Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : remont ii P29



pirat
04-11-08, 13:52
mam problem z silnikiem ktory to coraz bardziej lubi zjesc olej i jak sie cisnie to z tylu zostaje czarna chmurka i jak sie ciska smierdzi przepalonym olejem :-/

Do wyboru 2 opcje, zmiana na "nowy" d16z6 z malym przebiegiem, koszt silnika bez osprzetu ok 1300pln (teraz stoi taki na alledrogo z przebiegiem 90tys blok+glowica), osprzet nie potrzebny bo to samo jest. Z tym ze sie nie wie jak byl uzytkowany silnik i ile przejedzie, a z czego sie dowiedzialem to w automacie jezdzil takze nei powienien byc zajechany. no i dochodzi koszt swapu pewnie kele 1000pln.

Albo druga opcja to remont silnika, wymiana pierscieni, uszczelniaczy i do tego.. tloki P29 zwiekszajace kompresje :cool:

na jebaju taki oto zestawik na ktory patrze od pewnego czasu:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZC-Dome-Pistons-Civic-CRX-Si-D16-Rings-Bearings-Gasket_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ027QQi temZ400005888206QQtcZphoto20AccessoriesQQadiZ2865Q QcmdZViewItem?_trksid=p4506.m20.l1116
koszt takiego zestawu przy obecnym kursie to max 1400pln

dodatkowo wiem ze trzeba kupic szpilki, i nie rozumiem jednej rzeczy ktora jest napisana na aukcji " Add Full Floating Pins and Clips for $59.99" czyli ze co, oni dodaja czy trzeba sobie kupic?

Ile mechanik by chcial za rozbieranie calego silnika i zabawe w wymiane kompletnie nie wiem, moze znacie jakies orientacyjne ceny?
a i jeszacze co brakuje w tym zestawie ewentualnie wg was jest do d...?

mysle ze remont jest lepsza opcja bo wiadomo czym sie jezdzi i ze zaraz sie nie roz...wali dodatkowa moc ;-)
i obawa o spalanie stukowe ktore moze sie pojawic przy zwiekszaniu kompresji :-/

Pati
04-11-08, 15:04
te tłoki są słabe. wolałbym oemowe. plus bierz nadwymiar.
przemyśl też wsadzanie tych tłoków do silnika którym bedziesz jeździł na codzień. przy CR powyżej 12.5 to sie leje tylko i wyłącznie 98, a i wystroić dobrze to trzeba.

pirat
04-11-08, 15:26
ile nad wymiar 0,5mm czy 1?
tylko gdzie ja teraz znajde oemowe tloki p29 :D o ile mnie pamiec nie myli byly montowane w 1 genie integry ;)
Na codzien jezdze na gazie, nie wiem czy dobrze dedukuje a moze sie myle ale gaz ma wyzsza liczbe oktanowa, cos kele 105..

Pati
04-11-08, 16:37
aftermarket ma nadwymiary +0,5mm i pewnie +1,0mm
oem tłoki P29 moge ja załatwić. Honda robiła +0,25mm i +0,50mm

pirat
04-11-08, 19:37
no jako ze sprowadzasz graty z usa to za ile bys ogarnal taki zestaw do kompletnego reontu z tymi tlokami co mozesz skolowac? mowimy juz o usczelniaczach oryginalnych hondy w tym przypadku. i co tam jeszcze oryginalnego trzeba dawac..? doslownie trzeba a nie "mozna by proforma"

Pati
04-11-08, 22:42
tłoki+pierscienie+sworznie=1365 pln.
reszte oem czesci z cenami masz w linku w moim podpisie.

81saren
05-11-08, 10:28
hmm ja sie dolacze a czemu akurat nad wymiar Dlaczego??

Pati
05-11-08, 10:58
bo po jakimstam przebiegu cylinder moze nie byc idealnie okrągły. dlatego robisz szlif, honujesz i wsadzasz wiekszy tłok. żeby to było szczelne.

81saren
05-11-08, 16:13
aha dzieki ,, to jest obowiazkowe przy remoncie??

Pati
05-11-08, 16:25
nic nie jest obowiązkowe.

qrzej25
05-11-08, 18:18
Witam podlacze sie do tematu.A do d16y8 co zeby podbic kompresje??To blizniaczy silnik d16z6 a tloki sa jednak inne?? Z6 ma P28 a Y8 P2P wiec co jak i ewentualnie skad??? A czy naprzyklad B7 nie da rady zainstalowac ???(tam jest idealnie plaskie denko wiec podnioslo by zdeydowanie) Dzieki pozdrawiam

Pati
05-11-08, 18:47
y8 ma mniejszą komorę spalania.
mozesz ewentualnie wsadzic PM6 (z D16A6). z D15 nie pasuje na sworzniu.

qrzej25
05-11-08, 19:29
Czyli jak by nie bylo tlok Y8 sam z siebie delikatnie podbija kompresje? A jak jest z ta uszczelka pod glowice bo mam do Y8 ale 3 warstwowa OEM a skad wziasc 2 warstwowa oprocz OEM. Ponoc dosc znacznie tez podnosi kompresje??