Zobacz pełną wersję : Wątek LIVE- zmieniamy D15B7 na D16z6
Bohater akcji:
HC Coupe '94 z zamontowanym D15B7
Akcja- wymiana silnika
Propozycja: wymiana na D16z6
Pytanie: Co potrzeba niezbędnie a co zostawiamy z D15B7?
Pytanie dodatkowe: Jak to zrobić i co zrobić?
D15B7 jest sprawny i ma sprawny osprzęt jednak wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Wymiana silnika jest za free więc opcją stała się wymiana na większy. Ale żeby mieć rozeznanie muszę mieć materiał do przeszczepu (chętni zgłaszać się, mimo iż mam kilka propozycji to od przybytku głowa nie boli)
Ps. Wiem, że było, ale żeby konkretnie to nie znalazłem. Sprawa jest dość pilna więc ewentualne pytania chciałbym tu wrzucać, a napewno będą takie, na które odpowiedzi mogę dokładnej nie znaleźć, poza tym wątki które tyczą tematu są, ale nie tak szczegółowe.
Ps2. Witałem się już na starym forum ale jeśli ktoś mnie nie zna to HELLOŁ :mrgreen: :580:
ad.pytanie. silnik kompletny + komp + wiązka (skrzynia bedzie pasowala od d15b7)
ad.pytanie pomocnicze. motoda na podnosnik i paleciak lub na wyciagrkie - osobiscie uwazam ze latwiej jest na podnosnik
specjalista to nie jestem ale skrzynia jak tomo pisal zapasi, polosie tez. wspoma i cal reszta tez. do wymiany zostaje silnik, kolektory: wylotowy i wlotowy z osprzetem + komp i wiazka.
poszukaj w archiwum bo sporo tego bylo juz opisywane.. pytan i odp i watpluiwosci tez
specjalista to nie jestem ale skrzynia jak tomo pisal zapasi, polosie tez. wspoma i cal reszta tez. do wymiany zostaje silnik, kolektory: wylotowy i wlotowy z osprzetem + komp i wiazka.
poszukaj w archiwum bo sporo tego bylo juz opisywane.. pytan i odp i watpluiwosci tez
Z całym szacunkiem ale właśnie w archiwum czyta się takie teksty jak ten Twój. Jeden twierdzi, że potrzeba silnika gołego byleby głowica była i blok. Inny, że skrzynia nie przypasi. Gdzieś tam znalazłem, że aparat zapłonowy podejdzie, ale nie da się go przyłapać na wszystkie śróbki. Niby kolektory się różnią, choć jest opcja że pasują od d15b7, pytanie: skoro pasują to po co zmieniać?
zaśmiecać forum nie chcę, ale o konkrety nie łatwo. Problem, przynajmniej dla mnie, jest poważny. Dzięki
[ Dodano: Sro 30 Lis, 2005 ]
ad.pytanie. silnik kompletny + komp + wiązka (skrzynia bedzie pasowala od d15b7)
ad.pytanie pomocnicze. motoda na podnosnik i paleciak lub na wyciagrkie - osobiscie uwazam ze latwiej jest na podnosnik
Faktycznie pytanie drugie trochę głupawe mi wyszło :mrgreen: ale ok, co rozumiesz pod pojęciem "silnik kompletny"? Byleby miał tłoki i pierścionki czy np rozrusznik, wtryski, dolot i kolektory?
Chodzi mi o to co jest niezbędne, a co jest zbędne z osprzętu. A jeśli coś przypasi z d15b7 to czy na zasadzie tego że się da skręcić czy że jest takie samo, a jeśli nie jest takie samo a da się skręcić to czy będzie to miało wpływ na eksploatację.
Apropo wiązki- kolejny post w którym czytam że trzeba zmienić, a podobno więcej z tym roboty niż z dołożeniem kabelków. ILU? 2? bo doczytałem że 3, bo jeszcze masowy.
Kto tu robił takiego swapa? Auto mi stoi a ja nie wiem co robić, jeśli jest szansa że da się zmienić bez problemu na d16z6 to zmieniam, ale jeśli będziemy gdybać to będę zmuszony zostać przy d15b7. Liczę więc na Waszą konkretną pomoc.
