Zobacz pełną wersję : Problem Z Obrotami
witam, od 3 lat mam civica 1.3 16v i od niedawna mam problemy z obrotami, mianowicie:
ssanie chodzi zdecydowanie za długo a nawet gdy złapie temperature obroty sa zbyt wysoki ok 1800.
jest zagazowana ,ale ten problem jest zarówno na benzynce iLPG. czasem zejda do 800,ale zaraz nawet bez dotykania pedału gazu same rosna-POMOCY:)
podobno przy gazniku jest jakas kostka ktora sie odlacza i jest ok ,rozmawialem kiedys z jednym gosciem ktory sobie tak z tym poradzilk w popszedniej hance mialem to samo ,tez byla zagazowana,lecz nie zdazylem zrobic tego bo musialem sie z nia roztac
Robiles moze samodiagnoze? Jesli nie to zrob moze ona cos pokaze.
Hmn wydaje mi się że to będzie wina gażnika, powinna wystarczyć regulacja i będzie po problemie
Ja bym najpierw sprawdzil kompa jesli nie pokazuje bledow to ok wtedy ustaw gaznik.
słyszałem też zeby przeczyścic gaźnik bo moze przepustnica sie niedomykac, albo blokuje sie poprostu linka gazu.
Mysle ze to nie pomoze bo obroty same rozna bez dotykania pedalu gazu, wiec mozliwe ze to bedzie cos z elektronika. podepne ja pod kompa i bede wtedy myślał:]
Witam ja mam taki problemik z obrotami (d15b2) a mianowicie jak jadę na jakimś biegu bez dodawania gazu np. z góry i nagle wcisnę sprzęgło to obroty spadają maksymalnie na dół prawie do zera i po sekundzie wraca do normy czasem mrugnie kontrolka od ładowania wiadomo przy tak niskich obrotach a kilka razy zgasł silnik jak jadę normalnie z wciśniętym gazem to tego nie ma .
Dodam że dzieje się tak tylko na dobrze rozgrzanym silniku na postoju obroty nigdy nie falowały i nie falują spalanie 8 L z grszami na mieście nowe świece i przewody z tym że mam stożek (aoma) i power rurę nie odseparowaną czy to może być powodem aha i czasem mi się przydusi w niskim zakresie obrotów jak zassa to odchodzi bardzo dobrze .
Na razie nie mam oryginalnego dolotu więc nie mam jak podmienić .
Zacznij od przeczyszczenia silnika krokowego.
Witam. niedawno stalem sie posiadaczem hondy civic d13b2 i mam taki problem.
kupilem ja od goscia ktory jest mechanikiem i miala male obroty na biegu jalowym, koles mial cos wyregulowac i niby na poczatku bylo ok ale po kilku dniach zaczely sie problemy. Zapalil bez problemu na poczatku mial wysokie obroty bo na ssaniu byl :P ale jak sie silnik rozgrzal i stanal np na skrzyzowaniu to silnik gasl, pozniej gasnal mi podczas jazdy jak hamowalem i redukowalem bieg (i tak ze 2 razy zrobilem ze odpalilem na biegu i sie boje czy nie uszkodzilem paska rozrzadu no ale nie w tym rzecz).Dodam ze caly czas palil bez problemu. Na nastepny dzien rowniez bez problemu zapalil ale od razu zgasl i tak kilka razy i musialem mu od razu gaz wcisnac i wtedy chodzil, pozniej oczywiscie znow gasnal jak sie zatrzymalem. Po poludniu tego samego dnia juz bylo wszysko ok zapalil i wogole nie gasnal w czasie ani na postoju wiec myslalem ze wszystko gra ale niestety na nastepny dzien jeszcze do tego wszystkiego pojawily sie problemy z odpaleniem a mianowicie (oczywiscie przed zapaleniem naciskam raz na pedal gazu, puszczam i zapalam) przekrecam kluczyk kreci sie ale nie lapie, dopiero jak podczas krecenia dodam gazu to zaczyna powoli chwytac i zapala..
przeczytalem mnostwo tamatow o wolnych obrotach i gasnieciu i wyczytalem ze to moze byc:
-silnik krokowy
-regulacja gaznikai przeczyszczenie
-kopulka i palec rozdzielacza
-byly tez przypadki ze spadl wezyk podcisnienia od gaznika
-kable NW
-etc....
bede musial z nim podjechac do mechanika, tylko chodzi mi o to zeby nie robic wszystkiego po kolei a potem okazuje sie ze kasa wyzucona w bloto bo to np nie byl krokowy.
moze ktos mial dokladnie takie same objawy jak ja (czyli rowniez problem z odpaleniem) i napisze jak sie z tym uporal.. niestety ja sam nic nie bede grzebal bo wogole sie nie znam na silnikach.
moze ktos wie co to dokladnie moze byc ??
edit..
byc moze chwilowo pomogla by regulacja wolnych obrotow ale nie wiem dokladnie jak ot zrobic domyslam sie ktore to eacv jest ale nie wiem czym tam niby mam kreicic, moze ktos moglby zamiescic dokladne zdjecie z opisem, gdzie dokladnie jest ta sruba do regulacji.
ponizej zamieszczam jeszcze filmik z proby uruchomienia auta ;p dopiero gdy wcisnalem gaz zaczal lapac
i akurat potem jeszcze chwile chodzil a po jakiejs minucie juz mu tak obroty spadly drastycznie ze prawie przygasal.
http://pl.youtube.com/watch?v=OIb5iytTVXY
Sruba od regulacji jest z tylu gaznika takie pokretlo plastikowe jak popatrzysz tam to widac bardzo dobrze.
