Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wałek od D14a1 do d13b2



dR.LasCa
29-10-08, 11:11
Jak w temacie.. Czy ten wałeczek pasuje bez żadnych przeróbek? Zawory po tym modzie nie będą mi klekotać? Jaki jest koszt całości? Czytałem że warto robić ten modzik... Wypowiedzcie się... wiem że Jogal może dużo na ten temat powiedzieć.... Jak to się ma do mocy, spalania, trwałości silnika?

Włóczykij
29-10-08, 13:11
Czytałem cały jego temat na forum Street Fighters i wynika z niego, że wchodzi bez rzeźby (jeśli dobrze pamiętam do nawet któryś d15 wejdzie). Też planuję u siebie coś takiego :) Pewnie będziesz pierwszy to opiszesz wrażenia mam nadzieję ;)

dR.LasCa
29-10-08, 13:13
opiszę jak znajdę takowy wałeczek... ciężko..

Włóczykij
29-10-08, 13:23
allegro ma od 1,5 16V tylko który to silnik? nie bardzo się jeszcze rozeznaję w tych D15/16 itd., a tam nie podają.

jogal
29-10-08, 15:23
allegro ma od 1,5 16V tylko który to silnik? nie bardzo się jeszcze rozeznaję w tych D15/16 itd., a tam nie podają.

Ja obecnie jeżdzę na wałeczku z d15b2 - polecam, wszystko jest w porzadku. Najlepszy wałek w d serii nonVTEC to wałeczek z d16a6/d16z2 IV gen civic. Wszystko wchodzi bez rzeźby. mogę Wam tylko doradzić, że jak bedziecie ściągać klawiaturę od głowicy to nie wyciągajcie śrubek po odkreceniu. wyciągajcie razem ze śrubkami bo potrafi się to wszystko rozlecieć, a później może być problem z poprawnym założeniem tego. Tak czy inaczej polecam Wam założenie wyższego wałeczka, a spalanie nie wzrasta, za to bedziecie mieć nawet do 10 NM więcej, a to już czuć podczas jazdy. Po połączeniu tego moda z odblokowaniem 2 przepustnicy i zrobienu wydechu macie już okolice 100 km w d13b2 :).

PS. JA mam wałek z d15b2 bo mam pełny wtrysk zrobiony i pompę paliwa z d16a9 wraz z bakiem paliwa. Do d13b2 mozna załozyć ten wałek też ale po założeniu sobie zewnętrznej elektrycznej pompki paliwa o małym ciśnieniu ponizej 1 bara.

dR.LasCa
29-10-08, 17:02
no tak, ale to już poważna zabawa... a jak to się ma do wałeczka z d14a1? Czyli wałek z d15b2 nada się? Nie chcę wymieć pompki paliwa..chcę tylko wałeczek...

Włóczykij
29-10-08, 17:14
Ja obecnie jeżdzę na wałeczku z d15b2 - polecam, wszystko jest w porzadku. Najlepszy wałek w d serii nonVTEC to wałeczek z d16a6/d16z2 IV gen civic. Wszystko wchodzi bez rzeźby. mogę Wam tylko doradzić, że jak bedziecie ściągać klawiaturę od głowicy to nie wyciągajcie śrubek po odkreceniu. wyciągajcie razem ze śrubkami bo potrafi się to wszystko rozlecieć, a później może być problem z poprawnym założeniem tego. Tak czy inaczej polecam Wam założenie wyższego wałeczka, a spalanie nie wzrasta, za to bedziecie mieć nawet do 10 NM więcej, a to już czuć podczas jazdy. Po połączeniu tego moda z odblokowaniem 2 przepustnicy i zrobienu wydechu macie już okolice 100 km w d13b2 :).

PS. JA mam wałek z d15b2 bo mam pełny wtrysk zrobiony i pompę paliwa z d16a9 wraz z bakiem paliwa. Do d13b2 mozna załozyć ten wałek też ale po założeniu sobie zewnętrznej elektrycznej pompki paliwa o małym ciśnieniu ponizej 1 bara.

heheee to mi się podoba :D wiem, że sam tego nie ogarnę ale myślę, że pójdę w tym kierunku. Nie mam niestety żadnego znajomka, z którym mógłbym się w ten sposób pobawić ale na pewno znajdę jakiegoś mechaniora, który skleci to wszystko bez większych problemów. Teraz tylko trzeba naklepać kapuchy na te wszystkie graty :)
Dzięki za podpowiedź Jogal!

