Zobacz pełną wersję : Słabe ładowanie ??
Witam, mam taki problem otóż jak naładuje akumulator przez cala noc to pozniej jezdze na nim jakies dwa dni po czym nie ma sily zapalic kreci coraz wolniej i wolniej az w koncu nic sie nie dzieje, dodam ze nie pali mi sie zadna kontrolka aku podczas jazdy i na zupelnie zimnym silniku szybciej zapala ale gdy jest rozgrzany to trzeba go dosc dlugo krecic i jesli go wczesniej nie naladuje to nie ma sily zapalic, czego to moze byc wina? slabego akumulatora czy moze ma bardzo slabe ladowanie? jesli tak to co musze zrobic zeby to naprawic ??
skolopendra
19-10-08, 11:22
nie wykluczone że masz jakieś drobne zwarcie w układzie i bierze ono cały czas prąd .albo np felerne radio :)
Hmmm, mozliwe, choc wczesniej nie mialem z tym problemow, tak czy siak sprobuje, wyjme radio na kilka dni i zobacze czy cos sie zmienilo. Jakies inne sugestie ???
Podjedź do elektryka i sprawdź jakie masz ładowanie
To że nie świeci kontrolka nie wyklucza alternatora. sprawdz jakie masz napięcie na akumulatorze na zapalonym silniku
Akumulatorek też może być walnięty, zła gęstość elektrolitu lub jakieś zwarcie w celkach i akumulatorek będzie padał szybciutko, ja bym ci radził pożyczyć od kogoś akumulatorek i zobaczysz co się będzie działo, przynajmniej z tym będziesz miał problem rozwiązany, i daj znać czy jest jakaś różnica
tak też zrobie! pojezdze kilka dni na innym aku i dam znac czy jest roznica, tak czy inaczej dzieki za rady;)
cewka, apart zapłonowy.. i stawiałbym na cewke
skolopendra
20-10-08, 10:30
cewka, apart zapłonowy.. i stawiałbym na cewke
jak walnięta cewka czy aparat może rozładować akumulator?
:eek:
cewka, apart zapłonowy.. i stawiałbym na cewke
To teraz pojechałeś po bandzie... Napewno nie cewka ani aparat
Zacznij od zmierzenia napięcia na akumulatorze przy zapalonym silniku i bedziesz wszystko wiedział. Jak nie masz miernika to w każdym markecie budowlanym za 20-30 kupisz multimetr jakiś wystarczający. Jeśli ładowanie jest dobre, czyli ok 14 V na zapalonych światłach itp. to padnięty akumulator, a jak słabo ładuje to alternator do roboty.
cewka, apart zapłonowy..
a co to ma do aku :confused::D
a co to ma do aku :confused::D
wg mnie nic :D
zrób tak jak koledzy wyżej radzą Zmierz napięcie aku na włączonym silniku lub podjedz z tym do elektryka...
Hmmm, wiec kolejny wydatek sie szykuje dla mojej hanki...:( Słuchajcie nie wiem czy to cos ma do rzeczy ale czy masa moze miec cos z tym wspolnego? tzn wczoraj mialem taka dziwna sytuacje ze wsiadam do mojej hanki z naladowanym akumulatorem probuje go odpalic i nie chce krecic tylko slychac takie cykanie(dosc szybkie) otworzylem maske, prosze kumpla zeby wysluchal co tam tak cyka i mowi ze ida iskry spod masy, wiec ruszylem nia doslownie troszeczke po czym odpalila bez problemu i najwazniejsze w tym wszytkim jest to ze teraz mam wrazenie ze zwawszy jest akumulator tzn, zwykle bylo tak ze po np. piatym odpaleniu silnika juz slychac bylo ze wolniej kreci bo nie ma sily a teraz mam wrazenie jakby byl zwawszy mimo ze juz drugi dzien jezdze na tym aku, moze sie myle ale zobacze jeszcze jutro, co o tym sadzice? ma to cos do rzeczy czy to tylko jakies moje glupie spostrzezenia? z gory dzieki za HELP :)
skolopendra
21-10-08, 22:14
brak masy mógł być winien
no jak masz klemy zaśniedziałe, albo poluzowane to się nie dziw, że fura palić nie chce i się nie ładuje akumulator.
piszac ze ida iskry spod masy mialem na mysli ta srubke ktora jest przy silniku z lewej strony ,a nie klemy akumulatora jesli wiesz o co chodzi, klemy przeczyscilem bardzo dokladnie i tak samo bieguny na aku az dostaly takiego ladnego srebrnego polysku, Skolopendra myslisz ze wystraczy przeczyscic, dokrecic i bedzie dobrze jesli to jest przyczyna?
BlueHc tak jak koledzy mówią mogło być to przyczyną że słabo ci kręcił, a rozkręcenie i przeczyszczenie nie zaszkodzi a może nawet zlikwidować problem
no odkręć te ten minus od budy i też dokładnie wyczyść
no wiec masa przeczyszczona go golej blachy, nie ukrywam ze chwile to trwalo bo byla troche zardzewiala, teraz pojezdze kilka dni i zobaczymy czy w tym tkwil problem.
I po problemie! :) wystarczylo przeczyscic mase i teraz odpala na dotyk, az mi glupio teraz, jestem jeszcze laikiem w tych sprawach wiec dopiero sie ucze ale dziek wielkie zai trafne rady:)
Super że udało ci się rozwiązać twój problem bez większych wydatków
No tez sie bardzo ciesze, teraz tylko mam do zrobienia uszczelke pod glowica i przegub ktory strasznie terkocze , slyszalem ze jesli chodzi o uszczelke pod glowice to najlepiej jest wlozyc metalowa bo grafit podobno na dlugo nie zda egzaminu, to prawda ?
uszczelka tylko oryginalna i zadna inna!!
uszczelka tylko oryginalna i zadna inna!!
I uszczelniacze zaworowe też !
Zapraszam do działu giełda ;)
bardzo bardzo mało prawdopodobne ze to cewka
A może poprostu regulator napięcia?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.