Zobacz pełną wersję : Podgrzewanie w angliku 6gen
Jak zrealizowane jest pokretlo nawiewu i zmiany temperatury w civicu MB2 anglik ? kto mowil mi ze na linkach, a w serwisie ze na opornikach (droga impreza 200PLN za oporniki + 60PLN instalacja). Przelacznik skali nawiewu lapie tylko 3 i 4 poziom natomiast pokretlo od temperatury w ogole nie dziala ...
Mam podobny problem ,tylko ,że umnie nawiew nie działa na 1 .
Wiec co to może być??
ja mam MA8 i u mnie pokretlo temp. jest na linkach
pokretlo od temperatury w ogole nie dziala ...
mi tez nie dzialalo (wialo tylko zimne) a powodem bylo pekniecie plastikowej zebatki.Bylem w ASO i gosc mi to skleil jakims klejem na bazie zywicy i trzyma.
http://images1.fotosik.pl/5/nyvgcox2by9u63wxm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/nyvgcox2by9u63wx.html)
Odrazu mowie ze nie wiem jak jest w angliku :) ale w wiekszosci aut pokretlo od sily nawiewu jest "na opornikach" a pokretlo od temperatury na linke. Jak niedziala 1 i 2 bieg to bardzo mozliwe ze wlasnie te oporniki poszly gdzies... A na pokretle od temperatury czujesz wogole jakis opor czy sie luzno kreci, ono na 95% bedzie na linke, wiec to prawdopodobnie mechaniczna awarnia....
opor pokretla od temperatury jest taki sam na calej dlugosci.
A na pokretle od temperatury czujesz wogole jakis opor czy sie luzno kreci
wlasnie zapomnialem dodac, ze gdy chcialem przekrecic na cieple to byl duzy opor na pokretle.
cieplo na linki a wielkosc nawiewu oprniki, spadlo mi ktoregos dnai to w serwisie w 3 minuty naprawili.
ok i te oproniki sa nie maja jakis odpowiednikow ? trzeba az 200PLN za nie bulic ?
wunat, mój kumpel z pracy miał taki problem, a ma angola (właśnie o tym sobie przypomniałem). Coś polutował i działa bez zarzutu. Podpytam go w poniedziałek i dam znać :)
ok i te oproniki sa nie maja jakis odpowiednikow ? trzeba az 200PLN za nie bulic ?
wszystko dokladnie opisano TUTAJ (http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=1137#1137)
linka znalazlem z tydzien temu na naszym forum... w poprzedni czwartek spalil sie 3ci bieg.. smierdzialo jakby furra zaczynala sie palic.. :evil:
chwilowo jestem na etapie psychicznego nastawiania sie na wycieczke po material na oporniki i wystarczajaco krotki srubokret do odkrecenia tej zasranej plytki z opornikami bez demontazu polowy kokpitu i nawiewu..
wielkie dzieki za linka, szkoda tylko ze ja mam 2 lewe rece do tego ;] ale przynajmnij mam opis i jak sam sobie nie poradze to kogos do tego zatrudnie.
I o to mi chodziło. Super link. Lutownice mam :) więc myłśe ,że sam to zrobie.
Wielkie dzięki.
Mam to samo w angliku, 1 i 2 bieg do d...
Dzięki za linka, zobacze czy sam to potrafie zrobić :)
Mam to samo w angliku, 1 i 2 bieg do d...
Dzięki za linka, zobacze czy sam to potrafie zrobić
I tylko dlatego trzeba bylo to odgrzewac???????? Niech kto to przeniesie do dzialu 5d
ktoś przeniósł ;)
Umknął mi ten watek przy porządkowaniu :/
Drodzy Klubowicze mam problem ponieważ u mnie też przestał działać I i II bieg, wyciągnąłem płytkę z opornikiem i moje obawy się sprawdziły jeden drucik się przerwał, i teraz pytanie czy ktoś wie jaki drucik muszę kupić ( jaką oporność) do modelu 5D z 98 r (angol)??, Proszę o pomoc bo jazda na III mnie już dobija:)
Właśnie wczoraj to robiłem :)
Padł środkowy opornik dlatego tak samo jak w twoim przypadku nie działał pierwszy i drugi bieg. Wsadziłem opornik 10W 1R (1 ohm) i według mnie wszystko działa super. Jeśli jednak wyda ci się że pierwsze dwa biegi działają za szybko to możesz spróbować zamontować np. 10W 2R (2 ohmy) większa oporność - mniejsze obroty.
czy u was 3 bieg tez jest dosyc glosny ? bo w sumie na dwojce kiepsko grzeje lub dlugo sie czeka ...
Dzięki za odpowiedz, ale mam jeszcze jedno pytanie czy długość tego drutu (opornika) ma jakieś znaczenie??
