Zobacz pełną wersję : skrzynia Hybrydowa
Witam pytanko malusie
czy skrzynka z b7 nada sie na hybryde
mam juz przelozenia z crxa ....
Iteraz takie pytanko czy podejda bezproblemu do skrzynki z b7
wiem wiem lepsza jest od z6 wieksze lozyska itp..
ale mam od b7 w dobrym stanie i juz niechce kombinowac...
tak samo niecche kombinowac z przelozeniem glownym od d13..
Poprostu 3 i 4 ze skrzynki L3 do skrzynki b7...
bez stresu czy beda problemy ..
Dzieki
Podejdzie
Czyli wsio bedzie OK z montazem tego ..
A jak myslisz czy drugi bieg z B7 jest OK.. czy moze kombinowac wg tabelki jest dluga niz np w b2 czy z6
to bedzie dawalo rade..
dzieki
Wiesz...zawsze najlepiej jak najkrotsze. Moze dojsc (nie mowie, ze na pewno bo nie znam dokladnych wartosci przelozen), ze roznica miedzy oryginalnym 2 i tym 3 z CRX bedzie tak mala, ze idea skrzyni hybrydowej bedzie tracila sens. Chociaz nie powinno tak byc, nie sa to biegi z b8 :)
Tak naprawde to powinno sie dazyc do dlugasnej jedynki, a potem krotkich i spojnych ze soba 2/3/4. Piatka to juz wedlug preferencji, zaleznie od ilosci km robionych w trasie.
oki
Thx Kras rozbiore popatrze jak cos pojdzie nietak uslysze zgrzytt:))
Powinno byc dobrze
dzieki
najlepiej jak najkrótsze
ale jak masz b7 z qp to jest lepsza niż b7 z sedana czy hb
bono opisywałe z jakich qp jest najlepsza...
Kras a od czego najlepiej podejdzie jedyneczka czy zostawic seryjna z b7 ??
Masz moze jakies schematy ( ten na forum jest dobry ) moze jakies podpowiedzi co i jak
bede robil to pierwszy raz i jestem troszke przerazony ale jestem dobrej mysli :)
Nie wiem czy jedynki nie byly zawsze takie same we wszystkich D. Wiem, ze w B byly rozne, ale w D sie tak nie wyznaje. Natomiast jesli bylyby rozne (niech sie wypowie ktos ogarniajacy temat) to szukalbym jak najdluzszej.
Siema. No nie w kazdym D jest identyczna 2 i reszta. Jest duza rozbieznosc przelozen tak samo jak i w serii B.Z checia ci pomoge w ogarnieciu tematu pozatym mam duze zaplecze z podzespolami do skrzyn.Jak bys chcial robie tez Hybrydy. Pozdrawiam
Z tabelki w dziale "Teksty" wynika ze w kazdym D jedynka byla identyczna: 3.250. To, ze dwojki sa rozniaste to raczej oczywiste.
Tak tak sorry. Oczywiscie i jasne ze I jest identyczna w kazdej seri D od IV do VI gen. civic.oprucz RTSI ale to juz inna bajka.Pozdr.
Mateussssz
18-02-09, 00:35
mam silnik d16y8 i chcialbym zalozyc hybrydowa skrzynie!! Pytanie z ktorego silnika tz z jakim oznaczeniem najlepiej przelozenia sie nadaja i jaki jest koszt zlozenia takiej skrzyni!! Ktore przelozenia moge z mojego silnika zostawic!!??
zabiłes kolejnego kotka :(
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929
a co dokladnie trzeba szlifnac w tym 4 biegu ?
mam pytanie odnośnie hybrydowej skrzyni w moim b7 mam skrzynie od crx-a z silnikiem d16z5 czy biegi z tej skrzyni podejdą do hybrdy bo czytałem że nie każda skrzynia z crx-a jest dobra
Misiekemeryt160
20-05-09, 23:18
jeśli to skrzynia L3 to podejdą
skrzynka z d16z5 to jest wlansie ta ktora szukales i ktora jest ci potrzebna:D
tylko kolo 4 biegu musisz zmodywfikowac... trzeba zebarc milimetr czy dwa po wewnetrznej
skrzynka z d16z5 to jest wlansie ta ktora szukales i ktora jest ci potrzebna:D
tylko kolo 4 biegu musisz zmodywfikowac... trzeba zebarc milimetr czy dwa po wewnetrznej
Dobra dzieki kolego bede kombinował bo mam skrzynie właśnie taką od crx-a no i drugą od b7 także na toczenie bedzie czas no i zawita gotowa do mojej hanki jeszcze tylo zamach odchudzić i sprzęgło zmodyfikować prawdopodobnie zrobie spieka
a kto mi powie jakie FD jest w skrzyni z CRX z silnikiem D16z5 bo w wykazie nie ma tego podanego..
aha i mógłby ktoś dokładniej wytłumaczyć który od której strony dokładnie stoczyć 4bieg z rexa...i ile..??
