PDA

Zobacz pełną wersję : uszczelka czy termostat???



Oktawian86
30-10-08, 20:01
Witam Forumowiczów. Mam pewien problem. w mojej Hani (d16B2) zaczęło ubywać płynu chłodniczego ze zbiorniczka...temperatura podczas jazdy wzrasta do maximum ale kiedy ustawie na maxa ogrzewanie i włącze dmuchawy, temperatura spada. Ubywanie płynu bez widocznych wycieków sugerowałoby uszczelke pod głowicą, z kolei to zbijanie temperatury nawiewem na termostat....sam już nie wiem. z góry dziękuję za wszystkie cenne rady. Pozdrawiam. OKTA

adamos85
30-10-08, 20:24
problemów moze byc klika....zobacz czy ubywa Ci plynu z chlodnicy a nie ze zbiorniczka.

1. za malo wody w chlodnicy
2. walniety termostat
3. uszczelka pod głowicą

a pod drugie temat walkowany juz byl kilka razy..........

Oktawian86
30-10-08, 20:43
dzięki. jutro zobacze jak tam płyn w chłodnicy

KOCZING
30-10-08, 21:25
Witam, podkleję się pod temat, mam ten sam problem tylko przy silniku (D15B7) gdzieś mi znika płyn z chłodnicy a następstwem tego jest wysoka temp. po dolaniu płynu jest ok, do momentu kiedy znowu gdzieś nie ucieknie. Najpierw był problem z chłodnicą bo była dziurawa i płyn uciekał, została wymieniona a problem jest nadal a w dodatku układ chłodzenia się zapowietrza. Ze zbiorniczka wyrównawczego chwilowo nie znika płyn, ale znika z chłodnicy. Mechanik uznał, że jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jest to uszczelka pod głowicą. Moje pytanie jest takie czy komplet uszczelek firmy "Ajusa" jest w miarę przyzwoity pod względem jakościowym? i ile może kosztować całościowa robocizna włącznie z planowaniem głowicy? Pozdrawiam

Oktawian86
30-10-08, 21:32
z tego co się doowiadywałem to robocizna może wynieść od 300 do 400 zł (w bydgoszczy) razem z planowaniem. plus części 200zł?? co daje nieprzyjemną kwotę ok 600zł:(

Jaca
30-10-08, 22:04
miałem niedawno podobny problem mianowicie temperatura skakała mi po przejechaniu około 100km więc wymieniłem termostat, wymieniłem pompę wody łudząc się że to nie uszczelka,wymieniona została też chłodnica czujniki od temperatury itd, a wystarczyło tylko wziąć proste urządzenie firmy Wurth które bada stęrzenie dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - a mianowicie prz zapalonym silniku i otwartym korku od chłodnicy wsuwa sie w szyjke chłodnicy proste urządzenie które zasysa opary unoszące sie z powierzchni płynu a następnie przechodzi przez płyn który pod wpływem C02 zmienia barwę... jak się później okazało przyczyną było założenie nieoryginalnej uszczelki więc jak masz coś zakładać to OEM musi być....

Oktawian86
30-10-08, 22:21
mi się grzeje szybciej...tak po przejechaniu kilku km:( i dolanie płynu do zbiorniczka nic nie daje...

Chemiczny
31-10-08, 08:36
Witam Forumowiczów. Mam pewien problem. w mojej Hani (d16B2) zaczęło ubywać płynu chłodniczego ze zbiorniczka...temperatura podczas jazdy wzrasta do maximum ale kiedy ustawie na maxa ogrzewanie i włącze dmuchawy, temperatura spada. Ubywanie płynu bez widocznych wycieków sugerowałoby uszczelke pod głowicą, z kolei to zbijanie temperatury nawiewem na termostat....sam już nie wiem. z góry dziękuję za wszystkie cenne rady. Pozdrawiam. OKTA

Przerabiałem to 2 miesiące temu
nawet w tym samym silniku
Objawy identyczne
Nowy termostat 120 PLN OEM 80 zamiennik w ASO (sa ponoć z tej samej fabryki)
zmiana to pół godziny roboty
Objawy zniknęły jak ręką odjął.

Oktawian86
31-10-08, 17:20
Dzięki Chemiczny:) miejmy nadzieje że to będzie termostat:) dam znać co i jak.