Taaak 3 jest głośna :/
jasne ze dlugosc ma znaczenie. dlugosc = opor w tym przypadku.
To jak to obliczyć?? :speszony:
byl kiedys link z wyjsciowymi opornosciami, chyba na honda slask? z tamtych korzystalismy z Remem ale byly mocno wyjsciowe. Najlepiej poprostu poeksperymentuj.
O ile dobrze pamietam, to parametry tych opornikow dla poszczegolnych biegow dmuchawy sa w manualu. Moze warto tam zerknac?
Ja wstawiłem gotowe kupione w sklepie.
wygląda podobnie jak na tych zdjęcia (od dr.pawel)
http://pawcio10000.republika.pl/foto/Rezystor1.jpg
http://pawcio10000.republika.pl/foto/Rezystor2.jpg
tylko że zastosowałem 10W 1R
poczytaj tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=309357&highlight=problem++nawiewem#309357
A czy trzeba zastosować jakąś specjalną technikę lutowania czy zwykła cyna i jazda :djablek: ponieważ te druciki rozgrzewają się do czerwoności i może nie trzymać??
Tez mnie to teraz czeka 1 i 2 padła, pajakh jak ci teraz pracuje dmuchawa na tych 10w 1r wlutowałes 2 takie same o takich samych wartosciach ?
Dzięki za odpowiedz, ale mam jeszcze jedno pytanie czy długość tego drutu (opornika) ma jakieś znaczenie??
Taaak 3 jest głośna :/nie mantykuj z dlugoscia drutu, tylko kup zwykly opornik 10W 1Ohm albo (latwiej dostac) 2x 5W 2Ohm i polacz rownolegle, wtedy tez wyjdzie 1Ohm 10W.. ja tak robilem i bangla od roku
lutowalem normalnie..
rozgrzewa sie to fakt.. jak puscisz prad przy wyjetej plytce, to zacznie sie nawet dymic.. ale w kanale wentylacji masz przeciez stale chlodzenie przeplywem powietrza.. :agent:
Jeszcze jedno ( mam nadzieje ostatnie pytanie) gdzie w warszawie okolice centrum lub sadyby są sklepy gdzie można kupić opornik ceramiczny
Jeszcze jedno ( mam nadzieje ostatnie pytanie) gdzie w warszawie okolice centrum lub sadyby są sklepy gdzie można kupić opornik ceramicznygielda elektroniczna w podziemiach przy GUS moze byc?
gielda elektroniczna w podziemiach przy GUS moze byc?
a jak juz tam bedziesz to przy okazji zapisz numer budki w ktorej kupiles i tu wzuc
Poszukałem i podobno taki sklep jest też na przeciwko Landu a dziś tam akurat będę więc wejdę i może kupie :d
tomi wlutowałem jeden w miejsce tego środkowego (średniego) o wartości 10W 1R i dmucha tak jak powinno
pajkh a wlutowałeś zwykły czy ceramiczny??
Może lamerskie pytanie ale czy jest jakaś różnica jeśli jest klima??
[ Dodano: Sro 14 Lut, 2007 ]
Jeszcze jedno pytanie jeżeli wymontowałem rezystor dmuchawy to czy włączenie na 4 bieg na troszkę nic nie zaszkodzi??
gielda elektroniczna w podziemiach przy GUS moze byc?
a jak juz tam bedziesz to przy okazji zapisz numer budki w ktorej kupiles i tu wzuc
w kazdym pawilonie z podzespolami elektronicznymi, a tych pawilonow jest tam od penisa...
zwykły czy ceramiczny??
Może lamerskie pytanie ale czy jest jakaś różnica jeśli jest klima??
[ Dodano: Sro 14 Lut, 2007 ]
Jeszcze jedno pytanie jeżeli wymontowałem rezystor dmuchawy to czy włączenie na 4 bieg na troszkę nic nie zaszkodzi??1. nie powinno to miec znaczenia
2. byc moze w ogole sie nie wlaczy, choc nie dam sobie obciac reki.. sam jezdzilem z miesiac bez tej plytki, ale nie pamietam czy wlaczalem nadmuch czy nie..
4 bieg bez rezystora u mnie chodzi. O ile dobrze zrozumiałem to ma znaczenie jakie zastosujemy rezystory jeżeli chodzi o hałas/prędkość silnika ?
