Zobacz pełną wersję : uklad wydechowy d15b7
szklanka82
28-11-05, 20:05
witam ! mam zamiar wymienic caly uklad wydechowy. moja wizja wyglada tak: wydech koncowy juz zamowiony http://www.meganracing.com/products/product_detail.asp?prodid=300, kolektor 4-2-1 i kat sportowy. to wszystko polaczone kwasowka o srednicy 2.5 ''
co myslicie o tym projekcie :?: czy zastepujac seryjny kat sportowym bede mial problemy z wieksza emisja spalin (przy przegladzie) :?: kolektor 4-2-1 czy moze 4-1 :?:
2.5" to troche przegiecie.... 2" to max
masz na mysli kat metaliczny? czy cat pipe? jak dasza kata metalicznego to bedzie spoko z przegladami (powinno byc) a cat pipe to tylko taka rurka wlasciwie :)
na miasto lepszy jest 4-2-1
szklanka82
28-11-05, 20:22
kat to taki znalazlem http://www.meganracing.com/products/product_detail.asp?prodid=90
dlaczego 4-2-1 lepszy na miasto :?:
Ja mam u siebie od niedawna kolektor 4-2-1 Megan-a, katalizator typu "pipe" i do kolekcji tylny przelotowy "thunderball". Na razie zostawiłem rurki seryjne.
Wydaje mi się, że po tych zabiegach auto lepiej reaguje na pedał gazu. Też zastanawiam się czy jest sens robić wiekszą średnicę rurek. Słyszałem różne opinie na ten temat :roll:
szklanka82
28-11-05, 20:35
AdamCIV, hamowales autko po tych modach :?:
Niestety nie, nie ma takiej możliwości w moim mieście.
Adam, możesz się na g-techu pobujać. Zawsze coś...
kat to taki znalazlem http://www.meganracing.com/products/product_detail.asp?prodid=90
To nie jest prawdziwy katalizator... raczej wlasnie tlumik w miejsce kata (cat pipe)
Tu mam cos dla Ciebie:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=4188&start=0
Niby wynik wydechu wydawal sie byc przesadzony ale jednak powstalo duzo watpliwosci (co do benzyny i temperatury)
szklanka82
29-11-05, 07:58
temat czytalem i bardzo mi namieszal w glowie. Furia jak radzisz osobiscie? zostac przy seryjnej srednicy i zostawic seryjny kat?
Nie wiem czy slyszales moj wydech... ale jest niesamowicie głośny.
Ja bym zrobil teraz 4-2-1, katalizator sportowy (metaliczny - maja w sklepach tuningowych, np. Thomson), wydech 2" i napewno bedzie ciszej niz u mnie, no jeszcze kwestia dalszych tlumikow.
Szklanka, jak masz czas to ja będę robił na wiosnę 2 cale, 4-2-1, kat sportowy Lindo Gobex i środkowy przelotowy (coś dużego, żeby wyciszyć). Będziesz miał porównanie :).
szklanka82
29-11-05, 10:26
Oki to bym wpadl do bialego i siostre odwiedzil (ktora znasz :D ) ten kat to jakis sprawdzony? pierwszy raz slysze o tej firmie
Szklanka, znam Twoją siostrę.
Do Białegostoku przyjeżdżać nie musisz, bo to będzie w Warszawie robione. I mierzone na hamowni przed/po.
Katalizator wielokrotnie sprawdzonej firmy. W dodatku polecanej :).
O ile się nie mylę, to ktoś od nas z forum jest przedstawicielem tej firmy - nick Kvasir. Ale on dawno na forum nie był ;).
szklanka82
29-11-05, 10:45
no dobra to czekam na info .jaki koszt tego kata??