Civ dohc
31-10-08, 22:36
Proponuję najpierw spróbować z preparatem firmy Wurth. Będzie taniej, pewniej, szybciej. A po diagnozie bedziesz miał jasną sytuację.

_Anton_
01-11-08, 19:29
Mi tez uciekał płyn z układu, czego wynikiem był wydobywający się biały dym z rury wydechowej. Dałem do mechanika wymienili mi uszczelkę pod głowicą (78zł) hmmm... i przy okazji uszcxzelkę kolektora ssącego (22zł), wydechowego(39zł), uszczelkę pokrywy zaworów(26zł), pompę wody(108zł) bo podobno ciekła, pasek rozrządu(49zł) (tłumaczyli to tym że jak raz się go zdejmuje to trzeba go wymienić) do tego doszło planowanie głowicy - 60zł i robocizna (395zł) Razem 825zł jak zobaczyłem cenę to myślałem żę padnę :/ Jak się później okazało to jakaś sierota po rozebraniu głowicy położyła zbiorniczek od płynu do wspomagania w złej pozycji i przez odpowietrznik prawie wszystko wyleciało i następny wydatek: 150zł czy coś koło tego za PSF w ASO :/ dodam ze samochód stał u nich 6 dni! co jak co ale mnie już tam nie zobaczą...

Oktawian86
01-11-08, 19:52
No to ładnie Cię załatwili napisz jeszcze w jaki mieście to było i jaki warsztat żeby inni forumowicze szerokim łukiem omijali takich partaczy:) pzdr

_Anton_
01-11-08, 20:07
Auto Mirmar w Koninie
Na szczęście już okolo 8k km przejechałem i nic się nie dzieje:) ale nie powiem trochę nerwów i kasy mnie to kosztowało:o
Pzdr.

Jaca
02-11-08, 11:43
uszczelkę pod głowicą (78zł)

napisz kiedy ci sie ten zmiennik wysra...a na bank si wysra...

_Anton_
02-11-08, 13:43
Hmm jest to uszczelka elringa, myślisz że długo nie pociągnie? Uparłem się przy niej bo chcieli mi założyć jakieś inne badziewie, jeszcze tańsze.

jjurgiel
02-11-08, 22:59
Hmm jest to uszczelka elringa, myślisz że długo nie pociągnie? Uparłem się przy niej bo chcieli mi założyć jakieś inne badziewie, jeszcze tańsze.

na forum wszyscy polecają OEM

Jaca
03-11-08, 00:08
Hmm jest to uszczelka elringa, myślisz że długo nie pociągnie? Uparłem się przy niej bo chcieli mi założyć jakieś inne badziewie, jeszcze tańsze.

jeśli Elringa to spoko słyszałem pozytywne komentarze o tej firmie, ale i tak bym nie ryzykował i kupił OEM....

_Anton_
03-11-08, 16:09
Poczekamy zobaczymy jak mi tą wyrzuci to następnym razem będę mądrzejszy i nie będę się bawił w zamienniki...

pajakh
05-11-08, 12:28
@jaca
A jak dokladnie nazywa sie to urządzenie (czy preparat) badające stęrzenie co2 ?

k0zik
02-03-10, 22:40
Panowie, podłączam się i jam i wyciągam go z głębin. Znalazłem kilka tematów ale nikt nie miał takich objawów jak ja.

Mam taki problem.

- Ubywa mi płyn ze zbiorniczka od chłodnicy.
- Ubywa mi go tak około 400 ml na 5000 km.
- W płynie od chłodnicy nie widzę oleju, brak "masła" pod korkiem od silnika.
- Wskazówka od temperatury znajduje się delikatnie poniżej połowy skali.
- Samochód bardzo ładnie się nagrzewa.
- Leję petrygo
- Silnij D14A2 w gazie I generacja.

Co to może być ? Martwić się ?

Pozdrawiam

Dawid

zbylu_z
03-03-10, 20:01
a sprawdzałeś wszystkie węże łączenia itd itp?? Bo mi się wydaje ze nie będzie widać mokrej plamy bo jeśli płyn wycieknie jak będzie gorący to pewnie wyparuje ale zostawi niewielki ślad