Auto mi stoi a ja nie wiem co robić, jeśli jest szansa że da się zmienić bez problemu na d16z6 to zmieniam,
zmieniaj jak najbardziej :) drobne trudosci zawsze moga wystapic ale nie powinny
jak już Ci pisałem na PW, ale napisze i tutaj, to dla innych.
Goły silnik od D16Z6 podejdzie do twojego auta, bo skrzynia pasuje, cały osprzęt typu listwa wtryskowa, alternator, rozrusznik, kolektory pasują. Aparat zapłonowy też, tyle że będzie przykręcony na 2 śruby zamiast 3. Kolektory ma troche gorsze w D15B7, ale podpasują one do D16Z6. Wiązka pasuje, ale brakuje kabli od sterowania zaworem vteca (z tego co wiem to 2, ale zapytaj np. havok'a bo on do siebie dokładał właśnie).
To są bardzo podobne silniki :!:
jak już Ci pisałem na PW, ale napisze i tutaj, to dla innych.
Tak, jeszcze raz Ci dziękuję.
Czyli mamy jasność:
Najtaniej, ale już nie całkowicie "wersja bieda" będzie zmienić silnik, kolektory, komputer . Reszta zostaje taka sama, dyskusyjny może być aparat zapłonowy.
Dolot, rozrusznik, alternator, sonda lambda i pucha filtra, słowem- cała reszta- identiko?
Choć dobrze może wziąć w całości i później mieć na wymianę jak się taki krokowy np wyłoży to potem będzie droższy niż teraz w kupie...
Ej KTO robił taką przerzutkę i powie co zmienił i czy zrobiłby to teraz tak samo, czy może popełnił jakiś błąd?
jak już Ci pisałem na PW, ale napisze i tutaj, to dla innych.
Tak, jeszcze raz Ci dziękuję.
Czyli mamy jasność:
Najtaniej, ale już nie całkowicie "wersja bieda" będzie zmienić silnik, kolektory, komputer . Reszta zostaje taka sama, dyskusyjny może być aparat zapłonowy.
Dolot, rozrusznik, alternator, sonda lambda i pucha filtra, słowem- cała reszta- identiko?
Choć dobrze może wziąć w całości i później mieć na wymianę jak się taki krokowy np wyłoży to potem będzie droższy niż teraz w kupie...
Ej KTO robił taką przerzutkę i powie co zmienił i czy zrobiłby to teraz tak samo, czy może popełnił jakiś błąd?
Ja to robiłem bardzo banalny swapik
Wystarczy przełozyć goły silnik kable zapłonowe aparat zapłonowy(ja próbowałem włozyć od b7 i nie zabardzo tam wchodzi nawet na dwie śrubki) reszta zostaje taka sama warto tez zmienić kolektor wydechowy bo jest lepszy niz seria z b7 i oczywiście ecu z p06 na p28
Podpiąć dwa kabelki od vteca.
VTEC solenoid - pin A4 (przy kompie).
VTEC pressure switch (dwa kable, w tym jeden to uziemienie) i na pinie D6 na koncu wiazki (D to srednia wtyczka)...
Wystarczy przełozyć goły silnik kable zapłonowe aparat zapłonowy
kable też? nie mogą być od d15b7?
Wystarczy przełozyć goły silnik kable zapłonowe aparat zapłonowy
kable też? nie mogą być od d15b7?
Kable nie podejdą bo ten kapturek u góry jest inny w b7 jest szerszy... mozna to podciąc ale lepiej kupic kable koszt nowych z JC 150zł ewentualnie uzywki 60-80zł
Kable nie podejdą bo ten kapturek u góry jest inny w b7 jest szerszy... mozna to podciąc ale lepiej kupic kable koszt nowych z JC 150zł ewentualnie uzywki 60-80zł
Oooooo :shock:
Niby wszystko pasi, ale nie do końca, a przez kable potem by auto stało i musiałbym dokupywać.