4 bieg bez rezystora u mnie chodzi. O ile dobrze zrozumiałem to ma znaczenie jakie zastosujemy rezystory jeżeli chodzi o hałas/prędkość silnika ?
tak, ma znaczenie, zasada jest taka, że im opornik ma większą wartość to dmuchawa będzie wolniej chodzić
czyli dla 1 montujesz największy, na 2 mniejszy, a na 3 najmniejszy. 4 chodzi bezpośrednio bez opornika
Dobra byłem dziś na giełdzie elektronicznej przy GUSie ale pan sprzedawca powiedział, że nie ma a następna dostawa za pół roku :( , więc może znacie jakieś inne miejsca ( oprócz wolumenu) gdzie dostane opornik 10W1R??
następna dostawa za pół roku
Pewnie czeka na kontener :d
U mnie jest klima itd... wszystko Valeo. Padł mi opornik, nie dało się go nigdzie dostać 'na biegu' wiec kupilem od jakiejś starszej Hondy za 30 zł. Podłączenie było takie same. Ale wymiary inne. Wiec w starej płytce wyciąłem dziure, wkręciłem w nią ten co kupiłem i do tunelu tą całość. Potrzebne mi to było na pare dni (na wyjazd) a poźniej miałem się tym zająć na poważnie a śmiga do dziś. Z tym że w dmuchawie na 1 biegu słysze takie tyk tyk tyk tyk tyk tyk... na drugim już nie. I czy powodem tych dzwięków nie jest np. ciut za wolne obroty ?? Może warto jednak kupić oryginał nowy ?? Bo już nie wiem czy wymieniać silnik z wirnikiem czy dłubać ten rezystor/opornik. Sprawdzałem - nie mam w układzie żadnych liści, igieł itd... wszystko wyczyściłem, odgrzybiłem a silnik psiknąłem Sonax'em (takie lepsze WD-40).
rany, przeciez te oporniki mozna dostac w kazdym elektronicznym sklepie. mozesz tez zastosowac, jak nie ma 10W, to 5W tez pojdzie, w zimie bedzie cieplej :p
Jak naprawde w W-wie nie ma tych oporów, to napisz na PW wysle ci poczta :afro:
rany, przeciez te oporniki mozna dostac w kazdym elektronicznym sklepie. mozesz tez zastosowac, jak nie ma 10W, to 5W tez pojdzie, w zimie bedzie cieplej :p
Jak naprawde w W-wie nie ma tych oporów, to napisz na PW wysle ci poczta :afro:
nie wiem, jakie są konieczne do prawidłowego działania dmuchawy, ale jeśli ktoś obliczył, że 10W, to nie można wsadzić 5W bo się opornik spali, a napewno moc opornika nie ma nic do tego żeby było cieplej.
Chyba, że koledze chodzi o to że będzie się grzał do czerwoności i po włożeniu w tunel powietrzny to coś da :d
Przerazacie mnie... :bicie:
Dobra byłem dziś na giełdzie elektronicznej przy GUSie ale pan sprzedawca powiedział, że nie ma a następna dostawa za pół roku :( , więc może znacie jakieś inne miejsca ( oprócz wolumenu) gdzie dostane opornik 10W1R??
Nie Chcesz chyba powiedziec ze nie mieli opornikow w zadnym z kilkudziesieciu pawilonow.. byc moze 10W nie ma, ale w pierwszym moim poscie napisalem, ze mozesz polaczyc rownolegle dwa oporniki 5W 2 Ohm.. moce opornikow sie zsumuja, a co do opornosci wypadkowej, to wzor z fizyki podawany w liceum (o ile nie w podstawowce - obecnie gimnazjum) mowi:
1/R1 + 1/R2 + ... 1/Rn = 1/Rz
czyli suma odwrotnosci opornosci wszystkich polaczonych rownolegle opornikow rowna sie odwrotnosci oporu zastepczego.. wiec
1/2 + 1/2 = 2/2 = 1/1
rany, przeciez te oporniki mozna dostac w kazdym elektronicznym sklepie. mozesz tez zastosowac, jak nie ma 10W, to 5W tez pojdzie, w zimie bedzie cieplej :p
Jak naprawde w W-wie nie ma tych oporów, to napisz na PW wysle ci poczta :afro:
nie wiem, jakie są konieczne do prawidłowego działania dmuchawy, ale jeśli ktoś obliczył, że 10W, to nie można wsadzić 5W bo się opornik spalisie nie spali, byle oporniki byly w tunelu wentylacji.. ja mam 10W dla II i III a dla jedynki 5W i od roku smiga. :)
, a napewno moc opornika nie ma nic do tego żeby było cieplej.
seeerio? :brawo2: bez urazy :hinczyk:
a napewno moc opornika nie ma nic do tego żeby było cieplej.To taki zart :agent: Ja u siebie wlutowałem 5W i działa już prawie miesiąc, a "dmucham" non stop :aloha:
A ja dzisiaj wyrwałem wentylator dmuchawy za 10 zł... cichutko chodzi i tak dalej... a za 10 zł bo gość powiedział że to od anglika i w drugą strone dmucha :aloha:
A ja dzisiaj wyrwałem wentylator dmuchawy za 10 zł... cichutko chodzi i tak dalej... a za 10 zł bo gość powiedział że to od anglika i w drugą strone dmucha :aloha:
zapytaj gościa czy nie ma więcej na stanie?
