Zobacz pełną wersję : Kontrolka ABS cały czas się świeci
Witam kiedyś juz pisałem o tym ale nie wiedziałem szczegółów i zrezygnowałem z naprawy ABS-u, a teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Kontrolka świeci mi się cały czas od momentu przekręcenia stacyjki. Nie wiem jakie były objawy padnięcia ABS-u ponieważ kupiłem juz z padniętym. Przy samodiagnostyce sprawa wyglada następująco:
1)przekręcam stacyjkę i na chwilę zapala się kontrolka (próbne zapalenie)
2)dwie sekundy przerwy
3)zapala się na około 1 sekundę (na pewno nie krócej)
4)około 5-6 sekund przerwy
5)zapala się na około 1 sekundę (to samo co w punkcie 3)
6)około 5-6 sekund przerwy
7)zapala się na około 1 sekundę (to samo co w punkcie 3)
Po tym juz nie zapala się ta kontrolka chyba że ponownie włączę zapłon.
Proszę o konkretne przyczyny.
A probowales skasowac bledy ABSu? Co do odczytania bledów to dziala to tak samo jak samodiagnostyka silnika. Kasowanie i kody znajdziesz w manualu.
Już doszedłem do paru wniosków:
1. Jest to kod 1, subkodu brak.
2. Czyli jest to błąd związany pompą od ABS-u.
3. Pompę sprawdziłem spinając na krótko (bez głównego przekaźnika).
4. Może przekaźnik jest walnięty?
Nie moge sprawdzić według manuala bo nie mam specjalnych narzędzi.
Może ma ktoś jakieś propozycje?
skolopendra
04-11-08, 18:47
może to trochę pomoże
http://up.wklej.org/download.php?id=268ca1db9cc06007078f2539db62114e
:D
Dzięki skolopendra ale to jest instrukcja do 6 gen a ja mam del sola 92 co jest równoległe z 5 genem, a układy ABS w tych generacjach się trochę różniły. A po za tym ja już przy pomocy jednego kolegi tompro doszedłem czego to jest prawdopodobnie wina. Jest to kod 1 a subkod - brak. I prawdopodobnie jest zapowietrzona pompa ABS. I tu maoje kolejne pytanie:
Jak odpowietrzyć pompkę ABS gdy na tym wężyku co powinien być odpowietrznik według manuala poprostu go nie ma? Jest wężyk i nic na nim nie ma.
skolopendra
05-11-08, 16:06
w tych generacjach się trochę różniły
troszkę tak ale nie az tak istotnie
2.udać się do aso
Fajnie ale przed chwilą dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że nie wiedzą ile to im by czasu zajęło ale u nich roboczo-godzina kosztuje 120 zł:) To juz chyba wolę kupić sobie używany przewód z odpowietrznikiem i założyć samemu:)
skolopendra
05-11-08, 18:24
to faktycznie sporo .ale nie jestem pewny czy to aby będzie zapowietrzenie .chyba że zaraz przed ;)robiłeś coć z hamulcami
Nie akurat lapka ABS pali mi się od początku od kiedy mam samochód. Kupując wiedziałem, że ABS nie działa. A odpowietrznik ABS jest nie z tej strony pompy tylko od strony akumulatora. Jak odpowietrze pompe ABS to napiszę czy przyniosło to oczekiwane skutki, ale dopiero za odpowietrzanie zabiorę się dopiero w piątek. A w ASO powiedzieli mi, że ostatnio robili coś takiego parę lat temu i nie wiedzą ile to zajmie czasu.
Kolego, skasuj najpierw błędy ABS, i sprawdź jeszcze raz czy błąd się pojawia (wg poniższej instrukcji):
1.Zewrzeć złącze serwisowe kompa.
2. Nacisnąć pedał hamulca.
3. Trzymając wciśnięty pedał hamulca włączyć zapłon. Kontrolka ABS zgaśnie po 2 sekundach.
4. Po zgaśnięciu kontrolki zwolnić pedał hamulca. Lampka zapali się po 4 sekundach.
5. Po zapaleniu się lampki, ponownie nacisnąć hamulec. Lampka znów zgaśnie po 4 sekundach (pedał jest wciśnięty).
6. Po zgaśnięciu lampki, zwolnić pedał hamulca.
7. Po 4 sekundach lampka kontrolna mignie 2 razy w odstępie 0,3 sekundy i oznacza to skasowanie błędów.
8. Sprawdzić wskazywanie kodów usterek oraz skasowanie pamięci.
UWAGA: Zawsze wykonywać wszystkie powyższe punkty. W przypadku rozłączenia złàcza serwisowego lub operowania pedałem hamulca niezgodnie ze wskazaniami kontrolki ABS, kody usterek nie zostaną skasowane.