P.S. Z jakiego silnika wziąłeś listwę wtryskową?

dR.LasCa
29-10-08, 17:20
mnie przeraża tylko ta pompka paliwa... do d13b2 serii na gaźniku trzeba jakąś dołożyć.. to pewnie z 200zł lekko... może jogal napiszesz jakiś kosztorys?
wiem, że zabawa z wałkiem d14a1 to koszt ok 250zł..100 wałek i 150 robocizna:)
a jak to się ma do d15b2?

zimek
29-10-08, 20:23
d14a1 i d15b3 - z tych modeli pasuja walki do d13b2 !!
Samo zalozenie innego wałka nie da wam niewiadomo ile koni,poprawi to tylko pewne parametry,np spokojne wykręcenie na 2 biegu 100km/h..
Pomyslcie Panowie zanim cokolwiek zrobicie i wydacie pieniądze,bo walek,sport kolektor,uszczelki to i tamto,robocizna za to wszystko na miekko 1000zł , wiadomo ze odrzu tyle nie wydasz,ale raz 200zł raz 300 i swoje wyjdzie...
Nie lepiej jest uskladac jakąs tam kwote 800zł - 1500zł i zrobic sobie swap na np d15b7 ktore jest na pelnym wtrysku,pali mało a jest bardzo rozwojowe..
Moja mysl...

jogal
29-10-08, 21:45
pełny wtrysk w d13b2 pali mało, ale pod warunkiem, że przerobisz sobie kompa i wrzucisz chipa z odpowiednio przygotowaną mapa do 1.3. Nikt jeszcze nie był na strojeniu w 1.3 żeby to było naprawdę profi, ale to co mam jest już naprawe ok. Przygotowując sobie mapkę brałem pod uwagę wskazania sondy lambda.

Skoti
29-10-08, 21:54
No to gratulacje. Jesteś chyba pierwszy co nie dość że włożył wtrysk to jeszcze spalanie zmiejszył :)

dR.LasCa
29-10-08, 22:24
na razie wałek, czyli z robocizną ok 200-250zł

zimek
29-10-08, 22:24
...


pełny wtrysk w d13b2 pali mało, ale pod warunkiem, że przerobisz sobie kompa i wrzucisz chipa z odpowiednio przygotowaną mapa do 1.3. Nikt jeszcze nie był na strojeniu w 1.3 żeby to było naprawdę profi, ale to co mam jest już naprawe ok. Przygotowując sobie mapkę brałem pod uwagę wskazania sondy lambda.

Jogus dla Ciebie nalezą się wielkie graty i słowa uznania bo to co Ty wyprowiasz z d13 - przerasta wszystkich ;)
Zawsze słuzysz słowem i poradą ;) - dzieki
Ale pamietaj ze nie wszyscy lubia takie dłubanie i kon do konika !!
pozdro

dR.LasCa
29-10-08, 22:43
d15b7 za 1500zł? Nie wierzę... z robocizną to myślę ok 3000zł by wyniosło..

jogal
29-10-08, 22:47
Ja tam lubię sobie tak dłubać, sprawia mi to wielką frajdę i przy okazji poznaję jak to wszystko jest skonstruowane i jak to działa. To naprawdę wciąga :P


Ale pamietaj ze nie wszyscy lubia takie dłubanie i kon do konika !!
Ja Wam przecieram szlaki, nie musicie przez to wszystko przechodzić. Narazie mpfi daje najlepsze efekty, ale w garażu czeka już głowica od d16z6. Zdam relację oczywiście co z tego wyjdzie. Moim celem jest zrobienie małego VTI czyli 100 km z litra pojemności( w naszym przypadku ponad 130 km). Pozdr


d15b7 za 1500zł? Nie wierzę... z robocizną to myślę ok 3000zł by wyniosło..