Spoko... bede u nich w tygodniu bo mają mieć dwie nowe 400 na demontaż, podobno jakieś tłuste z elektryka itp bo ostatnio to lusterka na manualu były i szyby też. Podłokietników też brak. Jakby coś było to dam znać na priva... najbardziej mnie zastanawia co ja mu powiem jak zapyta czy cos zrobiłem z tą dmuchawą ;)
powiedz, że robisz porządne chłodzenie kompa :d
Jeżeli ktoś bedzie potrzebował rezystora 10 W 1 R ( CERAMICZNY ) do I i II biegu dmuchawy to mogę poratować kupiłem na allegro 10szt, a potrzebowałem jednego tak wiec w Warszawie chetnym pomogę :) piszcie bo szkoda zeby sie zmarnowały :d
Dodam tylko że do I biegu użyłem sprężynki od długopisu i śmiga doskonale ;)
Jeżeli ktoś bedzie potrzebował rezystora 10 W 1 R ( CERAMICZNY ) do I i II biegu dmuchawy to mogę poratować kupiłem na allegro 10szt, a potrzebowałem jednego tak wiec w Warszawie chetnym pomogę :) piszcie bo szkoda zeby sie zmarnowały :d
o Ziom, bardzo chetnie bym przygarnal za odpowiednia kwote
jakby ktos mimo wszystko nie umial tej oto plytki znalezc... :)
http://www.civic4g.pl/forum/topics2/294,24.htm
(na zdjerciach schowek jest po lewej stronie bo to moje auto)
Miałem problem z linką, ruszała się max do 1/4 obrotu, a potem po użyciu dużej siły przeskakiwało, ale temperatura nie rosła. Rozkręciłem kokpit i nic http://www.civicklub.pl/fi/images/smiles/kwasny.gif
http://www.civicklub.pl/fi/images/smiles/kwasny.gif
W końcu odkręciłem schowek, obudowę filtra przeciwpyłkowego i... pokrętło zaczęło działać. Po skręceniu jest git:) Pisze ku potomności, żeby nie tracić godziny na rozkręcanie kokpitu:)
Witam!
Nie mam pojęcia co jeszcze może być przyczyną niedziałającego I i II biegu,skoro miałem pękniętą środkową sprężynkę, której końce skręciłem i to nie poskutkowało. może ktoś z Was miał podobną sytuację,czy może skręcenie sprążynki nie wystarczy i wlutować nową ??
Z góry dzięx na pomoc i pozdrawiam cały CK
powiem to delikatnie ;)
skrecenie nie pomoze, wlutuj nowa sprezyne o podobnym oporze
powiem to delikatnie ;)
skrecenie nie pomoze, wlutuj nowa sprezyne o podobnym oporze
Samo skrecenie moze i nie pomoze, ale oczyszczenie koncow i zlutowanie jak najbardziej tak. Zrobilem taka prowizorke na szybko przeszlo rok temu - i dziala do tej pory :-)
Ale nowy rezystor albo kawalek spirali to na pewno najlepsze rozwiazanie.
pozdro
qba1983 mylisz się :coo2:
oskrobałem oba końce delikatnie nozem z rdzy i skręciłem ok 3mm.
na razie hula i mam nadzieję,że się już nie zje.ie
pozdr.
[ Dodano: Sob 04 Sie, 2007 ]
wydaje mi się,że wcześniej skręcone było za krótko
ale gdybys, nawet ta skretke pociagnol lutownica to chyba bys mogl o tym zapomniec.
mam taka zasade ze, jak juz robic to robic tak zeby nie wracac do tego, wiec u siebie wymienilem sprzezynke na taka z dlugopisu.
nie kumam fizyki ale dwa oporniki po 5W 1ohm dobre będą??? Ogólnie miałem problem z kupnem i były tylko takie więc kupiłem. Ceramiczne rzecz jasna bo spiralowych chyba już nigdzie nie ma
ja bym nie zakladal opornikow (nawet ceramicznych) to holerstwo strasznie sie grzeje, a taka spiralka swietnie oddaje cieplo, poza tym caly czas leci na nia powietrze. cos jak w suszarce, bez wiatru sprezynka robi sie cczerwona, z wiatrem jest wszystko ok, jak nie mozesz znalesc sprezynki, moze latwiej bedzie ci znalesc stara suszarke. wymatuj z niej sprezynke, dobierz dlugosc do oporu i bedzie dzialac, ja tak zrobilem.
p.s. wydaje mi sie ze gdyby ceramiczne oporniki byly by dobre, to fabryka by je stosowala. Bo latwiej, wiec ja bym nie ryzykowal... z tego to i pozaru mozna sie nabawic
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.