Zobacz pełną wersję : Amerykańskie kierunkowskazy Vgen....?
Witam Wszystkich !
Mam pytanko odnośnie kierunków.... Ostatnio widziałem Civiczka Vgen sedana wersje USA (poznałem po kwadratowej rejestracji);) i moją uwagę przyciągnęły pomarańczowe kierunkowskazy w których na stałe paliły się światłą pozycyjne....bardzo fajnie to wyglądało. Kiedyś moj kumpel tez miał cifa amerykańca, lecz nie było tam takiego "bajeru" tylko zwykłe kierunki. I tutaj są moje pytania czy to fabrycznie wychodziły takie wersje? czy po prostu ktoś sobie sam tak przerobił? (Szukałem na forum lecz nie znalazłem żadnej wzmianki o pozycjach w kierunkach ala USA...) czy w Polsce coś takiego jest legalne? i gdzie mogę dostać takie kierunki, bo nie ukrywam że sam chciałbym mieć takie u siebie w Hondzie(d13b2,HB,94r)
z góry dziękuje za opinie i odpowiedzi;)
pozdr...
Raczej nie jest wskazane jeździć z palącymi się kierunkowskazami, ale wiadomo jak jest :)
Wszystkie amerykańce miały je. Możesz poszukac u handlarzy lub przerobić samemu. Ktoś na forum to robił. Ciagniesz wiązkę z pozycyjnych do kierunkowskaza.
usdm-y mialy to seryjne. kawalek klosza kierunkowskazu jest pomarańczowy i to jest chyba u nich swiatlo pozycyjne, zamiast w kloszu lampy swiatel mijania i drogowych. Generalnie większosc samochodów na rynek amerykanski ma podobne obrysówki.
szukałem na allegro ale nic takiego nie znalazłem.... też tak myślałem że tam są jakieś dwie komory, lub żarówka jakaś podwojna:D. No nic musze poszukać, może gdzieś znajde takie kieruneczki;)
Wiem ze pare osob przerabialo na kierunki swiaceca montujac oprawki dwu wloknowe 5W pozycja 21W migacz w seryjne klosze ale ladniej wyglada w amberach
tak jak pisze Mobilek: kup wiązkę z tylnych lamp, po minimalnej przeróbce będą pasować do kierunkowskazów, ale fakt sensownie wygląda to tylko w amberkach.
ambery to są całe pomarańczowe tak ?
Wiem ze pare osob przerabialo na kierunki swiaceca montujac oprawki dwu wloknowe 5W pozycja 21W migacz w seryjne klosze ale ladniej wyglada w amberach
tak jak pisze Mobilek: kup wiązkę z tylnych lamp, po minimalnej przeróbce będą pasować do kierunkowskazów, ale fakt sensownie wygląda to tylko w amberkach.
sensownie włóasnie nie wyglada to na amberach bo jest mała róznica miedzy kierunkiem pracującym z zgaszonym co DOPIERO może byc przyczyną małek kraksy i dyskusji przeciwnej strony w stylu" kieunek nie migał bo swiecił na stałe" itp.
w USA kierunku jest oprawka dwuwłuknowa
dajesz zasilanie 2go włokna od pozycji i swieci sie wtedy kiedy pozycja - sam tak mialem bo mialem dolozone kierunki US ze względu na to, że mi sie zawsze podobały.....
a tutaj kilka wyjaśnien róznych:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8879&highlight=kierunki
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=12147&highlight=kierunki
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16120&highlight=kierunki
tak swiacą oryginały
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=4918&highlight=kierunki&page=29
ps.
jak założys po2jną oprakę i podciągniesz zasilnaie od pozycji to daj konektor w izolacji
w razie zatrzymania mozesz "usunac awarię na miejscu" i rozłączyć 1 włokno i bedzie jak seria.............