Przelozenie w Rexie jest 3,888 a zebrac musisz od strony synchronizatora wewnatrz otworu i heszcze 0,4mm z wysokosci trybu bo po zlozeniu nie bedzie chcial sie krecic lekko.
Misiekemeryt160
09-06-09, 19:18
możesz pokazac na fotce dokładnie? duzo tego zbierania?
byłbym bardzo wdzięczny jak by to ktoś pokazała na jakiejś fotce..
bo kurcze nie rozbieram tego tak perfekto a na jutro ustawiłem się z tokażem.. bo to parę minut..
i zebrać mam tylko 4 bieg czy i 3 i z wałka z FD ( ten skręcany na śrubę)
czy tryby mam zbierać obydwa i na drugim wałku..
http://images43.fotosik.pl/141/900e8b3ef08cae16m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/900e8b3ef08cae16.html)
może ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie i ile dokładnie trzeba podebrać..
kurcze sprawa pilna..
Obecnie w swoim EJ9 mam skrzynie 1M która ma piękne FD 4,437. Jedynka przy takim przełożeniu głównym jest SUPER, gorzej już niestety z kolejnymi biegami. Wg. danych z tabeli http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496 seryjna skrzynia S40 z D14A4 EJ9 ma lepsze (krótsze) poszczególne biegi, ale za to fatalne FD zabijające jakąkolwiek dynamikę.
Moje pytanie brzmi: Czy FD 4,437 ze skrzyni 1M bezproblemowo podejdzie do skrzyni S40? :confused:
Powstała by w ten sposób taka mini-hybryda :D No i koszt całości byłby niewysoki (koszt skrzyni S40 z D14A4 + robocizna), a zaoszczędzoną kwotę można by przeznaczyć np. na lżejszy zamach i świeże sprzęgło....
zapewne jak już wyczytałeś przełożenia w seri D są kompatybilne więc możesz wymieniać i kombinować do bólu...
a ja dalej nie mam odpowiedzi a tokarz czeka..
zdemontuj 4 bieg ze swojej skrzyni i zobacz ile trzeba zebrac z 4 biegu z crxa... i tylko 4 bieg trzeba stoczyc wewnatrz nic innego.
a ja dalej nie mam odpowiedzi a tokarz czeka..
kolego z calym szacunkiem, ale jak chciales hybryde na gotowo to trzeba bylo oddac skrzynke komus kto to ogarnia lub kupic gotowa...
mi sie wydawalo, ze to cala przyjemnosc samemu dojsc co i jak zrobic, trudno za to wskazac Ci teraz gdzie i ile tego trzeba zebrac... ja wiem gdzie, ale ile dokladnie to juz nie pamietam.
nie mozesz normalnie zlozyc samego walka sprzeglowego na tych kolach z crxa? jak zlozysz i skrecisz dobrze to zobaczysz ze nie mozesz obracac kola 4 biegu, oblukaj dokladnie dlaczego i juz bedziesz znal odpowiedz.
powodzenia
Panowie jeszcze mam takie pytanko będę teraz składał hybryde w swoim d15b7 no i mam całą skrzynkę z rexa i podpowiedzcie mi czy warto przekładać coś jeszcze oprócz 3 i 4
zapytam tu
mam skrzynie s80 z b18c4 udalo mi sie pozyskac przelozeni z y21
przekladac pierwsze 4 biegi ? 5 bym zostawil
jak zrobic by bylo najlepiej z tego co posiadam ?
jeżeli masz skrzynie s80 to pochodzi z b18c6, więc wymieniasz tylko 4 bieg, bo 1,2,3 są takie same.
Jeżeli masz s9b z b18c4, przekładasz 1,2,3,4 a 5 zostawiasz. Jeżeli masz dodatkowe pytania to poszukaj na forum, temat przerabiany kilkanaście razy.