Wymagane warunki skasowania kodów usterek:
• Samochód zatrzymany.
• Zwarcie złącza serwisowego przed włàczeniem zapłonu.
• Naciśnięcie pedału hamulca przed włączeniem zapłonu.
• Nie rozłączanie złącza serwisowego w czasie kasowania kodów.
Napisz jakie błędy się pojawią, a najlepiej wrzuć filmik, bo kod 1 nie występuje, a awaria pompy wywala inny kod.
666thecrow666
05-11-08, 22:20
jestem ciekaw rezultatu bo widze kolego ze mam idetyczny problem w moim Ciwic-u RTsi 4WD...
Wiem, że wszyscy podpowiadający chcą jak najlepiej i dziękuję im za to jak najbardziej, ale układy ABS w 5 i 6 genie się róż nią przynajmniej tymi:
1. Inne są kody ABS (są kody i subkody)
2. Nad pompą ABS jest zbiorniczek na płyn hamulcowy
3. Restart ABS wykonuje się przez wyjęcie bezpiecznika 15A - juz to robiłem
4. Można oddzielnie odpowietrzyć pompę ABS
5. Prawdopodobnie w 6 genie nie ma pompy ABS tylko jest modulator
No nie wiem co jeszcze - po prostu według mnie jest to zupełnie inny układ (może nie do końca).
jestem ciekaw rezultatu bo widze kolego ze mam idetyczny problem w moim Ciwic-u RTsi 4WD...
A kolego robieś samodiagnostykę??
To co powyżej to jest opis do 6 gen. W 5 gen wyjmujemy ze skrzynki ABS bezpiecznik 15A na kilka sekund i gotowe. Oczywiście przy wyłączonym zapłonie.
Co do układów to jest dużo różnic. 5-tka ma chyba bardziej zakombinowany układ przez to, że twórcy układu maksymalnie dużo rzeczy upchali w samej pompie (zbiornik, pompa, modulator, korektor, akumulator ciśnienia). Ale przy odpowiednim podejściu jest do pokonania ;)
666thecrow666
06-11-08, 22:57
tak robiłem i wywala mi ten sam błąd
A bo ty masz sedana V gen to bardzo pradopodobne że tesz masz zapowietrzoną. Dzisiaj bede robił porządek z ABS i opisze czy poszło po mojej myśli.
666thecrow666
08-11-08, 02:19
ok byłbym bardzo wdzięczny za jakieś info... bo tez sie juz dłózszy czas zastanawiam co moze być usterką w tym ABS-ie ;/
skolopendra
08-11-08, 13:33
ok byłbym bardzo wdzięczny za jakieś info... bo tez sie juz dłózszy czas zastanawiam co moze być usterką w tym ABS-ie ;/
jak dobrze pójdzie to w aso prawdę Ci powiedzą
jak dobrze pójdzie to w aso prawdę Ci powiedzą
A jak nie dobrze bo się nie znają to cie skasują na kase i nic nie naprawią.
Chłopaki odpowietrzcie najpierw te pompy wraz z całymi hamulcami to będziemy dalej myśleć. Ten układ naprawde nie jest jakiś mega skomplikowany, w końcu u mnie działa bez zarzutu a dodam, że moje auto nie miało ABS'u a obecnie ma i to poskładany z paru anglików ;)
Miałem napisać ale jeszcze do końca nie ogarnąłem - odpisze jak tylko bede coś wiedział. A odnośnie ASO to juz pisałem ze powiedzieli mi że robili takie coś pare lat temu i nie wiedzą ile im to zajmię, czyli tak jak napisał Tompro wezmą kasę "ciekawę za ile roboczo-godzin" i nie bedą wiedzieli.
No to doszedłem (z pomocą kolegi Tompro) do tego co jest u mnie nie tak z ABS-em. Walnięty jest czujnik ciśnienia przy pompie ABS. Czas na wymianę.
ok byłbym bardzo wdzięczny za jakieś info... bo tez sie juz dłózszy czas zastanawiam co moze być usterką w tym ABS-ie ;/
Zacznij od odpowietrzenia pompy ABS. Jak byś chciał jakieś szczegółowe informacje na ten temat to zapraszam na PW.
666thecrow666
30-11-08, 20:47
no to juz poradziłem sobie z moim abs-em w hanii. przyczyną była mała usterka w środku pompy ;))
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.