PDA

Zobacz pełną wersję : DelSol, pytanie o zawieszenie



szyss
14-07-22, 19:48
Witam
Żeby nie było przekopałem forum na temat zawieszenia. Zacznijmy od tego że moją solką źle mi się jezdzi. W zakrętach czuć że zawieszenie nie trzyma się drogi, szczególnie przód. Przy dodaniu gazu potrafi tak jak by podskokami wychodzić z zakrętu (takie wrażenie). Z tego co udało mi się odczytać na przodzie siedzą sprężyny (Vogtland) VDF VA957061 (fioletowe), tak samo jak na tyle, tylko że nie udało mi się odczytać numeru, prawdopodobnie HA957062. Przy okazji zauważyłem że jedna sprężyna jest pęknięta (tył).
Wysokość na jakiej Honda stoi mi odpowiada, nie jest za nisko ani za wysoko, a opony to 215/40/R17.
Moim celem jest poprawienie prowadzenia. Co powiecie na taki zestaw: KYB Ultra SR + E4015-140 Eibach (-30/-30)
Może macie jakieś inne propozycje na zawieszenie, z tym że gwint mnie raczej nie interesuje.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

login
14-07-22, 21:05
Witam
Żeby nie było przekopałem forum na temat zawieszenia. Zacznijmy od tego że moją solką źle mi się jezdzi. W zakrętach czuć że zawieszenie nie trzyma się drogi, szczególnie przód. Przy dodaniu gazu potrafi tak jak by podskokami wychodzić z zakrętu (takie wrażenie). Z tego co udało mi się odczytać na przodzie siedzą sprężyny (Vogtland) VDF VA957061 (fioletowe), tak samo jak na tyle, tylko że nie udało mi się odczytać numeru, prawdopodobnie HA957062. Przy okazji zauważyłem że jedna sprężyna jest pęknięta (tył).

Według mnie to bardziej wina mocno zużytych amortyzatorów niż pękniętej tylne sprężyny, ale pewnie i ona swoje dokłada.

kazik2_h9w3
15-07-22, 09:31
Dołożył bym do tego porządny przegląd zawieszenia pod kątem luzów itp

szyss
19-07-22, 19:26
Przegląd to oczywiście podstawa, zastanawia mnie tylko ten amor KYB Ultra SR + E4015-140 Eibach (-30/-30). Tyle ludzi co opinii, jedni mówią że delikatne obniżenie plus amortyzator do seryjnego zawieszenia będzie źle działał. Macie jakąś opinię na ten temat?

login
20-07-22, 10:37
Tyle ludzi co opinii, jedni mówią że delikatne obniżenie plus amortyzator do seryjnego zawieszenia będzie źle działał.

A nie twierdzą tak przypadkiem tylko Ci, co akurat i cudownym zbiegiem okoliczności mają do sprzedania jakiś gówniany gwint i mają ból dupy, żeby się go jak najszybciej pozbyć, więc opowiadają potencjalnym kupującym brednie?
:p
Jest tu na forum taki jeden megaloman, ten co pisze o sobie w trzeciej osobie, co twierdził też, że tuleje poliuretanowe to plastik i gówno, bo sprzedawał OEM.


Tyle ludzi co opinii, jedni mówią że delikatne obniżenie plus amortyzator do seryjnego zawieszenia będzie źle działał. Macie jakąś opinię na ten temat?

Ponad 10 lat jeżdżę na zawieszeniu obniżonym 40 mm i na amortyzatorach o seryjnym skoku i nic złego się z zawieszeniem nie dzieje. W kwietniu 2016 roku OEM'owe amortyzatory zostały wymienione na nowy zestaw Bilstein B6, a sprężyny pozostały bez zmian i wszystko jest tak, jak potrzeba. Co roku przy przeglądzie okresowym sprawdzany jest stan amortyzatorów, więc jak by miało być coś nie tak, to bym o tym wiedział.

szyss
22-07-22, 20:02
Myślę że nie będę się tym przejmował zbytnio, chyba jednak postawię na ten zestaw co zaproponowałem. Tak prawdę mówiąc to jak kupowałem autko to gościu gadał że amory z przodu do wymiany, heh kupa czasu minęło i nic z tym nie zrobiłem.
Chyba że macie jeszcze jakieś inne propozycje.