PDA

Zobacz pełną wersję : Ktora turbinka ma wiekszy potencjal



qrzej25
01-11-08, 19:13
Witam. Mam dwie turbinki. Jedna z nich jest T25 z saaba 93 aeor (452068-2) lub 9185372 to numerki z tabliczki
Druga z nich jest turbinka Volvo TDO4HL-12T Twin scroll S/N 2170247 lub nfd 49377-05051
Niw iem ktora da wiecej przy zakutym silniku D16Z6 i bedzie bardziej stabilna w pelnym zakresie obrotow.Dzieki z gory i pozdrawiam.

Pati
01-11-08, 19:21
TD04-14 lub duze T3

qrzej25
01-11-08, 19:37
:) Ale chodzi mi z tych dwuch co posiadam.Obydwie sa w stanie idealnym wiec ile by mozna z ktorejs z nich wyciagnac maksymalnie.obydwie turbinki generuja w swoich autach wlasnie cos kolo + - 200km. Narazie mnie nie stac na np.T28 itp

BurnOuT
02-11-08, 01:07
Moim zdaniem i jedna i druga jest niewystarczająca.

qrzej25
02-11-08, 12:32
Kurcze to ja juz nie wiem nic. Na amerykanskich stronach pisza ze T25 spokojnie przedzial 220-240km tylko ze os 200sx s13 a ta od saaba aero jest o 10% lepsza. Ja celuje narazie nawet w 220km max. Wydaje mi sie zw w 4wd bedzie tak jak 300 w fd

BurnOuT
02-11-08, 16:14
Kurcze to ja juz nie wiem nic. Na amerykanskich stronach pisza ze T25 spokojnie przedzial 220-240km tylko ze os 200sx s13 a ta od saaba aero jest o 10% lepsza. Ja celuje narazie nawet w 220km max. Wydaje mi sie zw w 4wd bedzie tak jak 300 w fd

Jak starcza Ci 220KM to wszystko jedno która. Tylko pamiętaj że bedziesz musiał sporo naładować aby mieć te 220KM. Obstawiam że już od ~6000rpm będzie Ci moc spadać ze względu na ich wielkość.

Pozatym pamiętaj że te turbiny dają max ~220-240KM ale w silnikach o pojemności 1.8-2.3 a nie 1.6

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatnie zdanie - ten Civ ma być 4WD? i później napisałeś że wydaje Ci się że 220KM 4WD będzie jechać jak 300KM FWD?

Porównanie jest takie że ten FWD najpóźniej na 3 biegu się pożegna w tempie ekspresowym z 4WD.

qrzej25
02-11-08, 21:34
No nie starcza wiadomo ze wolal bym wiecej.Ale naklad kasy juz nie ten i obawiam sie ze moze nie wydac. Tak to ma byc 4wd moze juz na wiosne bo wszystko lezy w garazu. Czyli jedynie zyska sie na starcie ale jednak te 60-80km da o sobie znac i szybko zniweluje ta strate i dopadnie jednak. Nie jezdilem civem turbo wiec nie mam odnosnika. A co do turbin to jeszcze jedno skoro tamte 2 wypluja 220km ale szybko spuchna wiec moze takie cos bo moge miec za niewielka kaske :)
TDO 5HR-16G6-9.8T Ale to znowu za duzo podobno i full boost bedzie wysoko o ile dobrze sie orientuje?? Doradzcie cos bo te slimaki mnie juz przerazaja :D pozdrawiam

BurnOuT
02-11-08, 22:30
Ta turbina jest OK. Późno ładuje ale i tak nie masz co deptać poniżej 4000rpm bo panewki cierpią.

Nie będziesz musiał dużo ładować aby mieć moc i to całkiem konkretną.
Uważaj tylko na to turbo bo dużo podróbek chińskich jest tego.

qrzej25
02-11-08, 23:07
To Ok wielkie dzieki za podpowiedz ale po przeczytaniu postow o twojej Hani i delikatnych przygodach(wspolczuje) jestem pewien ze wiesz co mowisz. :) Ps.Tak teraz zastanawialem sie jak by zrobil z niej hybryde (zimne TD05 a gorace TD04) zeby zejsc z boost-em na 3,2k?? Te 4k to dosyc wysoko jak by nie bylo a nie wiem dolkadnie jakiema przelozenia docelowa skrzynka i jak to bedzie wygladac z obrotami , a akurat z nia(S22) nie ma co za bardzo kombinowac bo nie ma mozliwosci.