PDA

Zobacz pełną wersję : wyżuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego D16Z6



pako7
15-10-08, 20:45
witam spotkałem się z takim przydatkiem i nie wiem o co się stało, a mianowicie: swap D15B7 na
silnik D16Z6 znany dla każdego, chodzi o układ chłodzenia przy normalnej jeździe w granicach do 4 tyś. obrotów nie przesilając go jest wszystko ok normalna temp zachowanie płyn w normie przy zimnym stan w zbiorniczku minimum a po rozgrzaniu gdy wentylator się wyłączy przy maximum.
gdy zaczynam jeździć ostrzej wkręcać na obroty lub gdy jade cały czas na V 160-180 to zbiorniczek wyrównawczy jest pełny i mokra zabudowa silnika a miałem taki przypadek że musiało tak dużo wylecieć płynu że skoczyła mi temperatura.
nie wiem o co chodzi co się dzieje . wymieniłem termostat,czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora nowa chłodnica korek jest 0.9 bara,pompa wody. myślałem że uszczelka pod głowicą ale zrobiłem już z 4 tyś km i nic ciśnienie na tłokach równe olej w porządku w płynie nic nie ma zalany nowy.

już mnie dobija to bo miałem 1.5 D15B7 i mogłem go kręcić do odcinki cały czas i jeździć po 220 km/h , nic się nie działo a tu zrobiłem swap na D16Z6 i cały czas coś
JUŻ SKOCZYŁY MI SIĘ POMYSŁY
proszę o pomoc

marecki27
15-10-08, 21:13
spróbuj porządnie odpowietrzyc cały układ

pako7
15-10-08, 21:29
spróbuj porządnie odpowietrzyc cały układ

już odpowietrzałem mam marke hondy już 5 lat wiele razu już wymieniałem płyn i za każdym razem nie było problemu z zapowietrzony układem, z resztą pisałem jak jeżdżę spokojnie jest ok dopiero jak zaczynam ostrzej .więc odpada zapowietrzony układ.

skolopendra
15-10-08, 22:06
już mnie dobija to bo miałem 1.5 D15B7 i mogłem go kręcić do odcinki cały czas i jeździć po 220 km/h , nic się nie działo a tu zrobiłem swap na D16Z6 i cały czas coś
JUŻ SKOCZYŁY MI SIĘ POMYSŁY
proszę o pomoc

niesamowite było t Twoje d15 :rolleyes:

ja bym nadal obstawiał uszczelkę pod głowicą

sunnboy
15-10-08, 22:19
proponuje zmienic korek zdaje sie ze na d16z6 jest 1,1 bar

PeJot
15-10-08, 22:58
Dużo niepotrzebnych kosztów, na tym i innych forach było już o tym trochę ...

Najpierw trzeba było zacząć od chłodnicy albo wymiana albo płukanie układu STP Flush a później zalanie układu markowym płynem np. Prestone.
Jeżeli korek chłodnicy ma zniszczona gumę to można zorganizować inny - musi trzymać ciśnienie (ale bardzo rzadko korek jest winny), trzeba tez sprawdzić termostat ale on tez może nie być winny.

Jak nadal nic to pozostała już tylko uszczelka pod głowicą, zwłaszcza gdy przy rozgrzanym silniku lecą bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym (kompresja idzie do układu).

Lcfr
15-10-08, 23:08
sprawdzic
-korek
-termostat
-uszczelkę....

i naprawdę kilka razy to było opisane....

jero11
16-10-08, 10:18
zmień korek na 1.1 albo nawet i większy, bo im wyższe ciśnienie tym wyższa temp. wrzenia płynu, możliwe że płyn zaczyna się gotować i wywala do wyrównawczego.
Jeśli to nic nie da to pozostaje uszczelka.

stashek
16-10-08, 16:18
0.9 to za mało. Ja w moim D15b2 mam 1.4. D15b7 i 220 km/ h to bardzo dobry wynik, mocna była.

Rafkodc2
16-10-08, 16:29
Może głowica pęknięta?kto wie...:(ale uszczelki pod głowicą nie wymieniałeś jeszcze w niej nadzieja.

pako7
16-10-08, 21:29
0.9 to za mało. Ja w moim D15b2 mam 1.4. D15b7 i 220 km/ h to bardzo dobry wynik, mocna była.

Vmax
http://pako7.wrzuta.pl/film/e2KrsczWZx/

a tak jeździło D15B7

http://pako7.wrzuta.pl/film/3oixiJOpzI/
Chłodnica nowa, korek nie ma sparciałej gumy bo też nowy, termostat nowy czujniki też nowe i pompa wody
w oleju nie zaobserwowałem wody.

pako7
28-10-08, 19:05
można zamykać autko zrobione mieliście racje to była uszczelka pod głowicą troszke dmuchało przy okazji wymiany zrobił się generalny remont silnika :
nowy blok w lepszym stanie planowanie głowicy frezowanie gniazd ,przycieranie zaworów panewki,pierścienie itp.teraz autko się dociera i płyn jak zalany na początku tak stoi w zbiorniczku.

Jaszcze raz DZIĘKI ZA POMOC.:D