Mnie wyniosło nie więcej jak 1200 zł bo wszystko robiłem sobie sam i naprawdę nie jest to trudne, myślę że koszt z robocizną nie powinien przekroczyć 1500 zł.

zimek
29-10-08, 23:03
d15b7 za 1500zł? Nie wierzę... z robocizną to myślę ok 3000zł by wyniosło..

to mysl dalej kolego !! :)

Trek
29-10-08, 23:10
Po wielkich trudach udało mi się załatwić wałeczek z D14A1 do mojego D13. Z założeniem niema najmniejszego problemu wszystko pasuje tak samo, a jeśli chodzi o różnice to powiem tylko tyle że jest i to odczuwalna (według mnie, oczywiście każdy odczuwa inaczej ;p ) Od dawna już czytam posty Jogala i też staram się podobnie dłubać w moim silniczku. Zrobiłem każde mody opisane na forum i naprawdę czuć różnice. Musze się jeszcze wybrać na hamownie aby zobaczyć czy coś w ogóle przybyło ale pod nogą czuć i to bardzo.Jakby coś również służę poradą. Pozdro

dR.LasCa
30-10-08, 08:09
Mimo wszystko zakładam wałeczek z d14a1- powód? Nie wiem w jakim stanie kupiłbym silniczek, natomiast nie chcąc się chwalić mój naprawdę jest w idealnym stanie i przebieg 123000 ( fatyczne) Żal mi go poprostu:)

Alchemiq
30-10-08, 11:09
W ubiegłym roku kupiłem wałek od D15B3 .. niestety Hankę sprzedałem i nie założyłem..
Z resztą nie mogłem się do tego zabrać, bo jakoś ta pompa mnie powtrzymywała - nie wiedziałem jak się do tego zabrać :o
Obecnie leży i się kurzy w piwnicy... oddam za 70 zł :-)
Mogę wysłać foto ma maila i pomierzyć wysokość krzywek, ale zapewniam, że są takie, jak w zestawieniu, w temacie Jogala na streetfighters.

KroSmaN
30-10-08, 12:59
Ja mam wałek z D15B (JDM NON-Vtec na gaźniku dzięki czemu nie było kombinacji z pompą paliwa bo była krzywka do niej) z USA aż przypłynął za 20$ po kursie 2,14zł + moja robota = mina jakiegoś cwaniaka zostawionego z tyłu na światłach bezcenna :D
Spalanie nie wzrosło... chyba ze deptasz to i tak będzie chlać, trasa mi wychodziła po modach jakieś 5,6L/100km przy prędkości w okolicach 100-110km/h za to przyjemność z jazdy zdecydowanie się poprawiła :D
Jogal a jakieś przymiarki na hamownie już robiłeś?? :)

Włóczykij
30-10-08, 13:07
KroSmaN czyli co? Można ładować wałek na przykład taki o jakim pisze Alchemiq bez wprowadzania żadnych zmian z pompami i innymi częściami?

Edit: w sumie z tego co pisze Jogal to tak :) zaczynam się już motać.

KroSmaN
30-10-08, 13:38
D15B to jest limitowana seria silnika na japonię który występował bodajże w 3 wer. Vtec, 3-stage vtec, i ostatnia non vtec która zasilana była gaźnikiem więc mechaniczną pompą paliwa... i z takiego właśnie mam wała... bez rzeźbienia przypasi wałek który posiada krzywkę na pompę paliwa na końcu nie jest ona "jajowata" jak te od zaworów tylko okrągła lecz przesunięta w stosunku do osi wałka... w przepadku wałków z innych silników nie zasilanych przez gaźnik konieczna jest zmiana pompy paliwa bądź wyrzeźbienie jej przed oryginalną pompę... z tym jeżeli patrzysz w przyszłość i planujesz wtrysk jak Jogal to zmieniaj od razu bak co by kosztów nie mnożyć... (nie możesz usunąć z "paliwobiegu" oryginalnej pompy do puki nie zmienisz na wtrysk, pompa elektryczna musi być przed mechaniczną tzn bliżej baku niż gaźnika gdyż przez nią wraca nadmiar paliwa spowrotem do zbiornika) mam nadzieje ze wyjaśniłem jak nie to się nie krępuj :)

Włóczykij
30-10-08, 14:01
Szkoda sznurka ;) wszystko jaśniutkie jak słoneczko.

goonz
17-11-08, 00:39
ja gdy założyłem u siebie wałek od d14a1 nie widziałem wielkiej różnicy ale jogal mówi ze po 2 ustawieniu walka będzie większa(niedługo sie przekonam) miedzy czasie odblokowałem 2 przepustnice i założyłem nowy kolektor 4-2-1 jeździ sie naprawdę fajnie spalanie mi podskoczyło nieco ale jak sie tak sie inwestuje to wolno sie nie jeździ i niema sie co dziwić :):) wczoraj kolega sobie zakupił d13b2 :) po przejechaniu sie jestem w stanie powiedzieć ze różnica jest bardzo duża autko moje autko jest żwawsze i lepiej sie wkręca na obroty polecam każdemu ten wałek i resztę modów

