Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16z9 + blos jaki parownik?



pawel240
19-10-08, 12:54
witam do d16z9 załozylem gaz, blos+jakies parwonik lovato który akurat był pod ręką http://www.allegro.pl/item460381096_reduktor_parownik_lovato_asp_podcisn ienie_gratis.html
auto zaczelo strasznie zamulać w powszednim aucie (celica 1,6 16v) tez mialem blosa to nie bylo az tak duzej roznicy pomiedzy pb a lpg, slyszalem ze mozna w parowniku jakas sprzezynke wymienic zeby był troche mocniejszy wie ktoś coś o tym?
jeśli okaże sie ze parownik nie wydala to mam jeszcze cos takiego http://www.allegro.pl/item456497802_reduktor_lpg_omvl_poj_sil_do_3_5_lit .html
ale to już troche za duzy kloc do 1,6.....

Bassmaster
20-10-08, 20:20
A ile kucy ma d16z9?
Pamiętaj, że jeśli chcesz mieć BLOS-a, to parownik musi mieć spory zapas mocy. Najlepiej 20-50%!!!
Inaczej będą się działy takie cyrki. Jeśli wyjmiesz sprężynkę od regulacji naprężenia membrany, to prawdopodobnie będziesz miał zbyt bogatą mieszankę na wolnych obrotach, a co za tym idzie wyższe spalanie.
Drugi wymieniony przez ciebie parownik jest do silników np. V6 a nie do 4-cylindrowych.
Poszukaj na Allegro parownika o większej wydajności niż moc twojego silnika (moc parownika jest podawana w kW, czyli 1kW = 1,36KM).
Np. Lovato Major 170kW (~300zł)
lub lepiej
SUPER BRC AT 90 ECO 240/260 kW (~270zł)
Te parowniki zapewnią wystarczający zapas mocy.

pawel240
20-10-08, 23:26
nie chce wyjąć sprezynki tylko wymienić ją na mocniejszą jeślit miało by to jakis sens. Dzisiaj podłączyłem miernik AFR ale juz nie mialem czasu sie tym pobawic ;/
w aucie mam troche zmieniony dolot - stozek na rurze fi 75 na środku jest blos (fi70)
i wydech 4-2-1ebayowy na 2 tłumikach przelotowych ale mysle ze to nie wpływa na prace blosa

Bassmaster
21-10-08, 09:14
Sprężynka w reduktorze jest odpowiedzialna za naprężenie membrany, do której jest przymocowany zawór dawkujący gaz. Jeśli reduktor jest zbudowany np. dla silników o mocy 100KM, to wątpię aby tylko zmiana sprężynki dała efekt zwiększenia wydajności.
Kupując bardziej wydajny reduktor masz pewność, że po regulacji będzie on w stanie nadążyć z podawaniem gazu przy wysokich obrotach i nie będzie zubażał mieszanki (a o to właśnie tu chodzi).

pawel240
21-10-08, 19:46
no tak jak mylalem powyzej 4,5tys obr mieszanka sie robi uboga ;/
zauwazylem tez ze auto wolniej schodzi z obrotów w stosunku do PB czy to normalne ?

Bassmaster
22-10-08, 18:03
zauwazylem tez ze auto wolniej schodzi z obrotów w stosunku do PB czy to normalne ?

Masz takie objawy, jakby mieszanka przy niskich obrotach była bogata a przy wyższych (kiedy reduktor już nie wyrabia) robi się uboga.
Wymiana reduktora na bardziej wydajny i no problem.

NFS
23-10-08, 22:10
zauwazylem tez ze auto wolniej schodzi z obrotów w stosunku do PB czy to normalne ?

bo krokowiec zamiast czystego powietrza ssie zmieszane z gazem.

pawel240
25-10-08, 01:48
bo krokowiec zamiast czystego powietrza ssie zmieszane z gazem.

widze ze masz podobny silnik do mojego jaki masz parownik ? co z VTEC`iem na gazie czuć ze sie załacza ?

kuba_guzik110
25-10-08, 13:35
Też mam d16z6 z podciągniętą mocą do 140km :) i powiem wam tak, że do 5tys ciągnie mi ślicznie :) a powyżej tak jak koledzy mówią czuć ze załącza się vtec, ale ma on bardzo mała moc dlatego jak jeżdżę na gazie to staram się nie przekraczać 4tys żeby nie zarzynać silnika, a jak chce trochę poszaleć to pyk na benzynkę i w pedał:)

NFS
25-10-08, 22:59
widze ze masz podobny silnik do mojego jaki masz parownik ? co z VTEC`iem na gazie czuć ze sie załacza ?

nie. ciagnie cały czas tak samo. ale ja mam serie(a nawet gorzej bo wydech 38mm od 1.3). parownik narazie BRC AT90E 100KW(wiem, mało). dlatego na gazie staram sie nie ciagnac powyzej 5k obr. według moich kombinacji najlepsze ustawienie to parownik na granicy pracy atmosferycznej(ze zdjetym wezem powinien leciutko syczec), a blos na instrukcje czyli 2obr wykrecona duza sruba, mała regulowana na sonde.

jak sie okazuje, niestety Blos to niezbyt dobre rozwiazanie do 1.5 i 1.6 bo w tych silnikach krokowiec ciagnie powietrze przez kanaliki w przepustnicy i nie da sie zrobic tak zeby ssał przed blosem(czyste powietrze, bez gazu). w praktyce wyglada to tak jak opisał kolega wyzej, auto nie hamuje silnikiem jak na benie i nie schodzi szybko z obrotow. dodatkowo moze przez to palic wiecej gazu niz powinien.

jak ktos ma jakis patent jak ominac ten problem, wyjsc z krokowca przed blosa, chetnie obadam:D