PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor wydechowy a spalanie



donelvis
15-10-08, 18:05
czy założenie kolektora z silnika b16y6 do silnika d15z1 zwiekszy spalanie?
i jesli tak to czy w takim samym stopniu jak zalozenie kolektora rurowego 4-2-1 np takiego:
http://allegro.pl/item459839085_kolektor_wydechowy_4_2_1_sportowy_ho nda_civic_crx.html ???

skolopendra
15-10-08, 22:01
chyba d16 :)...spalanie nawet spadnie pod warunkiem że nie będziesz zbyt cisnął;)

donelvis
15-10-08, 22:24
tak d16... a co w przypadku rurowego? też spadnie?

skolopendra
15-10-08, 22:29
nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie .........kup z d16 i będzie ok

lecz nie spodziewaj się ogromnych spadków spalania ,gdyż to będą jedynie setki nie litry :)

Lcfr
15-10-08, 23:09
na pewno nie wzrośnie

gruszkin
16-10-08, 02:18
bo na chłopski rozum nie ma zadnego powodu by wzrosło

donelvis
16-10-08, 18:12
nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie .........kup z d16 i będzie ok

lecz nie spodziewaj się ogromnych spadków spalania ,gdyż to będą jedynie setki nie litry :)

a od jakiego d16 kupic kolektor? d16y6? d16y8? d16z6? d16z9? z16a9? d16a2?
i czym różnią się te kolektory od takiego z d15z1?

Kekacz
22-10-08, 11:06
bierz z d16z6 (4-2-1) ale zaznaczam że nie wiem jaki jest przy d15z1

skolopendra
22-10-08, 11:21
bo na chłopski rozum nie ma zadnego powodu by wzrosło


owszem jest:cool:q

dając 4.2.1 zyskujemy większa moc oraz moment
nic za darmo

automatycznie kolektor ma większą pojemność ,spaliny szybciej opuszczają komorę spalania ze względu na zupełnie inną budowę kolektora ,
przez co komp zwiększy dawkę paliwa ,do tego dochodzą te wszystkie bzdety o pojemnościach reszcie spalin ,rezonansach
itp
oczywiście spalanie jest w takim przypadku niezauważalnie większe
ale jak do tego dodać cięższa nogę kierowcy z racyj frajdy z otrzymania kilku koników więcej to już może być problem z paliwkiem
;)
można jeszcze dodać ze niektórym osobom po takim zabiegu spadło zapotrzebowanie na paliwo a innym ono wzrosło

donelvis
22-10-08, 12:25
można jeszcze dodać ze niektórym osobom po takim zabiegu spadło zapotrzebowanie na paliwo a innym ono wzrosło

otóż to: skoro po zalozeniu 4-2-1 poprawia się dół to nie trzeba kręcić wyżej zeby osiągnąć takie samo przyspieszenie

airman
22-10-08, 18:55
U mnie po założeniu kolekora z d16z6 nie zauważyłem wzrostu spalania... dół obrotów wyczuwalnie lepszy(bez szału;d).

wojak1981
22-10-08, 20:54
A głośność?
Po wyrzuceniu katalizatora spaliny szybciej się wydostają, podobno, dochodzi do tego efekt metalicznego dźwięku.
Czy to coś takiego jak przy założonym pierdzącym końcowym za kilka zł?
Czy występuje on przy całym zakresie obrotów, w przedziałach, czy może na biegu jałowym- co mnie najbardziej interesuje.
Czy rurowy "ebayowy" będzie głośniejszy niż seria?
W wypowiedziach widzę kilku doświadczonych tą kwestią klubowiczów, czy możecie coś więcej na temat "brzęczenia" napisać, czy jest dużo głośniej niż w serii ?

donelvis
22-10-08, 23:23
A głośność?
Po wyrzuceniu katalizatora spaliny szybciej się wydostają, podobno, dochodzi do tego efekt metalicznego dźwięku.
Czy to coś takiego jak przy założonym pierdzącym końcowym za kilka zł?
Czy występuje on przy całym zakresie obrotów, w przedziałach, czy może na biegu jałowym- co mnie najbardziej interesuje.
Czy rurowy "ebayowy" będzie głośniejszy niż seria?
W wypowiedziach widzę kilku doświadczonych tą kwestią klubowiczów, czy możecie coś więcej na temat "brzęczenia" napisać, czy jest dużo głośniej niż w serii ?

u mnie brzęczenie w okolicach 3000obr zaczelo sie pojawiac po wstawieniu rurki zamiast środkowego tłumika. zobacze co bedzie jak zaloze 4-2-1 od d16z6. czy cos nowego sie pojawi...