PDA

Zobacz pełną wersję : Civic D13B2 - problem po wymianie paska rozrządu



masinski
14-10-08, 15:03
Od razu zaznaczam, ze mechanikiem nie jestem i moge sie pomylic w nomenklaturze silnikowej. Moj Civic ostatnio wyzional ducha, zerwal się pasek rozrzadu. Samochod skonczyl w warsztacie. Po kilku dniach byl do odebrania, wymieniono dwa zawory, pasek, pompa wody tez wpadla w rece mechanika. Poczatkowo bylo dobrze, samochod znacznie ciszej zaczal pracowac. Stwierdzilem ze sprawdze go przy bardziej sportowych obrotach (o ile 1.3 moze byc sportowe :P) i pojawil sie problem. Przed awaria (w zasadzie od kiedy go mam czyli niewiele ponad rok) samochod od 0 do 3000 rpm jezdzl spokojnie jednak po przekroczeniu 3500 -4000 RPM wyraznie bylo widac ze przyspiesza (odczuwalne to bylo na dwoch pierwszy biegach tak mocniej). Lekko wciskalo w fotel obroty w tych zakresach szybciej szly w kierunku czerwonej kreski :D Teraz jest tak, ze brak tego wyraznego przyspieszania. Silnik za to warkocze po wejsciu w ta "strefe", ale nie jest to jakis warkot traktora taki przyjemny w zasadzie dzwiek, szkoda ze bez jakiejs puenty w reakcji samochodu.
Co moze byc przyczyna zle zestrojenie zaworow, cisnien badz czegokolwiek innego co odpowiada za rozlozenie obrotow w czasie w okreslonym przyroscie mocy? Moze ktos pomoc?
Oczywiscie skieruje sie ponownie do mechanika ale lepiej jakbym uderzyl do niego z konkretami a nie na zasadzie "Panie zajrzyj Pan cos jest nie tak" i znowu wyjda jakies kwiatki...

jero11
14-10-08, 22:35
źle ustawiony rozrząd albo źle podłączone podciśnienia 2 przepustnicy.

jogal
14-10-08, 23:49
jesli pojawia Ci się taki fajny dżwięk, przypominający dźwięk VTECa to jest to wina źle ustawionego rozrządu. Mechanior ustawił Ci nie na te znaki co trzeba. na kole rozrzadu znak up ma być do góry a boczne kreski mają pokrywać się z płaszczyzną głowicy. Koleś ustawił ci pewnie na ten znak który znajduje się mniej więcej na godz. 7:00 (porównując koło rozrzadu do tarczy zegarka) a to bład bo na ten znak ustawia się w d16z6 rozrzad...Po prawidłowym ustawieniu rozrządu proponuje jeszcze ustawić zapłon lampą stroboskopową i napewno autko znowu zacznie przyjemnie przyspieszać :)

masinski
23-10-08, 15:26
problem rozwiazany. Zaplon był do wyregulowania, po tym zabiegu wszystko wrocilo do normy. Dzieki za zainteresowanie i prosze o zamkniecie tematu
dzieki