Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Normy w Szwajcarii a tuning



lukaz_86
07-10-08, 21:07
dzis sie dowiedzialem, ze nie mozna montowac, stozkowego filtra powietrza bo wzrasta poziom CO2 w spalinach, ze kazde auto ma jakas tam norme ktorej nie moze przekroczyc, kazda czesc ktora jest montowana musi przejsc homologacje w kantonalnym serwisie itp, itd, robia pomiarki co do kol na milimetry, zawieszenie czy nie obciera nic itp itd. Na nieszczescie (albo i szczescie) mieeszkam tutaj od niedawna i tak sie zastanawialem co moge ogarnac pod maska zeby sie lepiej zbieral, ale wychodzi na to ze z takim obrotem sprawy to niewiele, co o tym sadzicie?

kenny
08-10-08, 00:41
CH to dziwny kraj. Ja w swoim EK4 miałem krótsze sprężyny i poszerzone (podobno bo nie było widać) nadkola. Wszystko o było wbite w ichniejszego briefa. Co do tuningu to słyszałem, że jakiekolwiek zmiany w aucie muszą być wbite w dowód rej.

lukaz_86
08-10-08, 08:43
wlasnie w tym jest cala rzecz, mam obnizona zwieche i alufelgi, ktore juz sa wbite w dowod rej. jak kupilem auto, teraz chcialem dokupic kilka rzeczy pod maske (dolot, kolektor itp), ale jak sie okaze, ze nie przejda przegladu to bedzie kaszana

Kras
08-10-08, 10:23
No niestety. Podobnie jak w DE - mozesz montowac co chcesz i jak chcesz byle to przeszlo przeglad i bylo wbite w dowod.

!markos
08-10-08, 11:22
w papierach do integry mialem wpisane tarcze, klocki hamulcowe i sprezyny... wszystko aftermarket = musial byc wpis w dowodzie.

lukaz_86
08-10-08, 20:49
wiem, ze wszystko musi byc wbite w dowod, ale nie wiem nawet czy warto sie za to wszystko zabierac, jesli oni to wszystko beda mierzyc bardzo dokladnie, chodzi mi glownie czy wymiana dolotu i kolektora wplynie jakos na zwiekszenie produkcji CO2?

kenny
08-10-08, 22:45
domyślam się że w CH mają coś na kształt CKPL więc może tam zapytaj, będziesz miał najwiarygodniejsze info

Kras
09-10-08, 09:21
Nie sadze by dolot i kolektor mial jakis wielki wplyw na spaliny...oczywiscie pod warunkiem zachowania kata.

tomekjzg
12-10-08, 19:52
z tego co się oriętuje to wystarczy mody wykonać w jakiejś firmie tuningowej która ci na wszystko da atest. ale i tak musisz wbić zmiany w dowód. z drugiej strony to wpychanie kasy w dupska ludzi którzy czasami nie mają o niczym pojęcia