Panowie jeszcze mam takie pytanko będę teraz składał hybryde w swoim d15b7 no i mam całą skrzynkę z rexa i podpowiedzcie mi czy warto przekładać coś jeszcze oprócz 3 i 4
praktycznie po za 5 nic juz wiecej nie przelozysz(przynajmniej bez przerobek)
ale 5 przydala by sie ekonomiczna...
czyli co najlepiej przełożyć tylko 3 i 4 tak? dodam żę skrzynia jest z silnika d16z5
sorka. ale np w d16z5 jest 3,888 wiec nie bardzo sie to nada...
jeżeli masz skrzynie s80 to pochodzi z b18c6, więc wymieniasz tylko 4 bieg, bo 1,2,3 są takie same.
Jeżeli masz s9b z b18c4, przekładasz 1,2,3,4 a 5 zostawiasz. Jeżeli masz dodatkowe pytania to poszukaj na forum, temat przerabiany kilkanaście razy.\
Dokładnie. Ja u siebie mam hybrydę stworzoną ze skorupy S9B i przełożeń Y21. Sprawdzone zostało że 5 bieg w Y21 i S9B jest dokładnie taki sam, można więc przekładać to co w lepszym stanie :)
siema mam skrzynie z D16Z6 i zakupiłem własnie skrzynke z CRX L3 i przekładał bede 3 i 4 bieg Pisaliscie ze w skrzyni z d15b7 trzeba stoczyc 4 bieg a w moim przypadku ?? tak samo tez trzeba stoczyc do skrzyni z D16Z6?? czy tylko wystarczy przełożyć Pozdarawiam :)
Też, jak w każdej skrzyni 5gen przekładając biegi z rexa.
rosiniak99
11-10-09, 12:23
Sorki za OT ale widzę że temat o skrzyniach więc małe pytanie, gdzie dostanę ten simering widoczny na zdjęciu co półośka z niego wychodzi (od strony silnika). Facet ze sklepu z częściami mówi mi że dobierze jak mu podam wymiary ale nie wiem ile na takim czymś pojeżdżę.
Skrzynia pochodzi z coupe 95r. D16Z6 jeśli ktoś ma u siebie możliwość kupna ów simeringa to ja byłbym zainteresowany :)
http://img93.imageshack.us/img93/7637/dsc00036nm.th.jpg (http://img93.imageshack.us/my.php?image=dsc00036nm.jpg)
daniel_2007
12-10-09, 19:30
Wyjmij stary simering idź do sklepu i sprzedawca powinien ci dobrać taki sam, ja kupowałem w intercars i wszystko jak na razie jest dobrze uważaj, tylko przy zakładaniu żeby nowy był w tym samym miejscu włożony co stary.
Misiekemeryt160
06-11-09, 13:46
a ja dalej nie mam odpowiedzi a tokarz czeka..
wrzucam, troche zdjec zeby nastepni juz nie pytali.
4 bieg z rexa ma tutaj takie podciecie. ale jest ono duzo mniejsze o dtego które jest w orui biegu z 5 gena. Ja poprostu przetoczyłem tak zeby było tak samo ten originalny z tym od rexa. czyli roztoczyłem na taka samą średnice i na głebokiośc
http://img193.imageshack.us/img193/8553/kasta1d.th.jpg (http://img193.imageshack.us/i/kasta1d.jpg/)
taka głebokośc
http://img689.imageshack.us/img689/9930/kasta2.th.jpg (http://img689.imageshack.us/i/kasta2.jpg/)
http://img35.imageshack.us/img35/1508/kasta3.th.jpg (http://img35.imageshack.us/i/kasta3.jpg/)
Witam
Czy przełożenie główne Fd 4.437 z Concerto podejdzie do skrzyni s20 z 5gen?
Misiekemeryt160
11-11-09, 21:23
Witam
Czy przełożenie główne Fd 4.437 z Concerto podejdzie do skrzyni s20 z 5gen?
nie jestem pewien ale moze byc problem... wiem ze do skzryni L3 podejdzie bez problemu... ale do S20 pewien nie jestem
Przy okazji robienia hybrydy , polecam wymianę uszczelniaczy , zarówno wałka sprzęgłowego jak i półosi.
Ja kupiłem dodatkową skrzynię biegów jako bazę do zrobienia hybrydy.
Po zrobieniu tej skrzyni na hybrydową i założeniu jej na auto , okazało się że cieknie z każdej "dziury" , z uszczelniacza wałka sprzęgłowego i z uszczelniaczy półosi.
Kupiłem w Honda Plaza uszczelniacze, komplet 3 uszczelniaczy kosztuje około 100 zł.
Wymieniłem i mam teraz spokój, ale jakbym drugi raz zabierał się za hybrydę to od razu bym wymienił te uszczelniacze bo koszt niewielki i przy robieniu hybrydy żadna dodatkowa praca.