A ja powiem tak, jesli silniki hondowskie zyja w gornym zakresie predkosci obrotowej silnika to po co poprawiac dol itd kosztem obszaru gdzie te silniki zaczynaja zyc? To tak samo jak miec turbo ktore zalacza sie od 3k RPM i tak modyfikowac zeby poprawiac osiagi do tych 3k RPM. Ja bym dal wydech albo 55mm albo 60mm, kolektor 4-1 (gorszego dolu nawet nie odczujesz) i przelotowe 2 tlumiki a katalizator seryjny wywalil.
W sumie to zależy, czego szklanka oczekuje od tej zmiany i do czego ma ona służyć. Jak do jazdy po mieście, to rozwiązanie z węższym wydechem i 4-2-1, jak na wyścigi - to szerszy i opanować samą górę auta. Tylko ten hałas...
to rozwiązanie z węższym wydechem i 4-2-1, jak na wyścigi - to szerszy i opanować samą górę auta
I tak i nie. Po miescie jezdzisz non stop do 3k RPM? Nawet jak wyprzedzasz? W ogole silnika nie wkrecasz na wyzsze obroty? Ja zrobilem 60mm i 4-1 i jestem zadowolony i z dolu i z gory. Dol mi nie przeszkadza, gora sie poprawila. Halas zalezy od konstrukcji tlumikow poza tym 99,9% tlumikow jest z silencerami i coraz czesciej plynnej regulacji gdzie nie dostajemy zapychacza a plynnie mozemy regulowac glosnosc.
eee boomer bredzisz. Do jazdy na codzień 4-2-1 jest idealny. Nie musisz za każdym razem redukować do byle jakiego wyprzedania, bo auto jest żywsze od dołu, zauważalny jest brak tego dołka, który miałem na seryjnym kolektorze. Środek też jest dużo bardziej poprawiony, a góra zapewne mniej.
Wydechu większego niż 2 cale nie rób, chyba że planujesz długoplanowo i z czasem zmiane silnika, to wtedy 2,25 ale o 2,5 zapomnij zupełnie.
Nie bredze tylko bez sensu jest dla mnie poprawiac dol w silniku ktory zyje gora. Chcesz mocny dol kup sobie diesla :p
Miales kiedys kolektor 4-1? Jesli nie to po co powielasz ze dol jest duzo gorzej. U mnie na 4-1 dol jest i tak lepiej niz z seryjnym kolektorem. I na swoim przykladzie moge powiedziec ze to brednia jakoby dol byl pogorszony, tak samo jak ponoc silnik gasnie i nierowno pracuje na biegu jalowym z lzejszym kolem zamachowym. Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowalem.
a Tobie się wydaje że od 4-2-1 to się robi wielka fałda na wykresie na dole, która spada w dół, a 4-1 jest odwrotna tak ?
Jak ścigasz się i w pełni wykorzystujesz moc i moment auta, to go kręcisz do końca i jeździsz w tym zakresie obrotów. A jak jeździsz normalnie na codzień, to poprawienie dołu, jest całkiem pozytywną sprawą. Przecieżą góra na takim kolektorze 4-2-1 nie jest gorsza od seryjnej, bo też się polepsza, tyle że nie w tkim stopniu jak przy 4-1 i odwrotnie, przy 4-1 dół też się poprawia ale nie w takim stopniu jak przy 4-2-1.
Kapujesz :?:
i nie boomeruj mi tu więcej ;)
Kapuje bo zgadzam sie z toba odnosnie 4-2-1 vs 4-1 ale ale i tak wole mocna gore od dolu :p Nie po to Honda wypuszcza silniki wysokoobrotowe zeby jezdzic jak dieslem. Zamiast dobrego dolu wole po zalaczeniu VTECa miec lepsza gora. A dol w przypadku 4-1 wcale nie jest taki zly, nie odczuwalem roznicy i hamownia to potwierdzila. Krotka pilka. A boomerowac bede :p
EDIT: I tak bedzie do za*****ia, bo kazdy woli i preferuje cos innego wiec i tak nikt nikogo nie przekona :)
kwestia wyboru...
zwykle i tak kupujecie to co akurat jest dostepne i traficie lepsza cene a wiadomo ze kazdy kolektor dobrej firmy da pozytywne efekty w porownaniu do seryjnego kolektora wiec nie wiem skad wasze argumenty...