Zna ktoś jeszcze jakiś taki... niuansik? ;)
Ja znam - kable z JC a oryginalne Hondy to istotna różnica. Zarówno w jakości, jak i w cenie (i są to wartości wprost proporcjonalne). Kable w ASO jakieś 400PLN.
Kable nie podejdą bo ten kapturek u góry jest inny w b7 jest szerszy... mozna to podciąc ale lepiej kupic kable koszt nowych z JC 150zł ewentualnie uzywki 60-80zł
Oooooo :shock:
Niby wszystko pasi, ale nie do końca, a przez kable potem by auto stało i musiałbym dokupywać.
Zna ktoś jeszcze jakiś taki... niuansik? ;)
Heh a wiesz jakie było moje zaskoczenie jak włozyłem silnik i chciałem załozyć te kable a tu kuku nie pasują tzn nie dochodziły do końca (a swapa robiłem 70km od miejsca zamieszkania na wsi gdzie psy dupami szczekają) ale wkońcu wpadłem na pomysł zeby powyciągac wyzej te górne gumowe kapturki i jakoś dojechałem do domu ;)
Heh a wiesz jakie było moje zaskoczenie jak włozyłem silnik i chciałem załozyć te kable a tu kuku nie pasują tzn nie dochodziły do końca (a swapa robiłem 70km od miejsca zamieszkania na wsi gdzie psy dupami szczekają) ale wkońcu wpadłem na pomysł zeby powyciągac wyzej te górne gumowe kapturki i jakoś dojechałem do domu
No to ładnie- właśnie czegoś takiego chciałbym uniknąć. Kolektor wydechowy zmieniałeś? Co dalej idzie? katalizator czy jakaś rura jest jeszcze? Łatwo to połączyć? Czy spawać trzeba? Właśnie o wydech się obawiam teraz- średnica ta sama?
Wydech podpasi nawet od b2 no problem tego sie nie obawiajJa mam akurat załozony kolektor 4-2-1 ale D-seria to D-seria bez problemu kolektory będą pasić i wydechowy i dolotowy... aha i uwazaj z tym aparatem zapłonowym ja je miałem oba w ręce i oba przymiezałem i nadal sie bede upierał zeby aparatu z b7 nie wkładac do z6 bo nie pasi za dobrze na te dwie śruby...
Wydech podpasi nawet od b2 no problem tego sie nie obawiajJa mam akurat załozony kolektor 4-2-1 ale D-seria to D-seria bez problemu kolektory będą pasić i wydechowy i dolotowy... aha i uwazaj z tym aparatem zapłonowym ja je miałem oba w ręce i oba przymiezałem i nadal sie bede upierał zeby aparatu z b7 nie wkładac do z6 bo nie pasi za dobrze na te dwie śruby...
OK, dziękuję Ci bardzo. Ale mam jeden problem. Nie mogę się ze sprzedającymi dogadać. Ciężko zrobić zakup na odległość, tym bardziej że silnik to niejednolita część tylko się składa z różnego osprzętu. Propozycje są różne, z półośkami nawet, ale ja wiem, że każdy najlepiej sprzedałby wszystko co ma, dodając do silnika cotylko byleby mu nie zalegało i byleby klient zapłacił :mrgreen: ale ja potrzebuję konkretnych rzeczy i poproszę abyśmy wspólnie zrobili "listę optymalnych zakupów na swapa d15b7 --> d16z6". Ja zacznę:
Blok silnika
Głowica
Kolektory
Aparat zapłonowy
Przewody WN
ECU
Kolektory mozesz brac ale nie są potrzebne bo te od b7 na 100% podejdą...
Aha i głowica zeby kompletna była czyli z zaworem vteca bo czasam odkręcają i potem wołają ze 100-200zł za sam zawór...
Kolektory mozesz brac ale nie są potrzebne bo te od b7 na 100% podejdą...
Ale ponoć są lepsze, a ja jak już robię to bym chciał mieć D16z6 a nie hybrydę jakąś. Chodzi mi o to, że jak części są 100% identyko, albo któreś są lepsze- to chce mieć te lepsze. Ponoć kolektory od d15b7 słabsze są. To jak to jest? Dużo mocy strace?
