Zobacz pełną wersję : czy będzie brzęczeć ?
witam, mam do was pytanie Koledzy i kolezanki.
Posiadam teraz w swoim d15z6 ebayowy kolektor 4-2-1 i wiadomo - brzeczy kolo 3tys obrotow niemilosiernie. Strasznie mnie to denerwuje, wiec pomyslalem ze wymienie na seryjny z d16z6 albo d16y8 (chyba 'dzialaja' podobnie). I teraz pytanie czy na pewno po takiej wymianie nie bedzie brzeczec ? :) nie chcialbym kupowac w ciemno, dlatego prosze o pomoc.
daszbór
to raczej nie kolektor brzeczy :/ bo sumie co tam mialo by niby brzeczec ? sprawdz mocowania kolektora z reszta wydechu no i odpowiedz najpierw na pytanie kennego
z tego co mi mechanik pisal , to ten moj kolektor wyklucza obecnosc katalizatora. Czy katalizator w d15z6 nie jest przypadkiem pomiedzy dwiema czesciami kolektora ? no i mechanik mi powiedzial ze tak musi brzeczec bo musi, bo takie odglosy ten kolektor wydaje. I to nie jest odosobniona opinia.
jezeli chodzi o mocowania to brzeczalo, w miedzyczasie wymienialem tlumik srodkowy wiec byl wydech na nowo skrecany i dalej brzeczy. Czy sugerujecie polaczenie miedzy jedna a druga czescia kolektora ?
z drugiej strony wlasnie gadalem z mechanikiem i on mowi, ze zakladali taki ebay do innego d15 i nic nie brzeczy. Wiem, ze to brzeczenie to moze byc wina np oslony katalizatora, ale skoro jej nie mam ? to co to moze byc ?
Wiem, ze to brzeczenie to moze byc wina np oslony katalizatora, ale skoro jej nie mam ? to co to moze byc ?
rdza :D :D :D
sprawdz jeszcze raz czy wszystko masz dokładnie poskręcane ;)
korniq sprawdz cały układ wydechowy, ja miałem identyczny objaw przy 3tyś na każdym biegu. Co się naszukałem, obstłukałem i nic cały czas było brzęczenie. Dopiero jak rura wydechowa przerdzewiała mi na szwie i wymagała remontu po odkręcieniu tłumnika końcowego cały układ wydechowy cofnął się w stronę silnika o jakieś 2cm , jakiś baran przedemna co montował tłumnik końcowy zrobił za krótką rurę wydechową i to powodowało dość mocne ściągnięcie całego układu. Po poprawieniu tego barana brzęczenie ustało. Takie było lekarstwo u mnie
Jak to obecność 4-2-1 wyklucza obecność katalizatora..???
Moim zdaniem zapchany kat, poobrywane resztki grzechoczą Ci w jego obudowie.
Ew. jak masz środkowy tłumik to ta sama sytuacja weń.
skoro korniq masz ebayowy kolektor to pytanie czy masz katalizator czy coś innego ?? ja w tym samym silniku mam też kolektor z ebaya + cały wydech przelotowy z sportowym katem i nic mi nie brzęczy.
Jak to obecność 4-2-1 wyklucza obecność katalizatora..???
Moim zdaniem zapchany kat, poobrywane resztki grzechoczą Ci w jego obudowie.
Ew. jak masz środkowy tłumik to ta sama sytuacja weń.
miedzy kolektorem wydechowym a tlumikiem srodkowym nie ma nic, maja bezposrednie polaczenie. Wiec gdzie mialby byc tam katalizator ? :)
zreszta po wymianie kolektora bylem na wiosennym darmowym przegladzie w hondzie i tam tez wspomnieli ze katalizatora brak, takze NIE zapraszaja na pzreglad rejestracyjny :D
a srodkowy tlumik niedawno wymienialem caly i ta sama psytuacja z brzeczeniem zarowno przed jak i po .... bede musial to zakladu od wydechow pojechac i go na podnosnik, aczkolwiek wydaje mi sie ze stojac nie brzeczy, tylko przy obciazeniu silnika.
miedzy kolektorem wydechowym a tlumikiem srodkowym nie ma nic, maja bezposrednie polaczenie. Wiec gdzie mialby byc tam katalizator ? :)
zreszta po wymianie kolektora bylem na wiosennym darmowym przegladzie w hondzie i tam tez wspomnieli ze katalizatora brak, takze NIE zapraszaja na pzreglad rejestracyjny :D
a srodkowy tlumik niedawno wymienialem caly i ta sama psytuacja z brzeczeniem zarowno przed jak i po .... bede musial to zakladu od wydechow pojechac i go na podnosnik, aczkolwiek wydaje mi sie ze stojac nie brzeczy, tylko przy obciazeniu silnika.
