Zobacz pełną wersję : Ściąga przy przyśpieszaniu
Witam serdecznie,
Jestem od niedawna posiadaczem Hondy Civic 5g 1,5 i mam taki problem:
podczas "ostrego" przyśpieszania, bądź wyprzedzania gdzie silnik ma większe obroty i większą siłę ciągu ściąga mi samochód w prawo. Trzeba szybko reagować i kontrować kierownicą i wtedy jedzie prosto, notomiast podczas gwałtownego odpuszczenia gazu znopwu trzeba szybko skontrować kierownicą bo rzuca w prawo, tak jakby prawe koło nie nadążało za lewym.
Dodam, że jestem po pełnym przeglądzie techniocznym i na szarpakach niby wszystko jest okey.
Objaw mozna opisac przy przyśpieszaniu jakby nagly powiew silnego bocznego wiatru + skrecenie kieronicy w momencie pelnego wcisniecia pedalu gazu.
Proszę o pomoc
A drugi problem juz miej przeszkadzajacy w jezdzie ale drazniacy dla uszu, podczas ruszania i zmiany na 2 przy delikatnym operowaniu sprzeglem cos piszczy jakby jakas czesc obcierala o druga. Nie jest to piszczenie od tej gumki przy pedalach sprzeglo tez dziala bardzo dobrze nie slizga sie, na biegu jalowym przy wcisnietym, badz puszczonym sprzegle tez jest cisza.
skolopendra
05-11-08, 06:25
zacznij od ustawienia zbieżności
Może głupie ale sprawdź ile masz powietrza w oponach ;)
miałem podobnie z tym że przy hamowaniu też ściągało. Geometrie mi ustawił mechanior i od tego momentu problemu nie ma...
geometrię mam ustawioną po wymianie przegubu, a ściąga tak samo jak przed wymianą. Oczywiście powietrze w oponach sprawdzone i wyregulowane, opony wyważone, nie wyschodkowane.
geometrię mam ustawioną po wymianie przegubu, a ściąga tak samo jak przed wymianą. Oczywiście powietrze w oponach sprawdzone i wyregulowane, opony wyważone, nie wyschodkowane. Rzeźba bieżnika ta sama wysokość też,nie różnią się wiekiem.Miałem identyczny przypadek w accordzie,okazało się że jedna z opon jest nowa z zapasu.
a honda nie miala wczesniej duzego bum:eek:
a honda nie miala wczesniej duzego bum:eek:to by chyba fachowiec od zbieżności powiedział że mu coś nie gra
to by chyba fachowiec od zbieżności powiedział że mu coś nie gra
niekoniecznie, takie rzeczy to wychodza na specjalnych ramach,ktore robia pomiary laserowo
niekoniecznie, takie rzeczy to wychodza na specjalnych ramach,ktore robia pomiary laserowowiem o czym mówisz ale wystarczy miarą zmierzyć przekątne
skolopendra
05-11-08, 16:16
a honda nie miala wczesniej duzego bum:eek:
może i tak być ,i nie do końca takie rzeczy idzie pomierzyć
***Marco***
05-11-08, 22:43
ja też tak mam, mialem kola letnie sciągalo, ustawilem zbierznosc nie sciagało załorzylem zimowki sciaga, wymieniualem koncowki wszystko co sie dalo i nie moge znalezc zaleznosci kiedy sciąga a kiedy nie a tamtym roku na zimowych bylo ok a sa te same opony co teraz a teraz nie jest dobrze, paranoja
Jeśli chodzi o bum, gdyby miała to ściagało by cały czas :P bez wzglkedu czy na luzie czy na biegu czy przy przyspieszaniu (przynajmniej tak mi się wydaje). Tutaj ściaga tylko przy przyśpieszaniu, dzisiaj pojadę jeszcze raz na szarpaki do innego fachowca i niech sprawdzi swoim okiem. Przy przyśpieszamniu z tego co sobie tłumacze to koło raptownie pociaga za auto, jeśli jest coś wyrobione raptownie zmienia się położenie samochodu i ściaga. Taka jest moja teoria, postaram sie jeszcze zamienić opony :P
skolopendra
07-11-08, 14:29
co sobie tłumacze to
tłumacz sobie dalej :rolleyes:
na pewno zamiana opon nie zaszkodzi
na szarpaki
takie rzeczy pasowało by pomierzyć gdyż na oko to...
a i może się okazać że to jakaś bzdura którą to do tej pory przeoczyłeś
Panowie bylem na szarpakach u innego mechaniora i co sie okazalo. Zerwana calkowicie tuleja dolnego wachacza, dlatego przy ostrym przyśpieszaniu skręcało samochodem. W piatek jadę na wymianę, mam nadzieję, że to będzie to. Najbardzie mnie dziwi, że nie było żadnego stukania :(
skolopendra
10-11-08, 12:26
Zerwana calkowicie tuleja dolnego wachacza
dobrze że zmieniłeś mechanik skoro przeoczył zerwaną tuleje, i ten zapewne jeszcze coś przeoczył :D
nie musiało stukać
poczekaj do kampanii jesiennej w aso ,miał będziesz zapewne obydwie tuleje do wymiany ,przy okazji może coś jeszcze.dostaniesz rabat na wybrane pozycje ok 30%
i będzie ok ;)
Dzięki za informację, jak wszystko się wyjaśni odezwe się na forum :P
Może głupie ale sprawdź ile masz powietrza w oponach
Wcale nie głupie bo miałem ten sam problem i nadmuchanie opon do wartości podanych na naklejce przy drzwiach rozwiązało problem, niby koła wyglądają że mają tyle samo powietrza a jednak czasami tak nie jest:D
Wcale nie głupie bo miałem ten sam problem i nadmuchanie opon do wartości podanych na naklejce przy drzwiach rozwiązało problem, niby koła wyglądają że mają tyle samo powietrza a jednak czasami tak nie jest:D
czyli do jakich wartości napompowałeś? 2bar?
Przód 2.3 bara a tył 2.2 bara, tak jak na naklejce z boku pzr zamku do drzwi.
Witam
mam dokładnie taki sam problem, przy przyśpieszaniu kierownice delikatnie ściąga (w lewo).
Wszystko niby sprawdzane, zrobiona geometria, opony zimowe czy letnie ta sama historia.
Gdy nie ma dużego przyśpieszenia auto jedzie prosto idealnie, na luzie to samo...
o co chodzi ?? help
bednar_ek35
08-06-13, 00:13
Niech Ci na stacji diagnostycznej sprawdzą dobrze gumotuleje z przodu,bo prawdopodobnie wina leży tam ew.wywalone końcówki drążków lub same drążki ew.też magiel ma luzy.
magiel włąsnie był robiony, luzów nie ma... ostatnio miałem robione hamulce z przodu (klocki zaciski itd.) co poprawiło trochę. ale dalej jednak ściąga - głównie na 1 biegu przy ruszaniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.