Zobacz pełną wersję : Civic 8gen - jakie zawieszenie+felg 19i?
Witam serdecznie,
jestem nowy na forum, z góry więc przepraszam jeśli zaśmiecam dział takimi 'pierdołami'. Jestem szczęśliwym posiadaczem najnowszego civika 5D 1.8 140KM Sport. Na razie wszystko seria, felgi 17" i zawias, więc nie ma się czym chwalić w dziale "nasze hondy", ale planuję na przyszły sezon go obniżyć, utwardzić i założyć felgi 19". Oczywiście zdaję sobie sprawę z utraty komfortu i ubytku miejsc do parkowania :)
Prosiłbym o poradę, jak dobrać odpowiednie zawieszenie, na co zwrócić uwagę, może jakieś konkrety się pojawią (linki)? Jeśli chodzi o felgi, myślałem o "dziewiętnastkach" i raczej przy takim rozmiarze chciałbym zostać. Doradźcie mi jaką oponę na to założyć (225x35x19??) i czy to wszystko razem z zawieszeniem się zmieści w nadkole :)
Z góry dzięki za wszystkie informacje i pomoc.
Pozdrowienia :)
co prawda mam VIgen ale moim zdaniem 19" to będzie za dużo 18" w zupełności wystarczy ponieważ profil opony 35 jest zdecydowanie za niski a poza tym ciężko dostać w takim rozmiarze fajne fele, jeśli chodzi o zawieszenie to pytanie jest jakimi środkami dysponujesz najlepsze było by gwintowane tylko nie wiem jak z dostępnością do 8gen jeśli chodzi o "zwykłe" zawieszenie nie gwint to warto moim zdaniem by było pomyśleć o sprężynach progresywnych i oczywiście amortyzatorach ze skróconym skokiem. Jeśli chodzi o firmy to żadnego no-name jeśli środki oczywiście są wystarczające. Pozdro
20" nie wejdzie? no.. tak, zeby byla dwojka z przodu..
sprężyny Eibacha, obnizają o jakies 25-30mm. koła i opony wsadzaj jak w CTRze.
Dzięki za pierwsze odpowiedzi. Jeśli chodzi o środki, to na zawieszenie nie chciałbym wydać więcej niż 2-3 tys., jednak nie mam konkretnie sprecyzowanej kwoty, a i części typu no-name trochę się boję :) Fele i opony to inna sprawa, więc na razie ją zostawmy.
Pati, chyba nie chodzi o same sprężyny Eibacha, ale cały zestaw z amorkami, tak? Gdzie szukać takich zestawów do VIIIgen?
Czy po utwardzeniu zawiasu warto założyć rozpórkę na kielichy, czy nie jest to konieczne? Od razu mówię, że chcę tym autem pojeździć jeszcze ładnych parę lat.
P.S. Panie Michale, zupełnie niepotrzebna ironia. Wydaje mi się, że to forum jest poważne i takich odpowiedzi bym oczekiwał... Żeby się czegoś dowiedzieć, nauczyć, i nie wyrzucić pieniędzy w błoto.
patiemu chodzi o same sprezyny pro-kit.
pakowanie 19" nie jest powazne, wiec nie spodziewaj sie powaznych odpowiedzi...
Czyli krótsze sprężyny pro-kit i zostawić oryginalne amortyzatory? Czy tak jak mówił OLO85 dołożyć amo o krótszym skoku?
A jak przedstawia się dostępność i ceny zestawów gwintowanych?
a dziala ci internet? chyba dziala.. bo piszesz tu na forum. to poszukaj sobie i bedziesz wiedzial jak przedstawia sie dostepnosc i ceny zestawow gwintowanych.
Ech, no wiecie, że chciałbym zasięgnąć rady u jak największej liczby forumowiczów, którzy mają niewątpliwie większe doświadczenie z tego typu zabawkami niż ja.
Ogólnie rzecz biorąc, co będzie lepsze (w znaczeniu trwalsze i bardziej opłacalne cena/jakość)?
a) sprężyny pro-kit i oryginalne amorki
b) sprężyny+amo o krótszym skoku (np. pro-system od eibacha - do tej pory nie znalazłem nigdzie takich zestawów do civika)
c) gwint - wiadomo, regulacja prześwitu, ale i dużo większy koszt
Żeby nie być gołosłownym,
co myślicie o tym:
http://www.44tuning.pl/vmchk/zawieszenia-koni/zestaw-zawieszen-o-inteligentnej-regulacji-twardosci-koni-fsd-2100-4063-honda-civic-europe-fk-1.4i-1.8i-2.2cdi-z-wyjatkiem-$r$.html
http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=46422&t_id=33&d_id=90673
Ostatnie pytanie, kiedy konieczny jest montaż rozpórki na kielichy? Czy każda modyfikacja zawieszenia z tym się musi wiązać?
b) sprężyny+amo o krótszym skoku (np. pro-system od eibacha - do tej pory nie znalazłem nigdzie takich zestawów do civika)
poszukaj może samych amortyzatorów pro-damper, które producent poleca do sprężyn pro-kit
Chcę kupic na wiosnę gwint do swojego auta. Puki co znalazłem cztery ciekawe propozycje.
Jedno to KW VARIANT 1 albo 2
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3752378
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3752863
a drugie to WEITEC HICON GT:
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3770651
trzecie to SPAX RSX:
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3810621
czwarte to EIBACH PRO-STREET-S:
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3755729
Cenowo są podobne (prócz KW Variant 2 I Eibach Pro-Street-S). Pytanie co wybrać? Czy ktoś może ma doświadczenie z którymś z tych zawieszeń? Może ma ktoś jakieś lepsze propozycje? Z góry dzięki za info.
ale wybrac do czego? do wybierania miejskich dziur, czy atakowania winkli na asfalcie gladkim jak tafla lodu?
ale wybrac do czego? do wybierania miejskich dziur, czy atakowania winkli na asfalcie gladkim jak tafla lodu?
