PDA

Zobacz pełną wersję : Problem - wskazówki paliwa i temperatury są w miejscu bez włączonego zapłonu



hecru
25-10-08, 18:54
Witam,

Mam takie pytanie gdzie tkwi usterka jeżeli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskaźnik temperatury i paliwa pozostaje bez zmian tak jak na zdjęciu - (dodam że wskaźnik paliwa reaguje na zmiany ilości paliwa natomiast wskaźnik temperatury jest cały czas na tym samym poziomie nieważne czy jest ciepły czy zimny)

http://img162.imageshack.us/img162/4266/problemqt8.jpg (http://imageshack.us)

Honda Civic 1997 MA8 - D14A5

chubik
25-10-08, 18:59
Nie zawiesił CI sie czasami termostat kolego? Leci cipłe powietrze?

demonobiker
25-10-08, 19:58
wskaźnik paliwa to normalne że zostaję w takim połóżeniu ile masz paliwa w bak, fajna opcja moim zdaniem mnie cieszy bo mam tak samo, a odnośnie temperatury tak jak kolega wcześniej pisał sprawdź termostat i nie zwlekaj o jak przerzejesz silnik to będzie bardzo niedobrze...:confused:

DamianPietras
25-10-08, 20:46
obstawiam czujnik/czujnki lub wskażnik.Zrób tak wyłącz aku i jak nie opadnie to wskażnik do wymiany jak opadnie wskazówka to czujnik trzeba zlokalizować - sprawdzić -wymienić
Szukaj schematów w manualu :)
Napisz jakie postępy...

mrockx
25-10-08, 21:27
wskaźnik paliwa to normalne że zostaję w takim połóżeniu ile masz paliwa w bak, fajna opcja moim zdaniem mnie cieszy bo mam tak samo
Yyy, wskaźnik paliwa ma zostawać po wyjęciu kluczyka? Ja tak mam i ktoś mi mówił, że najprawdopodobniej jest on uszkodzony. Tylko, że mój wskaźnik działa dość specyficznie, bo reaguje z pewną bezwładnością. Np. jak zaleję prawie pusty bak do pełna, to wskazówka zostaje na zerze, a dopiero po chwili jazdy (od ruszenia ze stacji) powoli wyjeżdża z 0 na 1.

bialy06
25-10-08, 21:37
Yyy, wskaźnik paliwa ma zostawać po wyjęciu kluczyka? Ja tak mam i ktoś mi mówił, że najprawdopodobniej jest on uszkodzony. Tylko, że mój wskaźnik działa dość specyficznie, bo reaguje z pewną bezwładnością. Np. jak zaleję prawie pusty bak do pełna, to wskazówka zostaje na zerze, a dopiero po chwili jazdy (od ruszenia ze stacji) powoli wyjeżdża z 0 na 1.
Tak to jest normalne i charakterystyczne. Najwyraźniej ten ktoś się nie zna

qba1983
25-10-08, 21:49
z tym termostatem to chyba raczej nie... nie ma on nic do tego wskaznika. w obudowie termostatu jest czujnik temperatury, ale on jest od wlaczania wentylatora. za to czujnik od zegara jest w bloku silnika, gdzies pod rozdzielaczem.
ale i tak stawiam na uszkodzony zegar.

skolopendra
26-10-08, 01:39
dokładnie
rozkręcić zegar i przyjrzeć się wskaźnikowi,możne tylko się zawiesił

Kiedroi
18-09-13, 22:48
Panowie podłączę się. Wskaźnik paliwa nie działał. Kupiłem nowe zegary, przełożyłem ostrożnie wskaźnik poziomu paliwa i temp. Po podłączeniu wszystkiego paliwo i temp jest na full. Jaka może być przyczyna? Bezpiecznik? Odłączyć akumulator i może się naprawi?

Ciastek xD
10-11-13, 21:25
Odgrzebie troszkę temat. W mojej Vgen jest tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskazówka paliwa zostaje (temperaturka na szczęście nie). Jednak co najbardziej mnie interesuje to fakt że po zalaniu do pełna wskazówka dość długo utrzymuje full jednak gdy już zejdzie ciut poniżej to gdy skręcam w lewo (tył ciągnie w prawo) to wskazówka się podnosi chwilę się utrzyma, czasem nawet długą chwilę, natomiast gdy skręcam w prawo (analogicznie tył ciągnie w lewo) to wskazówka opada i czasem się podniesie (ale nie idealnie do poprzedniego stanu) a czasem to podnoszenie jej wychodzi jakby chciała, a nie mogła. Jest to o tyle deprymujące, że nie mając kontrolki rezerwy gdy wskazówka opada i nie chce się podnieść to jestem w kropce ile tak naprawdę mam w baku. No to się rozpisałem xD ale tak na poważnie.. ma ktoś jakiś pomysł?

lozek
10-11-13, 21:36
Odgrzebie troszkę temat. W mojej Vgen jest tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskazówka paliwa zostaje (temperaturka na szczęście nie). Jednak co najbardziej mnie interesuje to fakt że po zalaniu do pełna wskazówka dość długo utrzymuje full jednak gdy już zejdzie ciut poniżej to gdy skręcam w lewo (tył ciągnie w prawo) to wskazówka się podnosi chwilę się utrzyma, czasem nawet długą chwilę, natomiast gdy skręcam w prawo (analogicznie tył ciągnie w lewo) to wskazówka opada i czasem się podniesie (ale nie idealnie do poprzedniego stanu) a czasem to podnoszenie jej wychodzi jakby chciała, a nie mogła. Jest to o tyle deprymujące, że nie mając kontrolki rezerwy gdy wskazówka opada i nie chce się podnieść to jestem w kropce ile tak naprawdę mam w baku. No to się rozpisałem xD ale tak na poważnie.. ma ktoś jakiś pomysł?

ja powiem tylko tyle, że normą w tych autach jest:
1) Długo utrzymujący sie max paliwa a dopiero po przejechaniu większej ilości KM zaczyna opadać w dół.
2) Skręcanie w prawo i wskazówka opada
3) skręcanie w lewo i wskazówka podnosi się

Ogólnie to, że czasami nie wraca na miejsce to wg mnie wydaje CI się, bo ona wraca w krótkiej chwili trochę a reszta przesunięcia wskazówki (czyt. do stanu sprzed skrętu) następuje dopiero po przejechaniu jeszcze jakiejś tam krótkiej trasy.

takie uroki hondy z tamtych czasów ;)

Jeszcze jest opcja, że troche CI sie tam zawiesza wskazówka, ale raczej śmiem watpić skoro pływak reaguje na wychylenia podczas skrętu

kruczekvu
11-11-13, 00:16
ja powiem tylko tyle, że normą w tych autach jest:
1) Długo utrzymujący sie max paliwa a dopiero po przejechaniu większej ilości KM zaczyna opadać w dół.
2) Skręcanie w prawo i wskazówka opada
3) skręcanie w lewo i wskazówka podnosi się
Dokładnie to samo potwierdzam i jakby nie patrzeć TTTM(ten typ tak ma)
Generalnie mi to nie przeszkadza ale żonka ciągle mi powtarza że wskaźnik po zgaszeniu nie opada i ją to wnerwia,że mam to zrobić ale tłumaczę jej że właśnie TTTM

bartek1706
11-11-13, 15:56
Najlepsza metoda to wiedzieć ile się zalało i kasować licznik ;) Ja na wskazania patrzę mocno z przymrużeniem oka ;)