Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : chrobotanie podczas przyspieszania



puntspusy
30-10-08, 11:08
auto : EG5 silnik D16Z6

Problem :

Podczas przyspieszania na biegach od 1 do 3 dochodza do mnie dzwieki takiego chrobotania, jakby cos z czyms nie bylo spasowane tak jak powinno,.. gdy jade delikatnie ale tak naprawde delikatnie to tego nie czuje ale gdy nieco mocniej dodam gaz to wlasnie takie odglosy do mnie dochodza na biegach 4 i 5 tego nie slysze

co to ?

Vesemir
30-10-08, 19:19
Sprecyzuj trochę bardziej. Ten dźwięk jest metaliczny, jakby od plastiku, blach. Jakie to jest głośne czy dochodzi od kół, skrzyni, silnika? Z przodu, tyłu. Czy jak hamujesz silnikiem lub sprzęgle też słychać ?

puntspusy
31-10-08, 06:44
dzwiek oczywiscie dochodzi z pod maski
nie jest metaliczny, wydaje mi sie ze nie jest to dzwiek od silnika
dzwiek jest tylko przy przyspieszaniu,
poza tym na zimnym silniku gdy ruszam spod domu musze objechac kilka domow wiec jade kilka razy skrecajac w lewo i wtedy tez ten dzwiek jest takie hrum hrum hrum hrum hrum hrum hrum
ale dzwiek ten jest zarowno przy skreconych kolach jak i przy wyprostowanych

kurgan
31-10-08, 08:23
masz rozporki, albo zglebione auto?

p.s. hrumkac ci moze jakas swinka hehe joke

napisz wiecej. jak przy skrecaniu to moze byc przegub, moga byc koncowki, ale te stukaja nie chrobotaja. hmmm moze za szeroki kapec i trze o nadkole, moze ono ci sie wypielo. plastikowe w srodku i trze przy skrecaniu, bo gdzies kolo dotyka...

puntspusy
31-10-08, 11:00
na prostej takze trze, niewiem co wiecej napisac,skrzynia byla sciagana ostatnio : zamach zmieniany na oryginalny, sprzeglo zmienione na exedy ze spieka, po tym zaczelo sie hrum hrum

Vesemir
31-10-08, 14:14
Sprawdź poziom oleju w skrzyni, tym bardziej, że było coś dłubane. Być może olej jest nieodpowiedni. Podjedź tam gdzie Ci to robili i niech to zbadają.

JarekEJ2
01-11-08, 14:16
W moim przypadku było to łożysko na wałku atakującym (tak się on chyba nazywa) skrzyni biegów - to na jego końcu. Dźwięk przypominał ocieranie o siebie dwóch kawałków blachy.

puntspusy
03-11-08, 06:36
w skrzyni zostal wymieniony olej na 10W40 mobil
ale podjade do kolesia i bedziemy gadac

brzoza20
03-11-08, 15:02
Ja swój problem nazwałbym podobnie... chrobotanie podczas przyspieszania ;/ z tym, że u mnie wygląda to tak, że jak jadę na niskich obrotach... np. 5 bieg, 50km/h i wcisnę pedał gazu celem przyspieszania.. wtedy właśnie spod maski słychać takie metaliczne chrobotanie ;/ nie wiem co to jest i wkurza mnie to ;/ niedługo będę robił remoncik silnika bo olejek ciągnie jak oszalała :D hehe może przy okazji wyjaśni sie ten temat :)

puntspusy
03-11-08, 17:05
no moj silnik jest wlasnie po malym remoncie ( bral olej ) czy mozliwe jest ze podczas skladania cos zostalo spieprzone ? przy okazji sciagania silnika zostalo zrobione sprzeglo i wrzucine zostalo oryginalne kolo zamachowe (kolo pochodzilo z innego silnika)..dzwonilem do mechanika i czekam teraz na jego ruch

stashek
04-11-08, 10:59
w skrzyni zostal wymieniony olej na 10W40 mobil
ale podjade do kolesia i bedziemy gadac
czemu nie zalałeś MTF?

qmax
05-11-08, 14:46
Moim zdaniem przegub wewnętrzny.

JarekEJ2
05-11-08, 16:16
w skrzyni zostal wymieniony olej na 10W40 mobil
ale podjade do kolesia i bedziemy gadac

Cóż to za olej ten twój mobil, bo chyba nie silnikowy???
Pamiętaj w hankach do skrzyni tylko full syntetyk.


Ja swój problem nazwałbym podobnie... chrobotanie podczas przyspieszania ;/ z tym, że u mnie wygląda to tak, że jak jadę na niskich obrotach... np. 5 bieg, 50km/h i wcisnę pedał gazu celem przyspieszania.. wtedy właśnie spod maski słychać takie metaliczne chrobotanie ;/ nie wiem co to jest i wkurza mnie to ;/ niedługo będę robił remoncik silnika bo olejek ciągnie jak oszalała :D hehe może przy okazji wyjaśni sie ten temat :)

Jeśli twoje chrobotanie bardziej przypomina dzwonienie to obejrzyj obudowę katalizatora, czasem puści któryś spaw i właśnie na zimnym silniku i podczas wibracji obciążonego silnika na niskich obrotach słychać charakterystyczne dzwonienie.


Moim zdaniem przegub wewnętrzny.

Możliwe ale można to sprawdzić. Jeśli to przegub to hrumkanie :) będzie się nasilać wraz ze wzrostem prędkości samochodu, jeśli natomiast łożysko to owe hrumkanie :) będzie przyspieszać wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika - czyli przy np. 60 km/h będzie szybciej hrumkać na dwójce niż na trójce.

A i rozsypującemu się przegubowi zazwyczaj towarzyszy bicie na kierownicy.

qmax
05-11-08, 16:34
Ja mówię o wewnętrznym a nie zewnętrznym:)

brzoza20
05-11-08, 21:02
Jeśli twoje chrobotanie bardziej przypomina dzwonienie to obejrzyj obudowę katalizatora, czasem puści któryś spaw i właśnie na zimnym silniku i podczas wibracji obciążonego silnika na niskich obrotach słychać charakterystyczne dzwonienie.


Nie mam kata :D hehe więc ta opcja odpada... zresztą jak pisałem chrobotanie dochodzi jakby z samego silnika...

wisnia8686
06-11-08, 12:22
jakim cudem Ty wbijasz 5 bieg przy 50km/h ?

brzoza20
06-11-08, 14:34
A to jakiś problem ? jak jeżdżę po mieście blisko 60km/h to jeżdzę na 5 biegu... ale to chrobotanie jest na każdym biegu :)

stashek
07-11-08, 11:42
Co do oleju to ma byc 10W40 jesli sie nie ma MTF-u.