4-1 lepsze przyspieszenie (bedziesz mial wiecej mocy w gornym zakresie obrotow czyli najkorzystniejszym dla osiagow) elastycznosc moze nieznacznie sie poprawic ale sie nie pogorszy.
4-2-1 poprawi ci moc w calym zakresie powiniens miec lepsza elastycznosc od kolektora 4-1 ale wartosci maksymalne na pewno beda gorsze.
Wiec teraz tak: Jak chcesz miec ładne cyferki i wygrywać częsciej spod świateł to opcja numer 1. Jak chcesz miec ogólnie szybsze auto i nie interesuje cię 1/4mili to opcja 2.
W sumie to zależy, czego szklanka oczekuje od tej zmiany i do czego ma ona służyć. Jak do jazdy po mieście,
o czym wy wogole mowicie. W waszych setupach to czy 4-2-1 czy 4-1 to wogole bez znaczenia! Nie odczujecie to. Honda na dole zawsze jest mulem, nawet dlubany ITR.
[ Dodano: Sro 30 Lis, 2005 ]
eee boomer bredzisz. Do jazdy na codzień 4-2-1 jest idealny. Nie musisz za każdym razem redukować do byle jakiego wyprzedania
hahaah blagam, usmialem sie. Wiesz... twoja wiara w 421 jest taka jak wiara w niektore leki - SILA AUTOSUGESTII.
Testowales oba kolektory czy tylko 4-2-1 w tym samym aucie? Ja mialem i wiesz co? Roznica tak niewielka ze gadanie o redukcji badz nie to ejst wlasnie brednia.
ROZNICE SA ZNIKOME, na efekt koncowy sklada sie wykonanie calego ukladu wydechowego a budowa kolektora to 10%.
no to ja pisałem o tym że to są małe różnice, ale ty nie czytasz ze zrozumieniem. Nie pisze że nie trzeba redukować i auto wciska w fotel, tylko na sryjnym kolektorze który miałem, albo na 4-1 który też miałem w poprzednim, jest wspominany dołek i zanim auto zacznie się napędzać, to trzeba sobie chwile poczekać. Przy 4-2-1 który mam, przyspieszanie jest płynne i można sobie swobodnie bez redukcji jechać, pomału ale jechać. Na seryjnym nie lubiłem czekać i wkurzało mnie to chwilowe przymulenie i redukowałem. Nie wyolbrzymiaj zdań ...
szklanka82
30-11-05, 17:14
no dobra. sprawa kolektora jest juz dla mnie jasna. poprawimy doł czyli 4-2-1
Wydechu większego niż 2 cale nie rób, chyba że planujesz długoplanowo i z czasem zmiane silnika, to wtedy 2,25 ale o 2,5 zapomnij zupełnie.
w planach jest zmiana glowicy z d16z6. 2'' powinny wystarczyc. koncowy juz plynie. zostal tylko katalizator
calkowicie go wywalic i zwykla rurke? jakie sa zalety cat pipe?
no to ja pisałem o tym że to są małe różnice, ale ty nie czytasz ze zrozumieniem. Nie pisze że nie trzeba redukować i auto wciska w fotel, tylko na sryjnym kolektorze który miałem, albo na 4-1 który też miałem w poprzednim, jest wspominany dołek i zanim auto zacznie się napędzać, to trzeba sobie chwile poczekać. Przy 4-2-1 który mam, przyspieszanie jest płynne i można sobie swobodnie bez redukcji jechać, pomału ale jechać. Na seryjnym nie lubiłem czekać i wkurzało mnie to chwilowe przymulenie i redukowałem. Nie wyolbrzymiaj zdań ...
moze jak miales 4-1 to miales gaz i ci sie zacinal :lol: a tak serio - napisales o tej redukcji poszukaj sobie wczesniej, spadlem z krzesla.
