Zobacz pełną wersję : Zbyt dobre chłodzenie też szkodzi...
mam problem. moje b18c4 strasznie długo sie nagrzewa. dzis gdy zrobilem 30min przejazdzke po okolicznyc wioskach z predkoscia 60-70 na 5tym biegu (jakies 2000rpm) temperatura spadla tak znacznie,ze na jałowym biegu obroty stały okolo 1400rpm czyli bylo juz ssanie włączone. i tak wynika jak probuje jesdzic oszczednie to wiecej mi pali. jak na niskich obrotach nawet po miesice wroclawiu bo tu glownie jezdze to stygnie slinik. jzu nie powiem ze potrafie przejechac pol miasta az silnik nabierze odpowiednia temperature i zacznie dzialac wymuszone chlodzenie. zauwazylem ze w miejscu gdzie nie ma chlodnicy klimy powinna byc maskownica. mam tez ej9 z 14 i tam jest taka maskownica plastikowa. ej9 dochodzi do odpowiedniej tem. duzo szybciej i jestem pewien ze to jest prawidlowy przebieg wzrostu temp w czasie. czy ten problem w mc2 moze byc spowodowany brakiem tej maskownicy? jaki inny powod moze byc? to bardzo dziwne zeby w korkach wrocłąwia zrobic 15km na ssaniu bo dopiero po takim czasie obroty jalowego sie trzymaja na 800rpm. zaczynaja od praiwe 2000rpm zaraz po tym jak go odpale. co wy na to?
SPUTNIK1957
07-11-08, 18:09
Masz termostat do wymiany a nie za wydajne chłodzenie....
Jeżeli dmuchawa nawiewu ciepłego powietrza nie chodzi na maksa to silnik niepowinien wytracać ciepła, brak maskownicy troche wpływa na chłodzenie silnika ale nie az w takim stopniu by go wychładzać poniżej 70 stopni bo to wówczas jest większa dawka paliwa wtryskiwana (ssanie)
Pozwolę się podpiąć do tematu...
U mnie chyba jest podobnie... podczas jazdy wskazówka temperatury nigdy nie dochodzi do połowy :( zawsze jest znacznie niżej... mam też wrażenie, że ostatnio więcej pali :( rozumiem, że termostat?
wskazówka jak Ci podejdzie kiedyś do połowy, to się zacznij martwić :p na razie jest wszystko o.k. a palić więcej może z powodu gorszego paliwa albo może jeździsz krótkie dystanse a jednak rano jest poniżej 8st. więc na ssaniu dłużej niż latem się bujasz, więc przy kilkunastokilometrowych przebiegach może się to odbijać zauważalnie na spalaniu.
dobrze czasem poczytać forum, tak np. zamiast gazety podczas drugiego śniadania w pracy, wtedy nie trzeba zadawać takich pytań, które pojawiały się już dziesiątki razy ;)
dzieki chłopaki
a zarz, a termostat nie załącza wiatraka jak sie otwiera?
bo u mnie wiatrak nie chodzi, wlacza sie tylk jak jest naprawde ostro, czesty vtec. czy to jest nie zalezne i co innego wlacza wiatrak.
no dobra BolzZ ale nawet jak jadę na dłuższym dystansie, a na zewnątrz temp około 20st. to wskaźnik temp silnika nigdy nie dochodzi do połowy...
Co do paliwa to tankuję od początku na STATOIL 98 supreme
Dziś cały dzień jeździłem seatem leonem i rano po odpaleniu juz po okolo 10min jazdy wskazówka była idealnie w połowie... u mnie zawsze dochodzi to 1/4...
Sam nie wiem czy tym się martwić :(
Bo w angolach nie dochodzi do połowy. Prawidłowo jest trochę powyżej 1/3, jeśli będzie na połowie tzn. że coś nie gra.
no a jak z tym termostatem i wiatrakiem nie sa zalezne?
najpierw termostat otwiera duży obieg ( do chłodnicy) a wiatrak uruchamia się dopiero jak po otwarciu dużego robi sie cieplej niz trzeba.
to mnie uspokoiłeś michalk dzięki :)
A to większe spalanie, to faktycznie może po prostu powodować niska temperatura rano i dłuższy czas jazdy na ssaniu...
no dobra BolzZ ale nawet jak jadę na dłuższym dystansie, a na zewnątrz temp około 20st. to wskaźnik temp silnika nigdy nie dochodzi do połowy...
napisalem Ci ze jesli kiedyś dojdzie Ci do połowy to zacznij się martwić, nigdy nie powinien przy sprawnym termostacie.