Na zawór zwrócę uwagę.
Świder, bądź ty konsekwentny. Jak chcesz tylko, żeby wrzucić jak najmniej, to już rozwiązanie masz. Jak chcesz, żeby przekładać wszystko, co lepsze (mimo, że pasuje), to i półośki i kolektory i hamulce ci się przydadzą.
Dużo mocy strace?
A ile to według Ciebie dużo? Bo wiesz - 105 a 125 koni to tylko 20hp różnicy...
Świder, bądź ty konsekwentny. Jak chcesz tylko, żeby wrzucić jak najmniej, to już rozwiązanie masz. Jak chcesz, żeby przekładać wszystko, co lepsze (mimo, że pasuje), to i półośki i kolektory i hamulce ci się przydadzą.
No do diaska :D . Toż ja się od początku dopytuję i aż nie chce mi się powtarzać- CO MAM ZMIENIĆ A CO JUŻ MAM MAJĄC D15B7 :idea: . Skrzynię i półośki zostawiam bo to są koszta a ja mam te elementy b. dobre.
Co do reszty- właśnie się cały czas próbuję dowiedzieć czy osprzęt jest inny, a jeśli inny to czy warto go zmieniać czy jego inność polega na czymśtam a nie na osiągach. A może inność polega na tym że jak zostawię przepustnicę od d15b7 to będę mieć 130KM :D
Ty mi konkret powiedz proszę Cię. Chodzi o to żeby było tanio, ale nie kosztem mocy bo po co mi d16z6 o mocy 110 KM? Jak moje kolektory zamiast kolektorów d16z6 zabiorą 1 KM to mogę ich nie zmieniać. Ale musimy być pewni bo ja na idiote wychodze jak z każdym ze sprzedawców co innego negocjuje :P
kolektory różnią się, ale w nieznacznym stopniu, Wydechowy jak tanio to możesz go łyknąć z D16, dolotowy sobie zostaw swój.
Kupuj wspomniane przez siebie elementy i do dzieła
Świder, słyszałem że już masz komplet. Daj mi znać (PW, gg, kom) to podjadę i obejrzysz podłączenia u mnie.
jeszcze nie ma, ale jest na dobrej drodze
Twój zestaw? Wraca do Białego? :)
nie mój
, ten co miał być o którym zapewne wiesz, skoro piszesz, ale jeszcze nie kupiony tylko w trakcie negocjacji jest :-)
nie mój
, ten co miał być o którym zapewne wiesz, skoro piszesz, ale jeszcze nie kupiony tylko w trakcie negocjacji jest :-)
No właśnie Panowie pomocy- koło pasowe w D16 jest podobno na gumie, a w D15 metalowe, i mi nie podejdzie, znaki sie nie zgrają itepe- prawda to? bo w zestawie brak :|
nie mój
, ten co miał być o którym zapewne wiesz, skoro piszesz, ale jeszcze nie kupiony tylko w trakcie negocjacji jest :-)
No właśnie Panowie pomocy- koło pasowe w D16 jest podobno na gumie, a w D15 metalowe, i mi nie podejdzie, znaki sie nie zgrają itepe- prawda to? bo w zestawie brak :|
Na zagranicznych forach pisza ze wszystkie kola w 5g byly takie same.... musisz to sprawdzic :)
Na zagranicznych forach pisza ze wszystkie kola w 5g byly takie same.... musisz to sprawdzic
Ojoj, a jak jest po zagranicznemu koło pasowe? belt wheel :D
żartuję, chodzi mi o to, że ja kilka razy starałem się coś doczytać po technicznemu angielskiemu, i efekt taki że jeśli nie ma obrazków to nie panimaju niczewo :cry: :?
Na zagranicznych forach pisza ze wszystkie kola w 5g byly takie same.... musisz to sprawdzic
Ojoj, a jak jest po zagranicznemu koło pasowe? belt wheel :D
żartuję, chodzi mi o to, że ja kilka razy starałem się coś doczytać po technicznemu angielskiemu, i efekt taki że jeśli nie ma obrazków to nie panimaju niczewo :cry: :?