Jeśli się nie znasz to nie kręc. Łatwo jest doprowadzic do stanu że auto nie będzie jeżdzić.
Zgadzam sie ze Skotim. Ustawic go jest bardzo trudno.
no tez tak mysle, moglbym jeszcze pogorszyc sprawe, czyli nie wiecie co to moze byc dokladnie? mi sie wydaje ze najprawodopodobniej gaznik, mam nadzieje ze mechanik sie wyzna i nie bedzie robil wszyskiego po kolei. Jak tylko bede mial czas to podjade i oczywiscie podziele sie wrazeniami jak juz sie z tym uporam :)
edit:
jeszcze mam pytanko, zamierzam zrobic samodiagnostyke, moze uda mi sie znalezc ta diode. Ale czy po jakichkolwiek naprawach przypuscmy tego gaznika np trzeba robic reset kompa? (ktos gdzies pisal ze w d13b2 nie ma resetu kompa ale ja mam bezpiecznik back up :cool: )
Jest reset kompa napewno sam robilem. Popatrz na diode sprawdz ja jesli sa bledy napisz jakie zrob pozniej reset pojedzij wyskocza swierze bledy. Ja bym tak zrobil. A co do mechanikow to nie umieja naprawiac tego gaznika sam sie przekonalem. Dopiero kolega z forum mi pomogl.
jak szybko i sprawnie zrobic reset ???
Masz tu adres strony bardzo ladnie jest to wszystko opisane http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reset
Jest reset kompa napewno sam robilem. Popatrz na diode sprawdz ja jesli sa bledy napisz jakie zrob pozniej reset pojedzij wyskocza swierze bledy. Ja bym tak zrobil. A co do mechanikow to nie umieja naprawiac tego gaznika sam sie przekonalem. Dopiero kolega z forum mi pomogl.
Chyba cos w tym jest bo w koncu gosc ktory mi ja sprzedal mial wyregulowac gaznik i zawory i autko chodzilo dobrze ale przez 2 dni :( jutro zrobie samodiagnostyke, jesli nie bedzie bledow to nie robic reseta? mam jeszcze pytanko auto ma chodzic az sie wlaczy wiatrak i potem mam czekac az sie wylaczy ? czy jak sie wlaczy to wsiadam i jade? Po czym poznac ze komp sie zresetowal ??
Czytalem tez gdzies ze po odlaczeniu na jakis czas aku tez resetuje to prawda?
Jaki akumulator jest zalecany do civica? chyba 45ah ? ja mam 35 wiec wydaje mi sie ciut za maly a zamierzam podpinac wzmacniacz..
ja w D13b2 mam aku 45 jak zrobisz reset to ci sie zegarek z resetuje między innymi. co do czekania na właczenia wiatraka (tzn nauki kompa) sa różne opinie, jedni czekaja drudzy nie
Odlacz bezpiecznik na 5 min i napewno sie zresetuje lub odlacz kleme i bedzie to samo a pozniej podlacz i zapal czekaj az sie wlaczy wiatrak on sie wlaczy na chwile potem wsiac i przejedz kilka km spokojnie a pozniej tak kakretnie. Ja tak ustawialem i cos jest w tym ustawianiu jest naprawde lepiej chodzi auto. Jak nie bedzie bledow i zrobisz mu reseta to nic sie nie dzieje auto ustawi sie pod twoja jazde tak pisza ze dostosuje sie do twojego typu jazdy. Nie wiesz czy zaplon byl tez ustawiany?
nie wiem czy byl, zadzwonie do kolesia i zapytam dokladnie co ustawil wtedy.
Panowie zrobilem samodiagnostyke i kontrolka miga 1x co jakies 3sek czyli sonda lamda :( z tego co wiem to jest to nie maly wydatek (?) Wiec najpierw zrobie reset tak jak mowiecie i zobaczymy co dalej, dzisiaj to juz byla katastrofa jak sie silnik rozgrzal dobrze (bo jechalem na odcinku 15km a zwykle jezdze 5) to normalnie wystarczy ze puscilem sprzeglo i juz auto gasnie :(
Edit...
zrobilem reset, przekrecilem stacyjke i kontrolka na ecu juz nie mruga, czyli nie ma bledow? (a nie powinna caly czas swiecic ? ), ale panowie co mi z resetu jak zapale silnik i jak zdejme noge z gazu to od razu gasnie :eek: wiec jak ma sobie sam wyregulowac obroty jalowego jak gasnie heh musialbym caly czas trzymac noge na gazie, a jak lekko trzymam to silnik sie przydusza..
Ten blad mogl byc stary zobaczysz jesli wyskoczy blad to sonda do wymiany lub
sprawdzic jej obwod.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.