A jak się założy skrzynię i okaże że cieknie np. z wałka sprzęgłowego to trzeba ją zdjąć raz jeszcze, rozpołowić skrzynię, wyjąć oba wałki skrzyni, wyjąć łożysko i wymienić uszczelniacz wałka sprzęgłowego. Nie polecam :)
Przy okazji zdjętej skrzyni warto zwrócić uwagę również na uszczelniacz wału korbowego.
Tak naprawde to powinno sie dazyc do dlugasnej jedynki, a potem krotkich i spojnych ze soba 2/3/4. Piatka to juz wedlug preferencji, zaleznie od ilosci km robionych w trasie.
Czyli jak byś powkładał biegi? (skąd jaki)
skrzynia D16Z6
3 i 4 z crx
przelozenie główne z D14W
a co to za przełożenie z d14w jeśli można wiedzieć :-) ??
skolopendra
05-02-10, 17:33
czyli roztoczyłem na taka samą średnice i na głebokiośc
długo toczyłeś?
Czyli jak byś powkładał biegi? (skąd jaki)
a Ciebie nagle zainteresowała wypowiedz sprzed 2 lat? czy tylko posta sobie nabijasz
odpowiedz na Twoje pytanie jest już na forum od dawna i jakbyś bardzo chciał to byś znalazł
a co to za przełożenie z d14w jeśli można wiedzieć :-) ??
stawiam, że chodziło o np d16w4
Misiekemeryt160
05-02-10, 22:18
długo toczyłeś?
minute:)
zeszło mi sie troche z przygotowaneim mocowania bo jak robie na cnc to mam uchwyt hydraukiczby i nie mogłem tak poprostu złapac w szczęki. raz ze jest spora siła a dwea to nie idzie tego prostru ustawić żeby nie zrobić skosa. Zrobiłem takie mocowanie że roztoczenie z originalnymi zebami było współosiowe w granicy -/+ 0,01 :) w uchwycie recznym to mozna skrecac i rozkrecac jak sie chce , hydrauliczny ma to do siebie że od pozycji zamkniety do otwarty ma jakies 3cm ruchu...
http://img32.imageshack.us/img32/9217/afoto054.th.jpg (http://img32.imageshack.us/i/afoto054.jpg/)
. Ale samo juz później toczenie to minuta.... wytavczak sandvika poszedł jak w masło:)
PS: jakbym miał checi to tak naprawde taki bieg mógłbym wykonac od podstaw....
no patrz a jak ja zawiozłem do tokarza to ogladał patrzył i wymyślał, że może się nie udać bo to twardy materiał, że na pewno będzie ciężko itp itd.
w końcu jednak zrobił ale kazał przyjechać na fajrant a robote dostał rano :)
Misiekemeryt160
05-02-10, 22:34
no patrz a jak ja zawiozłem do tokarza to ogladał patrzył i wymyślał, że może się nie udać bo to twardy materiał, że na pewno będzie ciężko itp itd.
w końcu jednak zrobił ale kazał przyjechać na fajrant a robote dostał rano :)
dla mnie to dziwne...zwykłe małe podtoczenie.... mogłem nagrac w sumie filmik w jakim tepie zostało to zrobione.... nie wiem czym ten Twój tokarz to robił ale każdy nawet najzwyklejszy wytaczak z ęglikiem spiekanym bez problemowo ogarnałby ten temat...
a wie ktos czym sie różnic przełożenie główne 4,437 od 4,250 chodzi mi o to czy np jest większe i czy ma większa srednice zewnętrzna i lość zębów po czym to poznac ze to jest 4,437 :>
Misiekemeryt160
07-02-10, 08:16
po czym to poznac ze to jest 4,437 :>
liczbe zębów na duzym kole podziel na liczbe zebów na kole małym
liczbe zębów na duzym kole podziel na liczbe zebów na kole małym
dokladnie, 4,437 duze 71, male 16 zebow
z innej strony,Pany jak zmieniliscie skrzynie to zalaliscie jakis szitowy olej na "przeplukanie" zeby potem zlac powiedzmy po 200 km,czy odrazu docelowy daliscie?
