Zobacz pełną wersję : Problem ze sprzeglem
Witam!
Mam mega problem...kupilem sprzeglo EXEDY , wyglada tak:
http://img387.imageshack.us/my.php?image=sprzeglogy4.jpg
( w katalogu , w sklepie to sprzeglo mialo dane pod silnik b16a2 a parametry ma identyczne jak do b18c6 )
zlozone dokladnie , przejechalem na nim 400km bez zadnego palowania ani nic. Pojechalem na pas na lekko nagrzanym silniku wsio idzie super, jak silnik nagrzany jest na swoja normalna temperature, sprzeglo slizga mi sie na maxa... Co moze byc przyczyna ?
Sprzeglo w b16a2 215ps/195Nm
normalny objaw po zalozeniu nowego sprzegla......musi sie poprosto dotrzec :)
przepałuj kilka razy i bedzie OK :)
ps. ja tez tak mialem :D
wedlug mnie to nie jest normalne. moje szarpalo jak zle od samego poczatku. nic nie musialem docierac.
skolopendra
26-10-08, 12:05
wedlug mnie to nie jest normalne. moje szarpalo jak zle od samego poczatku. nic nie musialem docierac.
dokładnie,jeśli ślizgi nie przeją nie długo to nie wykluczone ze zamontowali tłustą tarcze ,i może się obyć bez ponownego rozebrania skrzynki :(
normalny objaw po zalozeniu nowego sprzegla......musi sie poprosto dotrzec :)
przepałuj kilka razy i bedzie OK :)
ps. ja tez tak mialem :D
sek w tym ze po przejechaniu tych 400km popalowalem go pare razy na lotnisku w borsku....smierdzialo mi spalonym sprzeglem... teraz auto postalo pare dni , znow wyjehcalem na ulice na chlodnym jest ok a na cieplym znow slizga sie ...
Podpowiadano mi ze moze to byc wina plynu do sprzegla lub wysprzeglika ?
trafiony wysprzeglik, albo brak plynu, czy zapowietrzony uklad nie pozwalalby ci wysprzeglic do konca. trzymaloby jak zle i nie chcialo puscic.
jak dla mnie schrzaniony montaz, albo do dupy sprzeglo, albo moze cos bylo tluste/brudne.
to od czego proponujecie zaczac badanie przyczyny ?
mialem podobne objawy na staym sprzegle, w moim przypadku wina lezala po stronie docisku ...
witam, czy udało ci się zdiagnozować co jest z tym sprzęgłem?
ja mam dokładnie taki sam problem, kupiłem nowe sprzęgło tyle że firmy f1 racing
auto przy ruszaniu szarpie a przy ostrym kacie się ślizga (b16a2)
czy może mieć na to wpływ koło zamachowe ?? bo seryjna tarcza mi się rozsypała i przejechała samymi nitami po kole zamachowym i podejrzewam że mogła na nim zostawić jakieś grubsze rysy, czy to też może mieć wpływ na poślizg sprzęgła?
niestety nie...niejezdze zima autem.
Niewiem co dalej zrobic... czy zamowic caly komplet nowego sprzegla czy moze zmienic tylko docisk? czy moze swoje stare sprzeglo wczesniej co bylo w aucie ( tez exedy ) wyslac do radzika i przerobic na spieka ??
Ktos cos doradzic moze ?
A zdjąłeś skrzynie i sprawdziłeś poprawność montażu, odtłuszczenie koła i stan docisku?
BTW to jest zamiennik serii. Nitro po włożeniu B20 wspominał, że seria z C6 zaczęła się ślizgać więc jest też opcja zbyt małej wytrzymałości tego zestawu.
c6 w porownaniu z crvtec to nie ma momentu :D
no dobra, ale zonk ma jrsc i prawie 200Nm. U Nitra 220 więc nie jest to jakaś duża różnica.
20% jak u nitra to moze byc problem, ale 200 momentu to powinno przeniesc... moze po prostu kupic sam mocniejszy docisk? np ACT.
no dobra, ale zonk ma jrsc i prawie 200Nm. U Nitra 220 więc nie jest to jakaś duża różnica.
no ale do lata ma byc wiecej mocy i momentu wiec sprzeglo musi byc wytrzymalsze... pod moc kolo 250ps.