BUBA 100% masz cały czas otwarty termostat, nie ma opcji, żeby brak tej maskownicy tak wpływało na temp, zwłaszcza, że mówisz o staniu w korkach gdzie nie ma żadnego pędu powietrza, termostat jest otwarty, płyn cały czas dostaje się do chłodnicy gdzie bardzo efektywnie wytraca temp, zwłaszcza, ze ostatnio zrobiło się chłodniej. Wymień termostat, a zobaczysz, że właściwą temp osiągniesz po ok 3-4km (przy ogrzewaniu nastawionym na zimno)
No to ja mam tak samo jak BUBA. Najczęściej silnik nagrzewa się prawidłowo na postoju na wolnych obrotach lub przy ostrej jeździe. Jak nagrzeje się na postoju i zacznę jechać (obroty ok 2000 do 3000) to temp. spada. Wczoraj jak jechałem z dużej górki i hamowałem biegiem, to wskazówka spadła nawet na najniższy poziom. U mnie dzieje się to jeszcze w miarę nieregularnie, czyli czasem złapie temp. a czasem nie. Auto jest z Włoch i niedawno przyjechało więc trochę się nie dziwię, że w naszym klimacie termostat zwariował :-) Przy jakiej temp. w B18C4 powinno następować otwarcie termostatu - 78 czy 82 stopnie (a może to bez różnicy)? W katalogu IC znalazłem, że np. TAKATO otwiera się przy 82 a WAHLER przy 78 stopniach. Który wybrać?
dzieki wielki, pedze kupić termostat, tylko jaki bo jak dzwonilem do sklepu topowiedzieli ze amja dwa. jak napisal Gregu. ktory wybrac?
tu
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicAerodeck/62s1e00/62s1e00.pdf
na stronie 10-11
początek otwarcia 76-80st C
pełne otwarcie 90st C
tak jest według manuala
takze ja kupie tego ci się wczesniej otwiera
Podlacze sie pod temat. A wiec walcze z ubywajacym plynem z chlodnicy juz od czasu kiedy kupilem auto, czyli od stycznia 2008 roku. Zrobilem autem 10 tys. km dolewajac plyn. Wlewalem plyn uszczelniajacy do chlodnicy to zmienilo tylko tyle, ze nie ubywalo plynu z wyrownawczego (przed tym zabiegiem ubywalo), a z chlodnicy nadal ubywa. Razem z mechanikiem wlalismy uszczelniacza w proszku to sytuacja teraz wyglada tak, ze wywalilo mi plyn do wyrownawczego (sporo ponad max). Odessalem strzykawka to co wywalilo i przelalem do chlodnicy i akurat wyszlo praktycznie pod korek. Czyli takjakby cos ten proszek dal i cos uszczelnil bo chyba plyn nie spierdzielil. Pytalem mechanika to mowil, ze to normalny objaw i autko powinno sobie samo zassac nadmiar plynu z wyrownawczego do chlodnicy...
Dodam, ze auto nie kopci na bialo. Wiadomo w takie dni jak teraz mamy to jak jest zimne to kopci, jak jest rozgrzane a jest chlodno na zewnatrz to po dodaniu wiecej gazu delikatnie zakopci (ale to widze, ze wszystkim teraz tak sie dzieje). Oleju nie przybywa, wrecz przeciwnie ubywa go. Olej jest ciemnobrazowawy, pod korkiem nie ma masla. Auto sie nie grzeje, jedynie podniesie mi sie temperatura o 1-2mm jak nie uzupelnie plynu w chlodnicy...Sprawdzalem czy jest bablenie w wyrownawczym i w chlodnicy i tego nie ma...
Macie pojecie co to moze byc?
Kupiłem i założyłem TAKATO; podobno szły one również na pierwszy montaż. Oryginalny otwierał się jednak przy 78 stopniach. Teraz autko b. szybko się nagrzewa i temp. jak narazie jest OK. Zobaczę jeszcze jak się będzie zachowywał jak trochę więcej pojeżdżę. Koszt zmiany to 30zł za termostat + "machnięcie ręką" mechanika;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.