Misiekemeryt160
15-02-10, 16:18
z innej strony,Pany jak zmieniliscie skrzynie to zalaliscie jakis szitowy olej na "przeplukanie" zeby potem zlac powiedzmy po 200 km,czy odrazu docelowy daliscie?
ja na mobilu 10W 40 latam
a orientuje sie ktos czy da rade zrobic takie cudo:
duze kolo z FD 3,888 ktore ma 70 zebow (orginalnie siedzi z malym 18 zebow) zestawic z malym ktore ma 16 zebow? wyszlo by wtedy 4,375, bedzie to dzialac?
nie ryzykowal bym , profil zeba jest projektowany pod dane przelozenie weic albo bedzie za duzo tarcia(o ile zlozysz to do kupy) albo za duzy luz co spowoduje szybsze (duzo szybsze) zuzyciue zeba.
to jesli mamy skrzynie z fd 4,25 (68/16) ktora posluzy jako baza i wkladamy fd 4,4 (71/16) to wymieniamy takze ten walek na ktorym mamy 16 zebow?
tak, idzie tylko w komplecie
panowie mam pytanie mam seryjną skrzynie z B18C4 i chciałbym zrobić hybrydę bedę miał skrzynie z EK4 (B16A2) w niej wypada czasem 4 bieg na ostrym gazie przy skręcanych kołach.
1.co może być zużyte że tak się dzieje??
2. przekładać biegi 1,2,3,4 i przełożenie główne ?? czy same biegi?
3.co z synchronizatorami?? dać od mojej ??
1- wiel czesci to mzoe byc, przeslowka, piasta automat od wybierania, sam wybierak, sam bieg, lozysko, wczesniejszy zly montaz ktoregos z elementow i pewnie co jeszcze....
2-same biegi
3-dac te w lepszym stanie.
skrzynia jest z symbolami S4C była w honda civic typeR więc z tego co wychodzi to i główne przełożenie ma lepsze, wiec jak sądzicie ??przekładać całe bebechy z S4C do s9B i zostawić tylko szpere?
czy S4C ma takie same główne jak w B18C4??
panowie mam pytanko czy łożyska w skrzyniach S9b, S4c (FD 4,4) y21 są takie same czy w jedne są na większych łożyskach inne na mniejszych ??
a ja mam pytanie czy wałek z 1 i 2 z crx pasuje do skrzyni z d15z6?
d15z6 ma 2 bieg 1,7
crx ma 2 bieg 1,9
Odgrzeję temat, czy ktoś z Was zmierzył dokladnie zebatkę 4-go biegu z w seryjnych skrzyniach civic'a? Ja nie mam oryginału więc nie mogę dać tokarzowi zębatki z CRX'a i powiedzieć zrób taj jak to.
Wyczytałem z poprzednio zamieszczonych zdjęć, że głębokość przetoczenia to 7,68mm, ale na jaką średnicę trzeba powiększyć otwór w zębatce 4-go biegu z crx'a ???
Misiekemeryt160
25-12-11, 07:34
Ta Głębokość to mi akurat taka wyszła... będzie 7,8 bedzie also ok. Co do samej średnicy...nie pamiętam już dokładnie o co tam chodziło,ale bodajże jest motyw że na wałku jest jakiś czop grubszy i ten 4ty bieg nie chce się nasunąć do końca i ten czop ma długośc włąsnie coś pod 8 mm dlatego na taką głębokość toczysz. Najlepiej bedzie jak jednak rozbierzesz skrzynie i sam zobaczysz co i jak i od razu będziesz wiedział co tam nie pasuje i wymiar sam ci się nasunie.
Wyczytałem z poprzednio zamieszczonych zdjęć, że głębokość przetoczenia to 7,68mm, ale na jaką średnicę trzeba powiększyć otwór w zębatce 4-go biegu z crx'a ???
średnica otworu w miejscu podtoczenia w seryjnej czwórce z s20 wynosi 42mm
To już mamy jasność!
Wesołych Świąt dla wszystkich!
może i głupie pytanie, skrzyni jeszcze nigdy nie rozbierałem.. ale czy da sie wsadzić koła z 4 biegu na miejsce 5-go?
i jakie w zasadzaie ma przełożenia skrzynia L3?
Czy 2-ka z L3 czasami nie jest krótsza od 2-ki z civica?
ale czy da sie wsadzić koła z 4 biegu na miejsce 5-go?
teoretycznie się da, ale musiałbyś obciąć na odpowiednią wysokość kołnierz jednej z zębatek 4-go biegu.