SZKLANKA - wszystko jedno czy 4-1 czy 4-2-1 byle dobrej firmy i dobrze wykonany.
*****ista dyskusja :) i akurat jestem w fazie robienia wydechu, dzis własnie kupiłem kolektor ale przed montażem hamownia i po tez
nie ścigam się samochodem i szukam podobnego rozwiązania co szklana, słyszałem wiele opinni, cos tam sam sprawdziłem (wycięcie kata to lipa )
pasuje mi wybór kolektora 4-2-1, metalowy kat i końcowy to już individuall
ps: nie wszyscy muszą latać na 6tysiach non stop żeby mieć radoche, nie koniecznie taka jak w dezlu :D
a ja powiem że swego czasu miałem w D15B7 kolektor SS 4-2-1 i faktycznie dół mi się znacznie poprawił w porównaniu z serią ...i na ten temat mam podobne zdanie jak Lio,dlatego że góra też była odczuwalnie lepsza..
Niestety dla porównania nigdy jeszcze nie miałem 4-1.
Maly update jesli chodzi o wydechy:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=4188&postdays=0&postorder=asc&start=45
:)
Szklank ja mam u siebi ekolektor 4-2-1 test pipe zamiast kata i daelj dedykowany 2.25 cala z 2 tlumikami przelotowymi. Ogolnie poprawila sie elastycznosc i samochod duzo lepij sie wkreca i jest duzo szybszy. Sa tez minusy-jest zaaajebiscie głosno nawet z wkladka bo bez to pracuje jak WRC. Ale ogolnie polecam wiec sie nei zastanawiaj tylko kupuj. Nie hamowalem auta przed i po, nie ma u nas w naszej wiosce hamowni publivcznej
Ja jeszcze dodam, że dziwnym trafem u Octane wyniki Nm są o jakieś 8 Nm niższe na g-techu w porównaniu do moich. Niestety nie do zweryfikowania w stosunku przed-po. Ale jedzie szybciej... i głośniej ;).
Te z g-tech to jakas lipa u mnie byly takie rozbierznoisci w kazdym mierzeniu ze hoho.
Ale liczy sie to ze jedzie szybciej i i lepiej ciagnie z niskich a co na wykresach to mnie nei obchodzi.
szklanka82
15-12-05, 07:35
Octane moge prosic o foty ukladu calego. mozesz tu zamiescic albo mail
ja mam u siebi ekolektor 4-2-1 test pipe zamiast kata i daelj dedykowany 2.25 cala z 2 tlumikami przelotowymi.
Octane - możesz zdradzić ile cie to kosztowało ?
[ Dodano: Czw 15 Gru, 2005 ]
dwa tłumiki przeltowe tzn dwa na jednej rurze czy dwie końcówki?
chyba dwa na jednej rurze, tak?
dwa tłumiki przeltowe tzn dwa na jednej rurze czy dwie końcówki?
chyba dwa na jednej rurze, tak?
tłumik środkowy i tłumik końcowy
szklanka82
15-12-05, 14:23
dwa tłumiki przeltowe tzn dwa na jednej rurze czy dwie końcówki?
chyba dwa na jednej rurze, tak?