Chyba chodzi Ci o kółko wałka... czyli cam gear
Ojoj, a jak jest po zagranicznemu koło pasowe? belt wheel
CRANK PULLEY :!:
CRANK PULLEY
dobra, bo odbiegamy od pytanie głównego :D Podejdzie crank pulley z D15b7 w miejsce brakującego koła pasowego w D16z6?
Da radę? :D
dzwoń do aso i zapytaj... Będzie szybciej i pewniej.
dzwoń do aso i zapytaj... Będzie szybciej i pewniej.
eee, wierzę w fachury z forum 8)
poza tym silnik się dziś wysyła i powinno być też koło, ale... wczoraj nie mogliśmy dojść do porozumienia w tej kwestii ze sprzedającym ;)
[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]
W piątek 16 grudnia razem z Havokiem zajechaliśmy na miejsce swapowania.
W ręku schematy podpięcia fałteka w wiązke od d15b7, które mi wczoraj Havok wysłał mailem.
Zajeżdżamy a tam...
dwa silniczki obok siebie i przypasówka plasticzków czy mocowań, koło pasowe pasowało, ale trzeba było zainstalować alternator z d15b7. Niestety mocowania od wspomagania były skrzywione w nowym silniczku, więc trzeba było wyrzeźbić z dwóch tak aby przypasowało, a także wyszło to o czym sprzedający przemilczał- spaw na bloku. Sknerus, jakby kto pytał.
Podczas gdy Panowie Mechanicy- swoją drogą małomówni, ale konkretni i uprzejmi ludzie robili swoje przy silnikach, my z Havokiem wyciągaliśmy komputra, pruliśmy wiązki i szukaliśmy dziury w całym- tyle tych kabli było
Nie obeszło się też bez oblookania jak to u Havoka w wozie
I gdy już mieliśmy obcykane (raczej Havok miał- bo on był mózgiem operacji ) okazało się że brakuje dwóch kabli coby można było użyć do podłączenia do kompa.
Trzeba było też kupić olej i płyn chłodniczy. Więc pognaliśmy do norauto i leroya na zakupy.
W międzyczasie się okazało że Havok musi lecieć, więc po powrocie do warsztatu udzielił mi ostatnich wskazówek i, życząc powodzenia pojechał w swoje sprawy
Dziękuję Ci Havok za Twoją pomoc
Dalej walczyłem już sam z podmianką kompa i podłanczaniem kabelków. W międzyczasie mechanicy wsadzili silnik i podłanczali wydech, rurki i kabelki. zalewali olej i płyny.
Nadeszła 16, ładowany w międzyczasie aukumulator został podłączony i... d16z6 vtec- nadeszła twoja chwila prawdy
Kluczyk w stacyjkę, przekręcam, kontrolka gaśnie i START- trask trzask dymek
szybka reakcja- klema na akumulatorze nie została poprawnie założona- a raczej była na tyle zaśniedziała że nie łączyła- po oczyszczeniu i skręceniu czas na drugie podejście.
Tym razem silnik zagadał, a wskazówka obrotomierza ustawiła się na 1500 obr
Chwilkę silnik popracował, odpowietrzono ukł chłodzenia i zaczęło się sprzątanie, zakładanie maski itp.
Cały wieczór silnik nie pracował idealnie. Na gaz reagował z opóźnieniem, gasł, nie miał mocy. Ogólnie tak, jakby nie działała któraś świeca, kabel zapłonowy, czy któraś z opcji: aparat zapłonowy, wtryski, przepustnica czy krokowy. Ale już dziś, w sobotę coś tam się chyba przedmuchało czy też oczyściło, bo mimo że wskazówka obrotomierza delikatnie drga na wolnych obrotach to dziś a wczoraj to niebo a ziemia. Mam nadzieję że wszystko się ułoży i będzie już tylko lepiej.
Ps. tekst zapodawałem już na forum regionalnym ale tam każdy nie zagląda.
A tu pytanie: czy świece ngk od d15b7, katalogowo- ZFR6F-11 przypasują do d16z6 (BKR6E-11)? i będą działały poprawnie nie powodując skutków ubocznych żadnych?