Przełożenia L3 (Ogólne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D))
Ciekawa kombinacja biegow występowała w silnikach Serii DOHC d16z5 i d16a9
1-3,25
2-1,944
3-1,346
4-1,033
5-0,873
Ponieważ jednak skrzynia ta pochodzi przedewszystkim z 4gen ( poza skrzynia S20 z 5gena DOHC 92r) jej konstrukcja jest nieco inna i nie jest już tak różowo, bezproblemowo można wsadzić jedynie 3 i 5 bieg 4 wymaga szlifowania ( nie dremelem czy wiertarka ), 2 jest nacięta na wałku głównym, który ma nieco inna długość ( w niektorych skrzyniach DOHC ma inną liczba zębow na wielowypuscie tarczy sprzegla niz reszta walkow serii D ) wiec prawdopodobnie nie będzie działał poprawnie…
Jeśli chcesz skrzynię do wyścigów, to proponuję taką:
FD-4,43 (najkrótsze w D-serii)
1-3,250 --> civic
2-1,900 --> civic
3-1,346 --> crx
4-1,033 --> crx
5-0,873 --> crx
Pozdro.
a czemu by nie dać tez 2-ki z CRX-a? jest jakiś z tym problem? bo z tego co widze też jest krutsza niz w civicu..
Jeśli chodzi o przelozenie glowne to mam skrzynie z eg3 grudzien 1994 i dopiero jak rozbiore to tak naprawde sie dowiem jakie jest bo ponoc w 1995 mialo wlasnie 4,437 i jak porownywalem obroty do predkości jakie mi wskazuje to sugeruje mi to wlasnie takie główne ale nie wiem na ile obrotomiez i predkosciomiez mi oszukuje.. To jak z tą 2-ką?
To jak z tą 2-ką?
Przeczytaj jeszcze raz cytat który zamieściłem.
3, 4, 5 łatwo przełożyć, bo te biegi składają się z dwóch zębatek każdy. 2 to jedna zębatka i wałek, który nie podejdzie Ci do obudowy oraz innych elementów, które musisz na niego nałożyć.
Nie warto kombinować bo różnicy między przełożeniem 1,9 a 1,944 nie zauważysz (mniej niż 2,5%)
Faktycznie nie doczytałem... sorka;)
Dziś nadziałem się na jeszcze krutsze FD do D seri... 4,5 4,7 i 4,9!
Tylko troszkę kosztuje...
Misiekemeryt160
21-01-13, 10:20
krutsza
proszę Cię
afermarket to aftermarket-tego nie licz
afermarket to aftermarket-tego nie licz
Hybryda to hybrayda:p
No wiesz wspominam bo sam do wczoraj nie wiedziałem ze do D serii ktoś je robi - a jednak - wiec takie info moze komu sie tu przyda;)
Mfactory bodajze. Tylko cena i trwalosc takiego przelozenia bardzo ogranicza klientele. Sa tez biegi customowe, np mlody_furia u siebie ma taka hybryde:
FD 3.88
1. 3.08
2. 1.9
3. 1.56
4. 1.25
5. 1.0
szpera OBX
Wychodzi prawie na to samo, co FD 4,43 i reszta biegów (5. też) z CRX'a
chyba nie tak prawie :) jest ciaśniej zestopniowana niż w crx, a długim fd osiągnięto 'odpowiednie' prędkości - jeśli piszemy o tym customie
No skrzynia furii jest idealna na tor, 1 i 2 dosc dlugie, potem reszta mega krotka zeby slaby w porownaniu z konkurencja silnik byl jednak dynamiczny. Bede bebeszyl cifa to sie zakrece za czyms takim:D
chyba nie tak prawie :) jest ciaśniej zestopniowana niż w crx, a długim fd osiągnięto 'odpowiednie' prędkości - jeśli piszemy o tym customie
W zasadzie to 1 i 2-ka jest dłuższa a 3,4,5 praktycznie to samo..
Super link:
http://www.honda-acura.net/forums/do-it-yourself/284236-diy-transmission-rebuild-89pics.html
Mam takie pytanie posiadam aktualnie skrzynie z d16z6 ktora jest troche zjechana czasem zgrzytnie i ma straszny luz przy ruchu drazka w lewo chcac wbic np 1 bieg a posiadam ze starego silnika skrzynie z d15b8 najdluzsza na swiecie ale za to byla idealna biegi wchodzily malina i sie zastanawialem czy nie dalo by sie poprostu przelozyc przelozen z z6 do tam tej skrzyni z b8? bo tam byly lepsze mam wraznie i lozyska i synchronizatory.
PIMPEK_EJ2
29-01-13, 09:11
ma straszny luz przy ruchu drazka
To akurat nie jest wina skrzyni i po jej wymianie będziesz miał tak samo.