tłumik środkowy i tłumik końcowy
rozumiem ze srodkowy zostal seryjny :?:
Środkowy nie został seryjny tez jest przelotowy. Kolektor-test pipe-śr przelotowy-konowy przelotowy. Z tym ze ta czesco od test pipe do konca byla jako jeden zestaw w 3 czesciach dedykowany do tego auta. Cena całosci byla b mala mozna powiedziec :D
kolka zdjec ale ni mam kanalu wiec tylko takie, no i calos b brudna taka pogoda, nowy byl piekny i blyszczacy ;)
Zdjecie koncowki
http://img456.imageshack.us/img456/5342/img00660zy.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00660zy.jpg)http://img456.imageshack.us/img456/3707/img00656do.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00656do.jpg)
kolektor
http://img456.imageshack.us/img456/9749/img00209dp.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00209dp.jpg)
widok od tylu
http://img456.imageshack.us/img456/4117/img00218me.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00218me.jpg)
test pipe
http://img456.imageshack.us/img456/449/img00244np.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00244np.jpg)
środkowy
http://img456.imageshack.us/img456/294/img00274yn.th.jpg (http://img456.imageshack.us/my.php?image=img00274yn.jpg)
Łukasz, dowiedziałem sie jak zrobic hani dobrze poprzez wydech a opcja ta jest nastepujaca i da mile efekty i nie koniecznie musisz sie odrazu scigac ze wszystkimi..
kolektor dolotowy 4-2-1, zamiast katalizatora tzw wygaszacz płomienia (kat metalowy), potem rura do konca bez srodkowego i koncowy przelotowy
do tego zestawu poleca sie wkladke do filtra lub dolot i stozek
po wykresach gejow widac ze po zastosowaniu takich zabiegow najczesciej poprawia sie dol a i pare konikow tez przybywa, tylko kwestia głosnosci auta pozostaje do dyskusji :D
ps: jesli sie myle co do "wygaszacza płomienia" to mnie poprawic ;)
szklanka82
28-12-05, 15:11
potem rura do konca bez srodkowego i koncowy przelotowy
bez srodkowego moze byc *****iscie glosno...
ja chyba zostawie srodkowy i kat serie a narazie 4-2-1 i koncowy ogarne na srednicy orginalnej
p.s. jaka jest srednica seryjna ukladu
kolektor dolotowy 4-2-1
:?:
kolektor dolotowy 4-2-1
:?:
ajjjjj.....kazdy wie ze 4-2-1 jest wydech.....
taki zed na przyklad co to programem z d16 chcial b16 robic, moglby sie juz nabrac. trzeba na slowa uwazac :D
co do kolektorów, czy wydechowy od d16z6 podejdzie bez problemu do d15b2?to może być dosyć tania alternatywa, a zapewe coś poprawi w osiągach.
podejdzie k***a bezapelacyjnie ;)
co myslicie o zalozeniu duuuzego tlumika srodkowego - przelotowego - zeby cisza byla w aucie??
OCTANE mozesz zdradzic jakij firmy masz ten komplecik wyDechowy??
szklanka82
21-01-06, 13:20
a skad wezmiesz cos takiego jaqb??
jak to zrobie to nie omieszkam zamiescic w twoim temacie...
wyglada to jak koncowy m-tech ale ma mniejsza srednice i jest dluzszy, ogladalem to we wtorek w kumpla 280konnym aucie, jest w miare cichy czyli nie wrzeszczy i nie beczy nie potrzebnie - m-tech bez wkladki - na wolnych obrotach jest sporo cichszy od mojego 1.5 z katem i m-tech z wkladką... mi sie podoba a montaz odrazu jest z hamowaniem fury
szklanka82
21-01-06, 13:29
kto sie tym zajmuje i gdzie?
...niestety jest to troszke daleko bo na mazurach 80km od Olsztyna, on robił FIATA siene turbo Marcina Januchowskiego na 1/4 mili i stad mam namiary do niego a wydech ktory widzialem byl w fiacie coupe robionym u niego w zeszlym roku, oba auta z Grodziska maz wiec mozna podjechac, zobaczyc i pogadac z chlopakami jak oceniaja prace Pawla..
pamietaj jeszcze o jednej sprawie - turbina dziala jak dobry tłumik i sporo wycisza wydech.
dzieki :D mysle uda sie zrobic - efektywny - efektowny - i cichy - wydech poprawiajac nico bidne w konie d15
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8989
temat myli nieco ale pare info o wydechu może sie komus przyda :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.