W sumie to nawet nie wiem jakie świece są w d16z6 bo nie było jak zajrzeć, ale chciałbym ewentualnie zmienić bo te do d15b7 mają mały przebieg i jakieś 2 miesiące
Ps2. Co jeszcze można sprawdzić, przeczyścić czy co tam w silniku który trochę stał?
Świder jeśli to nie tajemnica mógłbyś zdradzić całkowity koszt operacji wymiany D15B7 na D16Z6 ? - Pozdro
tutaj masz troche info http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=9559
Ps2. Co jeszcze można sprawdzić, przeczyścić czy co tam w silniku który trochę stał?
Niedoczytałem czy rozrząd wymieniałes a przydało by sie wymienić no i oczywiście świece jesli masz od b7 to zmień na takie jakie powinny byc w d16z6...
Świder jeśli to nie tajemnica mógłbyś zdradzić całkowity koszt operacji wymiany D15B7 na D16Z6 ?
Nie tajemnica. W moim przypadku zakup silnika z osprzętem (choć jak czytałeś wątek to wiele z osprzętu pasuje od d15b7) to 2300 zł
przesyłka 290 zł (!) najpierw było 230 ale 7 kg gość nie doliczył i potem mnie ścigał żebym mu dopłacił. Nie wykręcałem się i jak mi udowodnił że się faktycznie rąbnął a nie naciąga np to mu dopłaciłem.
Swapowanie- 200 zł- miałem mieć gratis, ale mechanik najpierw się wykręcił i musiałem płacić 5 stów, ale potem część kasy oddał.
olej+płyn chłodnicy- około 150 zł
kabelków do vteca zakupionych w lerła merlę nie liczę :D
Sumując: 2940, czyli można liczyć że 3 tys.
I teraz drobna uwaga- nie brałem skrzyni, można nie brać kolektorów, można brać goły silnik, czyli to co tu jest wypisane. Więc koszta są różne w zależności od kupionych rzeczy. Acha, można zmieniać świece i rozrząd, można tego nie robić. Cena 3 tys to cena około. W moim przypadku tyle wyszło, choć bardzo dużo części mi zostało np.
Prawie że kompletny zestaw do konwersji d15b2 na d15b7 (komputer, kable, kolektor, wtryski i co tam jeszcze trzeba)- cena? parę ładnych stówek.
głowica d15b7
blok silnika (obowiązkowo do splanowania) ale jakby coś komuś padło to ten jest po wymianie pierścieni i pewnie sporo pojeździ
alternator, sprzęgło, rozrusznik, z d16z6 dostałem 4 przeguby, aparat zapłonowy mam od d15b7, 2 komplety kabli WN i kilka innych czujników itp i jakby to zsumować to to też parę stówek.
Reasumując: Jakby się dobrze sprężyć to można mieć swapa za 1000? 1500? max 2 tysiące złotych 8) :idea:
Niedoczytałem czy rozrząd wymieniałes a przydało by sie wymienić no i oczywiście świece jesli masz od b7 to zmień na takie jakie powinny byc w d16z6...
Niestety fundusze mi nie pozwoliły na zmianę rozrządu. Jednak pasek wydawał się (wiem że tak się nie powinno oceniać ale..) być w dużo lepszym stanie niż ten co miałem w d15b7 po 60 tys km. Świece- podobno te od d15b7 to te same, tylko oznaczenia inne.
ze sie tak glupio zapytam mam silnik D14A3 i jak bym chciam zrobic swap na D16z6 to mocowania musze przerabiac czy siadzie na stare??
mocowania w d-seriach są takie same
a przypadku swapu z D14a3 na B16a2 jak wyglada sprwa z mocowaniem??
mocowania w d-seriach są takie same
pisze :!: :!: :!:
zalezy od generacji. od 5tej w gore, potrzeba jedynie łap, bo punkty mocowań są takie same.
a przypadku swapu z D14a3 na B16a2 jak wyglada sprwa z mocowaniem??
potrzebujesz tylnej łapy silnika, przedniej skrzyni i przedniej dolnej silnika tej obok rozrzadu :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.