Zerknij sobie w te elementy, one są odpowiedzialne za luz na drążku.
http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9431,9432&npl=17SR301&_nplgrp=4&nplblk=B__3400
Mam takie pytanie posiadam aktualnie skrzynie z d16z6 ktora jest troche zjechana czasem zgrzytnie i ma straszny luz przy ruchu drazka w lewo chcac wbic np 1 bieg a posiadam ze starego silnika skrzynie z d15b8 najdluzsza na swiecie ale za to byla idealna biegi wchodzily malina i sie zastanawialem czy nie dalo by sie poprostu przelozyc przelozen z z6 do tam tej skrzyni z b8? bo tam byly lepsze mam wraznie i lozyska i synchronizatory.
PIMPEK_EJ2 ma racje bo luz drążka nie ma nic do skrzyni.Jeśli ta D16Z6 jest rzeczywiście zajechana a tamta z D15 leży i Ci sie kurzy a jest lepszym stanie to warto przełożyć przełożenia jednocześnie wsadzając przełożenia trzeciego i czwartego biegu z rexa ;)
Ale przeciez jak gosciu robil swapa to zmianial sama skrzynie a nie patyki lewarek i te gumki nie chodzi mi o to ze luz jest ogolnie na lewarku tylko w zakresie ruchu w strone z luzu na pierwszy bieg czyli ruch lewarka do siebie ale to mnie nie az tak irytuje chodzi poprostu o to ze tam biegi wchodzily super nic nigdy nie zgrzytnelo wsteczny wchodzil elegancko a ta jest poprostu zjechana bo czuje mialem okazje operowac kilkoma skyniami w roznych konfiguracjach silnikowych w hondach i ta jest porostu wysluzona.
Chcialem wiedziec poprostu czy wnetrza tych skrzyn sa zamienne czy przelozenia i reszta bebechow pasuje do siebie a co do przelozen z rexa TOMMMM to sa bardziej priorytetowe sprawy jak na razie do zrobienia a to tez troche kosztuje i troche trzeba przerobic wiec to na koncu bo ta z Z6 nie jest az tak strasznie dluga.
Chcialem wiedziec poprostu czy wnetrza tych skrzyn sa zamienne czy przelozenia i reszta bebechow pasuje do siebie
Bebechy pasują oprócz łożysk oczywiście bo w D15 są małe a w D16 duże.
a co do przelozen z rexa TOMMMM to sa bardziej priorytetowe sprawy jak na razie do zrobienia a to tez troche kosztuje i troche trzeba przerobic wiec to na koncu bo ta z Z6 nie jest az tak strasznie dluga.
A no każdy ma inne priorytety ;)
mam pytanie - jak odłączyć drążek od zminy biegów - chodzi mi o tą ''rure'' dochodzącą do skrzyni, jak ją przy skrzyni odłączyć - jest tam taki dziwny bolec, jakby tulejka czy coś..
mam to poprostu wybic czy jest jakis inny sposob? nie chce czegoś rozwalić...
w manualu jest tylko pokazany pin driver 8mm, ale nie zabardzo wiem co z tym zrobić;)
wybijasz to zabezpieczenie
najlepiej do wybijania użyć długiej śruby z gwintem M8
Najlepszy to by byl wybijak ale sruba rtez da rade
Otwór w tym drążku ma 8 mm średnicy, a śruba M8 na zewnętrzną średnicę 7,2 mm - czyli się nie zaklinuje podczas wybijania. Tak jest najprościej.
Dobra mam znonka... wlasnie skladam do kupy hybryde i po wlozeniu wałków z biegamie cos mi nie pasi... widze za zębatki od poszczegolnych biegow sie nie pokrywają idealnie.. tak jak by na jednym z walkow byly o 1-2 moze 3mm wyzej niz na drugim... na pierwszy rzzut oka pomyslalem ze cos nie tak, poprzegladalem zdjecia z jakiejs fotoinstrukci i niby to wyglada podobie...
Wiec sam juz nie wiem... moze mi ktos powiedziec czy tak jest ok czy cos nie tak??
Milo by bylo gdyby ktoos kto to robil nie raz dal odpowiec w miare szybko bo naprawde zelezy mi na tym zeby ja złozyc dzis do kupy:)
Walek sprzeglowy normalnie wystaje troche poza obudowe skrzyni. Podluz sobie pod obudowe jakas deske lub klucz plaski walek wskoczy na swoje miejsce i przestaniesz sie dreczyc.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
A to to wiem, doszedłem do tego juz wczesniej bo mi wsteczny tarł o jedynke. Ale mimo że stał na 2 deskach i sprzęgłowy nuł w odpowiedniej pozycji to i tak ten drugi był tak jak by odrobine za nisko, ale sprawa się rozwiązała, po założeniu obudowy górne łożysko poszło wyżej o mniejwiecej tyle ile mi nie pasowało jak wskoczyło w tą zapinkę u samej gory. Wiec wszystko wyglada że jest ok. Biegi wskakują tak jak powinny wszystko sie kreci jak trzeba, zostało ''tylko'' skrzynie wrzucic do auta i przetestować czy ta hybryda coś dała...
