Zobacz pełną wersję : Spalanie D13B2, Sonda Lambda ??
Witam, wiem ze tematow juz kilka bylo na ten temat tylko nie odnalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie mianowicie moja hanka ktora zakupilem jakies 1,5 miesiaca temu pali 12l wiec nie wiem co moze byc powodem tak duzego spalania ale jak na silnik 1.3 powinien palic gdzies z 8 litrow najwiecej tym bardziej ze nie jezdze jak wariat tylko spokojnie, i tu moje pytanie czy mozliwe ze jest roznica 4 litrów w spalaniu tylko przez zepsuta sonde Lambda? dodam jeszcze ze najprawdopodbniej mam dziurawa uszczelke pod glowica, czy to tez ma cos do spalania ?
Jeśli chodzi o spalanie o czym było wiele razy sonda powoduje znaczny wzrost spalania więc może być ale żeby się upewnić można ją przemierzyć. Jeśli nie sonda to może być filtr powietrza cieżka noga itd.Wszystko znajdziesz w szukajce
wiesz co ja też mam problem ze wzrostem spalania i od jakiegoś czasu biegam po forum w tych tematach. Po tej lekturze od razu ci mówię, że to najpewniej Lambda. Zrób samodiagnostykę.
Przemierzyć znaczy sprawdzić jakie są napięcia na niej. Ale to mi się wydaje szemrana metoda sprawdzania sondy.
W sumie to dobrze by bylo jakby mialo sie skonczyc na wymianie sondy, a jesli chodzi o samodiagnostyke to zrobilem dwa dni i temu i pokazalo mi tylko blad 6, (cos z chlodzeniem) w sumie moze byc jeszcze tak ze sonda dziala ale nie na takim napieciu na jakim powinna stad takie spalanie? dobrze mysle? co tym sadzisz ? (tak wogole to jaka w silniku D13B2 jest sonda? jednozylowa chyba tak?)
Błąd 6 to czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód, według manuala przy rozgrzanym silniku rezystancja czujnika powinna sie mieścić w zakresie 200-400 Omów, na zimnym silniku przy obecnych temperaturach powietrza (0-20 degC) 1-4 kiloOmów, napięcie między pinem plusowym czujnika (biało-czerwony) a masą powinno wynosić ok. 5V. Ssanie Ci się normalnie wyłącza? Jak są problemy ze ssaniem d13 chleje jak smok :)
Wiesz co szczerze sie przyznam ze srednio rozumiem to co napisales Seawater ale jesli chodzi o temperature silnika to dzieje sie cos takiego ze jak pojezdze z pol godziny (silnik juz dobrze rozgrzany) to jak dluzej stoje w korkach to zaczyna mi szalec wskaznik temp silnika, bywa tak ze podnosi sie juz dosc wysoko po czym spada(choc nie jest jeszcze na wlasciwym poziomie) dzieje sie tak tylko jak stoje, jak jade szybciej to temp. sie normuje chyba po prostu mi sie wiatrak nie wlacza prawda? a jesli chodzi o ssanie to wylacza sie po jakis 2 minutach jak odpale go na zupelnie wystudzonym silniku, nie wiem jakie ma obroty gdy ssanie sie wlacza bo niestety nie mam obrotka,
Pod aparatem jest ten czujnik. Miałem pare miesiecy temu ten sam błąd i go wymieniłem i znikł
Błąd 6 to czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód, według manuala przy rozgrzanym silniku rezystancja czujnika powinna sie mieścić w zakresie 200-400 Omów, na zimnym silniku przy obecnych temperaturach powietrza (0-20 degC) 1-4 kiloOmów, napięcie między pinem plusowym czujnika (biało-czerwony) a masą powinno wynosić ok. 5V. Ssanie Ci się normalnie wyłącza? Jak są problemy ze ssaniem d13 chleje jak smok :)
Mam pytanie czy te 5V jest cały czas czy tylko jak jest zimny?? Mam w przedziale od zimnego jakieś 3,5V do wył ssania 1,9V czy to znaczy czujnik nie abla?? mam lekkie kłopoty ze ssaniem tzn szybko się wyłącza i nie ma pośredniego ssania... Komp nie wykazuje błędów...
Pozdrawiam...
Cały czas 5V i każa mierzyć przy silniku rozgrzanym do normalnej temperatury pracy chociaż na rozum przy zimnym powinno być tak samo chyba. Aha no i napięcie mierzysz na wypiętej wtyczce, nie na czujniku. Między pinami wtyczki też powinno być 5V.
Hmmm... Na zimnym z samego rana miałem 2kOhm na ciepłym 300Ohm więc niby ok... a ktoś wie może jak zmierzyć ten czujnik temp w dolocie?? i ewentualnie jak spr bimetal w dolocie?? jeśli idzie...
Pozdrówki...
skolopendra
26-10-08, 17:30
bi metal bez przesady :D co Ty za auto masz ?
czujnik o którym wspominasz to IAT
jego rezystancja w zależności od silnika jest inna .lecz waha się ona od 2,5kΩ w temp pokojowej - 8kΩ na zimnie
co Ty za auto masz ?
Cif d13b2 wersja mega turbo :D
Wielkie dzięki za odp :cool:
Ten bimetal o który Ci chodzi to takie to coś od czego idzie wężyk do siłownika otwierającego/zamykającego dopływ ciepłego powietrza znad kolektora? Jak o to to powyżej 25st.C powinien być otwarty, poniżej 25 zamyka się. Najlepiej wypiąć wężyk z siłownika i sprawdzić językiem czy ssie czy nie :D
heh... :D sprawdzę :D wyszło ze jednak mam chyba oba czujniki do wymiany :/ bo jak zacząłem przy nich grzebać to się komp o nie upomniał ;p myślałem ze to dlatego ze je odłączałem poszedł reset ale po jakimś czasie znów podał błędy więc to jednak będzie to mimo że omy "prawie" ok a instalacja gra... :) WIELKIE DZIĘKI <BROWAR>
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.