Latino :)
05-12-08, 20:35
dolacze sie troche do tematu ktory troszke tutaj podupadl :) ja osobiscie mam zalozony walek z d15b2 , pompa elektryczna 0,2 bara, kolektor wydech. z d16z6 i przelotowy wydech 2" i dalo mi to 96km i 108 nm a koszta no to wyszly mnie 800 zl bo robilem sobie sam i pytalem kolegow na forum ktorym teraz dziekuje :)

kj-19871
09-01-09, 15:13
Bardzo ciekawy temat :) lecz znaleźć ten wałek to nie małe wyzwanie :( nigdzie go nie ma :( jeśli ktoś posada na handel prosze o PW chętnie dokonam tej modyfikacjo

WhIsTlEr
09-01-09, 22:10
chetnie bym sie pisal na taki d14a1 waleczek tez:D
jak cos PW

Latino :)
10-01-09, 11:01
Whistler uwazaj bo BAN sie czai :) to nie dzial kupie :)

mixturant
11-02-10, 13:08
Hej. Czy przy zmianie wałka na d14a1 można zostawić kółko rozrządu od d13b2?

Pzdr Łukasz.

CroX
11-02-10, 13:12
Tak można :) kółka są takie same od D14A1 i D13B2 :) także nie musisz się o nic martwić.

mixturant
11-02-10, 13:19
Ok dzięki :)

s3b
11-02-10, 14:56
Tylko jak będziesz zmieniał wałek to nie ściągaj paska z kółka, tylko zsuń z wałka całe kółko wraz paskiem, potem jak włożysz nowy wałek to po prostu wsuniesz z powrotem kółko z paskiem i unikniesz dzięki temu problemów z ustawieniem od nowa paska rozrządu.

mixturant
11-02-10, 16:00
Dzięki za radę :) Tak zrobie :)

misiek1
13-02-10, 08:16
Koledzy a orientuje się ktoś jak wygląda wsadzenie wałka z D16A6/Z2 do silnika D14A5? Sam wałek i regulowane kółko wystarczy, czy potrzeba też zmienić klawiaturę? Orientuje się ktoś?

jogal
13-02-10, 20:15
Koledzy a orientuje się ktoś jak wygląda wsadzenie wałka z D16A6/Z2 do silnika D14A5? Sam wałek i regulowane kółko wystarczy, czy potrzeba też zmienić klawiaturę? Orientuje się ktoś?

Pokaż fotkę Twojego silnika, to Ci powiem czy pasuje bez problemu, ale jeśli świece są po stronie kolektora wydechowego to wałek pasuje, jeśli masz nowszy typ głowicy czyli świece od strony kolektora wydechowego to wałek nie będzie pasował, do takiej głowicy tylko d16y7 może podpasować.

misiek1
13-02-10, 21:12
Zdjęcie poglądowe mojego silnika:
http://images50.fotosik.pl/260/969d5b3089839f38m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=969d5b3089839f38)

Co ewentualnie oprócz wałka i regulowanego kółka jest potrzebne? Klawiatura będzie pasować i pokrywa zaworów? Może lepiej całą głowicę z D16Z2/A6 założyć??

jogal
13-02-10, 21:23
Tylko wałek Ci jest potrzebny oraz ewentualnie kółko z y7/y8 lub kółko regulowane, całą reszta jest taka sama jak w głowicy d16z2/a6.

mcezi79
14-02-10, 12:32
Tylko jak będziesz zmieniał wałek to nie ściągaj paska z kółka, tylko zsuń z wałka całe kółko wraz paskiem, potem jak włożysz nowy wałek to po prostu wsuniesz z powrotem kółko z paskiem
Tzn, że można dokręcić kółko do wałka zamontowanego już na głowicy??? Mam taki wałek, tylko bez kółka i się właśnie ostatnio zastanawiałem czy da rade tak zrobić, tzn czy wałek nie będzie się obracał w głowicy czy trzeba go w jakiś sposób zablokować?