Zdam relacje napewno, przy okazji wpada zamach o 1kg lżejszy i jak sie wyrobie twardsze poduchy pod silnik :D Zobbacze, mam nadzieje że coś poczuje tym razem...
1kg lzejszy ale od serii? Jak juz odelzac to maksymalnie ale bezpiecznie czyli na jakies 4,3kg.
hehe :D Nie nie od serii
Mam założone odelżone 4,1kg. A teraz wpada aluminiowa fidanza 3kg - z tąd ten 1kg mniej;)
Pacjent d15b2 . - Rozważam budowę hybrydowej skrzyni. Mam do dyspozycji dwie sprawne siedzące w autach skrzynie - od d15b2, "krótką" z d13 95' oraz luzem skrzynie L3 z rexa. Obie skrzynie z tego co wyczytałem są na małych łożyskach. Warto wrzucić 3 i 4 bieg do skrzyni z d13, czy może różnica nie będzie odczuwalna i po prostu wrzucić do d15b2 skrzynie z d13 ?
Dużo jest zabawy z podmianą tych biegów tz. idzie do zrobić samemu ?
Jak to mówią... ziarnko do ziarnka...
Ja tam bym dał ten 3 i 4 z rexa...
Witam jakiej skrzyni szukać pod przyszłą budowę hybrydy? Mam teraz S40 z D14A4, chcę kupić skrzynię w dobrym stanie i na dużych łożyskach która w przyszłości posłuży za budowę hybrydy. Szukać od razu czegoś z FD4.4 czyli S20 z 95r lub 1M z angielek?
pamiętaj że nie każda 1M ma FD 4.4 Ja mam w swoim aucie 1M i są tam nie za fajne przełożenia, może nawet 3.88 :)
No wlasnie, z d15z3 byly 1m- a tam przelozenie 3,722 i biegi ciulato zestoniowane :D
Cześć,
Może nikt mnie nie zabije za odkopanie tematu i być może banalne pytania.
Jestem w trakcie rozbierania dawcy na hybryde. Skrzynia L3. Docelowo usiądzie w d16z6 z fd 4.4
1. 3 i 4 bieg do wyjęcia tzn. zębatki parami ? Z walka sprzęgłowego i głównego? (to raczej logiczne, ale nie jestem mechanikiem więc wolę się upewnić)
2. Co do obróbki 4biegu zebrałem takie info: zębatka z wałka sprzęgłowego powiększyć średnicę otworu o 1-2mm od strony synchronizatora na głębokość ok. 7.8mm.
0.4mm do zebrania z wysokości, żeby zębatka mogła obracać się po skręceniu? - tego stwierdzenia nie rozumiem. Wysokość zębatki to będzie z któręj strony?
3. Synchronizatory. Jeśli, któryś będzie w lepszym stanie w L3 niż w mojej s40, można przełożyć z L3 do S40? (pewnie się okażę, jak rozbiorę s40 hehe)
Z góry dzięki !!
@edit
S40 rozebrana i juz wszystko jasne. Postaram się wrzucić zdjęcie przed u po toczeniu
@edit
Po lewej 4bieg c5g, po prawej L3 z crx. Przed i po toczeniu. Z wysokości 0.4mm, głębokości niechcący więcej niż trzeba, ale chyba nie jest to problemem bo skrzynia póki co działa.
https://i.imgur.com/qoIDeNU.jpghttps://i.imgur.com/1qXXt77.jpg
Tutaj powód toczenia. Na wałku głównym przed i po toczeniu.
https://i.imgur.com/YbbjM9A.jpghttps://i.imgur.com/bIvVFJi.jpg
Witam, a czy ktoś może mi napisać jaką ma prędkość na 3 i 4 biegu przy 2/3 tyś obrotów? Chciałbym porównać do mojej gdzie mam fd 4.25
Witam, a czy ktoś może mi napisać jaką ma prędkość na 3 i 4 biegu przy 2/3 tyś obrotów? Chciałbym porównać do mojej gdzie mam fd 4.25
Tu jest wątek i tabelki
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=1022
Pamiętaj tylko że obrotomierz zazwyczaj pokazuje wyższe obroty i trzeba na to wziąć poprawkę
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.