ja cały czas miałem na myśli oprawke dwuwłuknowa więc nie wiem o co Ci Lcfr chodzi, skoro pisałem, żeby wziął wiązkę od tylnych lamp a tam jest oprawka dwuwluknowa wlasnie, wszystkich chcesz pouczać a nie przeczytasz dokładnie... sorry za OT.
ja cały czas miałem na myśli oprawke dwuwłuknowa więc nie wiem o co Ci Lcfr chodzi, skoro pisałem, żeby wziął wiązkę od tylnych lamp a tam jest oprawka dwuwluknowa wlasnie, wszystkich chcesz pouczać a nie przeczytasz dokładnie... sorry za OT.
napisaleś, że sensownie wyglada tylko w amberach-uważnie przeczytałem...
i wg mnie nie masz racji
i nikogo nie pouczałem-powiedziałem swoje zdanie
jak masz ciśnienie to zluzuj te rajstopy....
ps.. i napisz prosze jakich "wszystkich" chce pouczać...
Ja też już temat badałem, bo mi się takie hamerykańskie kierunki z obrysówkami strasznie podobają i dokładnie tak jak Lcfr napisał, oryginalne są dwuczęściowe, mają podzielony klosz na biały i zółty. Szukam takich na allegro i u dwuch handlarzy pytałem, niestety nie znalazłem narazie, chociaż mam nadzieje, że jeszcze mi się uda :)
A ja u siebie w sedanie mam takie oryginalne i muszę przyznać, że nie zamieniła bym ich na żadne inne :) Tylko z przeglądami jest ciężko, bo te hamerykańskie światła nijak nie chcą świecić tak, jak powinny :)
jeśli masz całe lampy amerykańskie to one świecą inaczej niż europejskie, o ile się nie myle to są symetryczne. Można zmienić same reflektory na europejskie, a zostawić sobie kierunki USDM, wtedy nie powinno być problemów z przeglądami i świeceniem lamp.
Tylko z przeglądami jest ciężkohm ja nigdy nie miałem z nimi problemu (przeglądy/policja) a mam civica z kanady efekt jest naprawde super i widze jak inni zwracają na nie uwage;
myśle że przerobienie własnoręczne nie da takiego samego efektu ze względu właśnie na budowe klosza
kupeja_style
07-11-08, 21:57
ja dzis przerobilem swoje ambery. wstawiłem dodatkowo zaróweczke 4W podpiołem sie pod postojówki. wyglada naparwde super :D
zjdecia dodam na dniach pokazac jak wyszło.pozdro
a i ja sie pochwale zrobiłem tak u siebie w 6g Coupe :)
oprawka dwuwłóknowa i żarówki pomarańczowe dwuwłóknowe :)) jutro zapodam fotki
Słuchajcie... dziś wziąłem się za podłączanie tych postojoweczek w kierunkach....
zacznę od początku.
oprawki 2-włóknowe (od tylnich lamp) - są
nowe żaróweczki - są
browar, śrubokręt - jest ;)
zaczynamy podlaczac.
odkrecilełem najpierw prawy kierunek( od kierowcy) wyjałem starą oprawke, ponacinałem przewody żeby podłaczyc na chwilke i zobaczyć czy działa....podpiąłem najpierw jedno włókno to od kierunku pod kabelek zielony+ i czarny mase. włączyłem kierunek i DZIAŁA. no to teraz zabieram sie za pozycje. wyjąłem oprawke od pozycji z klosza, odciąłem kabelek czerwony czyli plus i podpiąłem pod kabel od oprawki migacza(5w). właczam pozycje i DZIAŁA(swieci sie drugie włókno), podpiolem wszystko staranniej, zaizolowałem pomęczyłem sie z oprawka i włożyłem do kierunku, przykreciłem kierunek, właczyłem pozycje i awarie i wszystko elegancko działa. Czyli jeden kierunek usa gotowy;)
Następnie wziąłem sie za drugi kierunek. rozkrecilem i podpiołem najpierw migacz czyli plus do plusa i masa (jw). sprawdzam i działa migacz. I TERAZ ZACZĘŁY SIE SCHODY:/ zabieram sie za pozycje...a tam przy oprawce od pozycji, trzy kable zamiast dwuch???2czerwone i1 czarny.... wziałem tylko jeden z tych czerwonych i spiołem z kablem od drugiego włukna 5w.....i dupa. uruchamiam awarie i pozycje i jest tak: od kierowcy działa migacz i nie działa pozycja, od pasażera nie działa migacz a działa pozycja. :/ :/ . odłaczylem ten nieszczesny kierunek od pasazera, ale w tym od kierowcy ktory dzialal bardzo ladnie teraz juz niedziala ta pozycja zostal tylko kierunek. Po ponownym podlaczeniu tego od pasazera gdy zczepi sie tylko kable migacza migacz jest, gdy sie dolozy kabel od postojowki jeden lub drugi nie ma nic ani migacza ani nic.