A teraz rozumiem, wcześniej o tym nie wpspomniałeś.
Weług mnie to coś z mocowaniem musi być, ew. nieszczelny układ wydechowy co owocuje dragniami prze ujście spalin bokiem... Może nie podokręcałeś do końca jak monciłeś 4-2-1?
Odpal, kolegę za kierę a ty łeb pod podłogę i nasłuchuj... :D
nie panowie brzeczy to tumik ostatni tak jest na bank bo po w*****iu kolektora 4-2-1 nie przez niego brzeczy tylko dlatego ze musiales sie pozbyc katazlizatora(czyli tak jakby przez niego bo jak pisales zakladajac 4-2-1 wkluczamy kata)czyli przez brak kata tak brzeczy mialem to samo tez w *** ludzi to brak kata tak robi a nie kolektor i tu nic nie poradzisz chyba ze zmienisz sobie koncowy na inny jakis sporotowy ale i tak bedzie buczal bo one tak maja.
Wtrace sie troche do dyskusji gdyz tez mam D15 i po wstawieniu kolektora 4-2-1 pojawilo sie to straszne brzeczenie. Nie pomogla nawet wymiana tlumika koncowego na sportowy ( dedykowany Ulter ).
Jedynym lekarstwem bylo jak sie pozniej okazalo wspawanie malego dodatkowego tlumika. Teraz jest cisza prawie jak w serii......
Swoja droga słyszalem rowniez o przydadkach iz to brzeczenie bylo spowodowane brakiem przespawania ( ze starego kolektora ) uchwytu mocujacego druga czsc kolektora......
Rzecz w tym, że brak kata powoduje również takie brzęczenie. Niektórzy się śmieją i mówią, że auto wówczas pracuje jak polonez albo fiat 125p. Dołożenie do tego jeszcze kolektora 4-2-1 powoduje szybsze opróżnianie komory spalania - szybsze wydalanie spalin, to myślę potęguje w dodatku efekt braku katalizatora, ew. dopiero przy dołożeniu 4-2-1 słychać jego brak
...wstaw sportowy kat... będzie cisza i będzie ekologicznie... :D
Wtrace sie troche do dyskusji gdyz tez mam D15 i po wstawieniu kolektora 4-2-1 pojawilo sie to straszne brzeczenie. Nie pomogla nawet wymiana tlumika koncowego na sportowy ( dedykowany Ulter ).
Jedynym lekarstwem bylo jak sie pozniej okazalo wspawanie malego dodatkowego tlumika. Teraz jest cisza prawie jak w serii......
Swoja droga słyszalem rowniez o przydadkach iz to brzeczenie bylo spowodowane brakiem przespawania ( ze starego kolektora ) uchwytu mocujacego druga czsc kolektora......
mozesz rozwinac mysl ? :cool:
tak tak ale to brzeczenie tylko jest i wylocznie przez brak kata nie przez kolektory zrob tak jak pisze korniq i bedzie ciszej albo sportowego kata jak ktos wyzej napisal
Poprostu spaliny sa wyprowadzane z silnika z duza sila ktora jest dodatkowo potegowana przez sportowy kolektor i uderzaja w koncowy tlumik i brzeczy...
Wyjsciem z tej sytuacji moze byc zalozenie przelotowego tlumika koncowego - nie bedzie brzeczec ale bedzie buczec caly czas :) ( zreszta kto co lubi ) albo wstawienie dodatkowego tlumika przed tlumikiem srodkowym ( ja tak zrobilem ) - jest to tlumik ktory stanowi atrape katalizatora a zarazem wycisza elegancko uklad...
wstawienie dodatkowego tlumika przed tlumikiem srodkowym ( ja tak zrobilem ) - jest to tlumik ktory stanowi atrape katalizatora a zarazem wycisza elegancko uklad...
rozumiem, ze mowa po prostu o kawalku rurki o srednicy tej samej jak tlumik srodkowy ? chodzi o to zeby wydluzyc ten tlumik o X cm ? powiedzmy 10 ? jutro zabiore sie do kolesia od wydechow, cos pomacimy i zdam relacje jak to wyszlo
To nie jest rurka tylko normalna puszka w ksztalcie katalizatora ktora pelni funkcje normalnego uniwersalnego tlumika ( w srodku ma wszystkie bebechy jak nornalny tlumik )
ok, zeby uscislic .....
po prostu uciales kawalek tlumika srodkowego od strony katalizatora i za ten kawalek wspawales jakis tlumik, ktory mniej wiecej pasowal ? a konkretnie mozesz mi powiedziec jaki tlumik wstawiles ? od czego ?
poszukaj np. na allegro " uniwersalnego tlumika srodkowego" i wspawaj go najlepiej blisko kolektora i juz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.