PDA

Zobacz pełną wersję : Cewka zapłonowa i krokowy



jurasjo
06-10-08, 13:29
Mam prośbę do posiadaczy Hanek z silnikiem D13B2 lub takich, którzy mają takie same cewki zapłonowe w swoich samochodach:

Zmierzcie opór na uzwojeniu pierwotnym. Najlepiej najtańszym miernikiem na zakresie 200 Ohm.

Ja mam 1,6 a czasami więcej i zastanawiam się czy ta cewka jest dobra. Mierzyłem u kumpla w 1.4 i też tyle miał. To ja już sam nie wiem.

Druga sprawa to: Przekręciłem kluczyk w pozycję II i dawaj mierzyć napięcie na wtyczce krokowca.

Wynik 1,7 V !!! Po odpaleniu fury i zejściu na obroty jałowe jest tylko 6 V i to - 6V. Chyba powinno być 12 ?

Podłączyłem krokowca do zasilacza komputerowego i jakiś ruch jest. Ile on się powinien otwierać bo u mnie jest to jakieś 2-3 mm ?

skolopendra
20-10-08, 10:50
a co się takiego dzieje??

cewka wygląda na dobrą
a co zaś się tyczy krokowego to proponuje nie eksperymentować z zasilaczami komputerowymi :confused:,lecz sama przesłona otwierać powinna się więcej i w prawo czy lewo (pewnie jet zabrudzony )

Skoti
20-10-08, 13:37
dokładnie jak kolega pisze. Cewka będzie wporządku

jurasjo
21-10-08, 06:52
Krokowy jest czysty jak łza. Zalewałem go benzyną ale w sumie nie było potrzeby bo czyściutki był.

Generalnie na rozgrzanym silniku poszarpuje mi samochód zwłaszcza na 2 biegu. Np. Redukuje z 4 na 3 jest dobrze ale po dodaniu gazu jest takie jakby szarpnięcie. To samo tylko mocniej jest z 3 na 2.

skolopendra
21-10-08, 11:00
to jeszcze pozostaje sprawdzić zapłon , świece , ustawić zawory nie zaszkodzi ,przyjrzeć się katalizatorowi ,jak jeszcze jest :)oraz tłumikowi

chyba że to szarpnięcie to będzie ślizg sprzęgła ?

jurasjo
21-10-08, 14:34
Generalnie to jest poszarpywanie a nie jedno szarpnięcie. Zapłon jest dobrze ustawiony wiec sam już nie wiem.