Odpialem kleme podlaczylem od nowa i dupa dalej to samo... Podłaczyl;em stare oprawki od kierunkow i dzialaja same kierunki. czyli tak jak na poczatku.
co zrobilem zle? czemu w lewej pozycji są 3 kable? a w prawej tylko 2? od czego jest trzeci kabel(2 są takie same czerwone)? HELP
a i sorki za błedy
juz nie wazne dzis od nowa podlaczylem i wszystko dziala elegancko;) poprostu te dwa kable musza byc razem zczepione;);) nie dlugo zapodam fotki;)
tak to wygląda w 6 gen
http://img230.imageshack.us/img230/6728/img1706zmianarozmiarusq1.th.jpg (http://img230.imageshack.us/my.php?image=img1706zmianarozmiarusq1.jpg)http://img230.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)http://img87.imageshack.us/img87/5215/img1680zmianarozmiaruxe5.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=img1680zmianarozmiaruxe5.jpg)http://img87.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
sensownie włóasnie nie wyglada to na amberach bo jest mała róznica miedzy kierunkiem pracującym z zgaszonym co DOPIERO może byc przyczyną małek kraksy i dyskusji przeciwnej strony w stylu" kieunek nie migał bo swiecił na stałe" itp.
w USA kierunku jest oprawka dwuwłuknowa
dajesz zasilanie 2go włokna od pozycji i swieci sie wtedy kiedy pozycja - sam tak mialem bo mialem dolozone kierunki US ze względu na to, że mi sie zawsze podobały.....
a tutaj kilka wyjaśnien róznych:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8879&highlight=kierunki
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=12147&highlight=kierunki
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16120&highlight=kierunki
tak swiacą oryginały
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=4918&highlight=kierunki&page=29
ps.
jak założys po2jną oprakę i podciągniesz zasilnaie od pozycji to daj konektor w izolacji
w razie zatrzymania mozesz "usunac awarię na miejscu" i rozłączyć 1 włokno i bedzie jak seria.............
ja mam je na oddzielnym przycisku,też jest to jakieś rozwiązanie........
witam, hej Felldn moze sie orienrujesz a w 5 gen w coupe jest tez takiei samo rozwiązanie? czy moze jest tam wiecej albo mniej kabli od kierunków?
witam, hej Felldn orientujesz sie moze czy w 5 gen coupe jest taka sama zasada, np, nie ma wiecej kabli z kierunku, bo planuje zrobic.?
Grzesiek_P
23-11-08, 21:55
Nie ma... Podwójna oprawka pasuje bez przeróbek. Podpinasz i masz tak:
http://img379.imageshack.us/img379/270/dsc00185pq2.th.jpg (http://img379.imageshack.us/my.php?image=dsc00185pq2.jpg)http://img379.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
ok dzieki, o to mi chodziło pozdrawiam,
tak to u mnie wyszło;)
http://img510.imageshack.us/img510/3496/zdjcie085gq9.jpg (http://imageshack.us) http://img510.imageshack.us/img510/zdjcie085gq9.jpg/1/w1600.png (http://g.imageshack.us/img510/zdjcie085gq9.jpg/1/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.