Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jazda bez filtra powietrza



Gogi
18-10-08, 17:14
Witam Panowie.
Sprawa jest taka: mechanik wymienial mi simmering w zapłonie i by założyć spowrotem zapłon odłączył gumową rurę idącą od filtra powietrza do kolektora. Widocznie zapomnial włożyć ja spowrotem bo gdy sprawdzalem czy z zapłonem jest ok zauważylem to. Problem w tym ze przejechalem tak ok 180 km!!! I teraz pytanie: mam sie obawiac zatarcia silnika? co robic pomóżcie.

widze że zero zainteresowania tematem

Manies
18-10-08, 20:13
Po pierwsze to dobrze jest sie przywitać w odpowiednim temacie a nie wyskakiwać jak filip z konopii, po drugie to dobrze by było napisać jakiego auta problem sie tyczy!

dlaczego zatarcie silnika? zatarciem silnika grozi jazda bez oliwy! podejrzewam że mowa jest o civicu V gen d13b2 (1.3) a rura o której mówisz to rura doprowadzająca ciepłe powietrze z kolektora do filtra jednak po nagrzaniu sie silnika jest zamykany dopływ tego powietrza a zasysane zostaje wówczas zimne powietrze ze zdarzaka, chodzi o to by auto łatwiej nabierało właściwą temperature. Bez rury auto wolniej będzie sie nagrzewało i spalanie sie zwiększy! Tak więc bez falowania rajstop załuż sobie samemu rureczke i będzie cacy! To tyle odemnie.

Pozdrawiam.

Lcfr
18-10-08, 20:20
Po pierwsze to dobrze jest sie przywitać w odpowiednim temacie a nie wyskakiwać jak filip z konopii, po drugie to dobrze by było napisać jakiego auta problem sie tyczy!

dlaczego zatarcie silnika? zatarciem silnika grozi jazda bez oliwy! podejrzewam że mowa jest o civicu V gen d13b2 (1.3) a rura o której mówisz to rura doprowadzająca ciepłe powietrze z kolektora do filtra jednak po nagrzaniu sie silnika jest zamykany dopływ tego powietrza a zasysane zostaje wówczas zimne powietrze ze zdarzaka, chodzi o to by auto łatwiej nabierało właściwą temperature. Bez rury auto wolniej będzie sie nagrzewało i spalanie sie zwiększy! Tak więc bez falowania rajstop załuż sobie samemu rureczke i będzie cacy! To tyle odemnie.

Pozdrawiam.

przecież opisał, że chodzi o dolotową rurę...
i patrzac na dział raczej nie powinno chodzic o d13b2



tak czy inaczej 180km raczej silnika nie zabiło
nawet mogło mu wiekszej krzywdy nie zrobic
olac
jeździc dalej
są przypadki że ludzie wiele wiecej jeździli bez filtra i szkody (jezeli jakies powstały) naprawde nie były do stwierdzenia...
wiadomo-filtr trzeba miec
ale jak 180km zrobił po zwykłych ulicach anie po żużlu czy polach to raczej nic sie nie stało...

Manies
18-10-08, 20:35
A to sorry nie zwróciłem uwagi mój błąd!

jjurgiel
18-10-08, 20:59
a przepustnicy nie warto przeczyścić? u mnie po zdjęciu dolotu była trochę "lepka" więc jak kurzu pociągnęło to mogło trochę nabrudzić.

Gogi
19-10-08, 10:36
Sprawa dotyczy Civica 5d 96r. nadwozie MA87, silnik D14A2 czyli takiego samego jak kolegi jjurgiela. Troche mnie uspokoiliscie. Te 180km zrobilem głównie w trasie przy deszczowej pogodzie. Jutro sprawdze przepustnice i wymienie olej bo i tak niedlugo musze to zrobic. Dziekuje za odpowiedzi.