Wiec wlasnie niewiem czy zmeiniac cale sprzeglo czy tylko docisk...
PATI a mozesz zalatwic taki docisk? jaka cena? na PM .
wczoraj bylem w warsztacie gdzie gosc od parunastu lat robi sprzegla dla rajdowek...powiedzial mi ze docisk niema za duzo do tego...ze mam sama tarcze tylko zmeinic i powinno wytrzymac. Czy myslicie ze jak wsadze sama tarcze 6lapkowa z dociskiem seryjnym to pojdize czy nadal bedzie sie slizgac?
heh... zmienilem tarcze na spiekowa do tego wyrownalem docisk ( exedy) teraz auto lapie dobrze , pojechalem na borsk pocwiczylem pare startow lapalo dobrze , na 400m polecialem 1 przejazd i lekko mi sie uslizgnelo na 3 a za 2 przejazdem znow sie slizga chyba...7000tys , 8500 , 7000 ,8500 ( odcinke mam na 8500) i tyle.... czy sama tarcza spiekowa do mocy 220ps jest za slaba czy sa inne powody zlego sprawoweania sie sprzegla? bo juz mnie w**** bierze ze zmienilem 2 sprzegla i zadne niehalo ??!! macie jakies pomysly? czy moze to wysprzeglik po nagrzaniu nieodbija czy jaki diabel????
ludzie help bo oszaleje z tym autem :)
...Bartuś...
08-06-09, 19:00
A co z kołem zamachowym może czas je przetoczyć lub coś ??
no i mam kolejna sprawe... jako ze problem byl pompa wymieniona byla i auto latalo dobrze do czasu...
ciolem sie z jakims gosciem i wbijajac 4 za szybko puscilem sprzegla pedal...i zgrzyt byl glosny...
odpuscilem zatrzymalem sie na swiatlach wbilem jedynke z wielka sila i zaczelo autem telepac.
Stanolem na poboczu zgasilem auto po 5 min zapalilem z wbita 1 i auto odrazu samo ruszylo. Zgasilem je na kolejne 10minut i zapalilem. Biegi wchodzily bardzo ciezko...ale po kawalku drogi jakos sie to poluzowalo....
Auto postalo przez zime, wcozraj odpalam wszystko ok, ruszam lekko telepie autem na 1 2... Wsteczny wbijam a autem telepie neimilosiernie.... i po chwili niemoge wbic ani 1 ani 2 jakos wchodzi 3,4 bieg...
Auto chwile postalo znow wbijam 1 jest OK.... wsteczny...auto sie telepie a ja neimoge wyjac biegu na luz...zgasilem auto , wbilem 1 zapalilem auto wszystko ok...
co to za dziwne rzeczy sie dzieja? Ponoc moze to byc wysprzeglik do wymiany...jakies pomysly ??
demonobiker
02-05-11, 00:44
kolego odnośnie sprzegła miałem ten sam problem.auto postało, badź odpoietrzyłem sprzegło i było git, podczas jazdy i to bez zwiazku czy silnik nagrzany czy nie sprzęgło zaczynało sie ślizgać (im częściej wciskane tym szybciej)głowiłem się myslałem, szlak mnie trafiał każdy mnie odsyłał z kwitkiem bo sam montowałem sprzęgło(silnik D14A2)okazało się że pedał był za wyosoko, regulacja tzn. obniżenie pomogło i do tej pory jest git już ponad pół roku.regulacja jest na tłoku od pompy sprzęgła za pedałęm.ktoś na forum zrobił ten sam motyw po mojej wypowiedzi i też pomogło.wygląda na to że pedał jak większy skok to tak jakby za dużo płynu wciskał u ułąd a później płyn cały nie wracał i powodowało to stary nacisk na docisk.dodam że pompa była nowa i wysprzęglik też ...
a masz może fotkę w którym dokładnie miejscu to jest / jak to wygląda/ będę wdzięczny
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.