

grafix
13-11-08, 01:52
wszstko przemawia za wahaczem, sprawdzic, i jak bedzie po przejsciach to albo oem albo regulowany ...

astan
16-11-08, 18:10
Sprawa jest prosta. najprawdopodobniej dolny wahacz się przesunął w miejscu mocowania z belką. Dzieje się to zazwyczaj przy uderzeniu kołem w krawężnik.Tam jest otwór fasolkowy. Poluzuj nakretkę, podnieś auto do góry tak aby koło nie stykało się z ziemią i kopnij porządnie w dolną część opony. Koło powninno wskoczyć na swoje miejsce i zmniejszyć odchylenie. Poza tym pod górny wahacz można włożyć podkładki i jeszcze bardziej ustawić koło do pionu. Jeżeli to nie pomoże tzn że masz skrzywiony któryś z wahaczy. Dziwię się jednak panom ze stacji obsługi, którzy powinni co powiedzieć co masz zrobić.

Pati
16-11-08, 18:14
który otwór jest fasolkowy? w nadwoziu? w wahaczu wzdłużnym?

astan
16-11-08, 18:55
chodzi o otwór, w którym tkwi śruba mocująca dolny wahacz z belką lub jak kto woli tylną osią. Miałem to samo co ty. Po poluzowaniu tej śruby i dosłownie kopnięciu w dół koła wahacz przemieścił się o 1 cm do środka samochodu co postawiło koło prawie do pionu. Oczywiście u mnie poszło w miarę gładko. Ale wiem, że śruba ta może być zapieczona i mogą być problemy z jej ruszeniem.

Pati
16-11-08, 20:23
to civic. tam nie ma belki ani osi. zarowno otwor w wahaczu wzdłużnym jak i w nadwoziu, gdzie montuje się wahacz dolny poprzeczny ma tylko jedno miejsce montażu, bo nakrętka jest częścią integralną wahacza wzdłużnego oraz nadwozia. pod kątem nie wkręcisz.

astan
16-11-08, 20:37
i właśnie o to miejsce chodzi. pod śrubą jest fasolka w nadwoziu Przynajmniej u mnie nadwozie EJ9

Pati
17-11-08, 10:23
wahacz dolny poprzeczny oraz tylne sanki maja tylko jedno miejsce montażu, bo nakrętka jest częścią integralną wahacza wzdłużnego oraz nadwozia. pod kątem nie wkręcisz.
^