Do ostrej miejskiej jazdy na 18"...
to seryjne wybrac. bo na innym zrobisz kuku albo sobie (glowa o dach), albo felgom (o dziurke w ziemi).
to seryjne wybrac. bo na innym zrobisz kuku albo sobie (glowa o dach), albo felgom (o dziurke w ziemi).
seria i się buja i nie spełnia moich oczekiwań więc decyzja zapadła, że będzie tylko pytanie jest co? pół środki mnie w tym wypadku nie interesują...
mysle, ze fightex spelni twoje wymagania. tylko nie jestem pewien, czy miesci sie w twoim budzecie i chyba jeszcze nie ma go do tego nadwozia...
mysle, ze fightex spelni twoje wymagania. tylko nie jestem pewien, czy miesci sie w twoim budzecie i chyba jeszcze nie ma go do tego nadwozia...
No właśnie... To co tu jest to właściwie wszystko co znalazłem do tego auta... Masz może jakąś opinie apropo tych zawieszeń??
wybralbym kw v2. masz wyscigowke, czy dupowoz?
wybralbym kw v2. masz wyscigowke, czy dupowoz?
Ciężko nazwać VIII gen wyścigówką, ale ma potencjał a, w kategorie dupowozu nie uderzam... Ja się zastanawiałem na v1. bo właściwie regulacja twardości fajna sprawa ale na ile ona przydatna jest? W wypadku porównywania v1. to czemu nie EIBACH PRO-STREET-S, Weitec albo Spax?
wydaje mi sie, ze kw v2 to dobry wybor, ja bym to kupil. ty wybieraj co ci tam pasuje.
pomine, ze na takich kolach i takim zawiasie calkowicie utracisz mozliwosc normalnego poruszania sie po miescie, a prawda jest taka, ze to JEST dupowoz.
wydaje mi sie, ze kw v2 to dobry wybor, ja bym to kupil. ty wybieraj co ci tam pasuje.
pomine, ze na takich kolach i takim zawiasie calkowicie utracisz mozliwosc normalnego poruszania sie po miescie, a prawda jest taka, ze to JEST dupowoz.
Na pewno nie jest to taka rakieta jak twoja... Ale każdy orze jak może... Na 18" będę miał 225/40 więc chyba nie będzie aż tak źle, ale dzięki za info...
A może zawias H&R?
http://www.h-r.com/index.php?inhalt=produkt-b&sprache=en
Ciezko mi podpowiedziec jakie zawieszenie bedzie odpowiednie dla was. Moge jedynie napisac jakie sa moje odczucia po zalozeniu sprezyn eibacha. W poprzednim aucie mialem eibacha i koni - bylem bardzo zadowolony. Teraz w civicu postanowilem tez zmienic sprezyny na eibacha. Seryjny amortyzator pozostawilem poniewaz w dieslu i tak jest wystarczajaco "mocny".
Auto usiadlo ok 25-30mm. Z tylu wyglada jakby usadlo bardziej niz z przodu ale to zasluga tego ze przod seryjnie wysoko siedzi. Po przejechaniu 2000km przod jeszcze delikatnie usadl (albo mi sie wydaje i sie przyzwyczailem).
Samo zachowanie auta sie poprawilo znacznie. Balem sie ze bedzie sztywno a jest wg mnie idealnie do jazdy na codzien, nie dobija na dziurach.
Co do zawieszen gwintowanych eibacha i kw. Jeslibym mial zamiar jezdzic moim civiciem po torze zdecydowanie wybralbym eibacha steinless. Natomiast jako ze nie mam takiego zamiaru polecam z czystym sumieniem sprezyne eibacha.
Dodatkowo do siebie zalozylem dystanse przod 15mm, tyl 20mm.
Jesli ktos ma ochote poznac oferte eibacha lub k&w prosze o kontakt na pw.
Ziomie Eibach:) sie ma sie wie:)) widziales ze ladnie wyglada moja coupa wlasnjie na nich:) dobra firma:) nie zawiedziesz siem:P pozdr
Teraz mam inny problem, rozmawialiśmy o rozpórkach nie?
graty już mam upatrzone tylko teraz trzeba uzbierać euro i zaciągnąć z Niemiec :)
Sorry za offtop, ale w końcu to mój temat :D
Co o tym sądzicie i czy ktoś już montował coś takiego:
http://www.banzai-tuning.de/csc_article_details.php?nPos=10&saArticle[ID]=970&VID=u6DbxHx2bf97J3hT&saSearch[word]=&saSearch[category]=Civic%20FK1,%20FK2&saSearch[subcategory]=&saSearch[special]=
http://www.banzai-tuning.de/csc_article_details.php?nPos=20&saArticle[ID]=971&VID=u6DbxHx2bf97J3hT&saSearch[word]=&saSearch[category]=Civic%20FK1,%20FK2&saSearch[subcategory]=&saSearch[special]=
????
C6!
Nie przejmuj sie kolegą MiauHau on tak zawsze ma. Moze byc gwint Eibach warto poczekac chwile i odlozyc kase a sadzac po tym, ze kupiles sobie takiego civica to nie tak zle u Ciebie z kasa ;), rozporke zawsze warto zalozyc, i tak jak Pati pisał najlepiej bierz oryginały z CTR bo ... sa ładne
Nie przejmuj sie kolegą MiauHau on tak zawsze matzn.??
A rozpórki nie muszą być chyba ładne, co? nie otwieram maski tylko po to żeby pokazać co tam mam. Pokazywałem jak byłem mały :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.