PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z8 problem z odpaleniem, brak iskry.



Diabel200
04-01-22, 11:05
Cześć.
Mam problem, otóż honda nagle przestała odpalać. Kręci kręci i za chwilę pokazuję kod błędu 15 (check engine).
Po wykręceniu świecy i wsadzeniu w przewód i zakręceniu brak iskry.
Sprawdzone zostały bezpieczniki wszystkie są ok.
Palec jak i kopułka wygląda ok(wymieniana ok 37 tys km temu), obudowa też nie jest nigdzie pęknięta.
Zgonie z manualem, zacząłem diagnozę.
Wpierw pomiary cewki wygląda ok.
Więc przeszedłem do spr Zapłonnika (ICM)

3. Włączyć zapłon (II). Sprawdzić napięcie między
przewodem BLK/YEL i masą. Powinno być napięcie
akumulatora.
• Gdy nie ma napięcia akumulatora, sprawdzić
przewód
BLK/YEL między skrzynka bezpieczników pod deska
rozdzielcza i ICM.
• Gdy napicie jest prawidłowe przejść do punktu 4. (u mnie pokazało napięcie akumulatora więc idę do pkt 4)

4. Włączyć zapłon (II). Sprawdzić napięcie między
przewodem *1 i masą. Powinno być napięcie
akumulatora.
• Gdy napięcie jest nieprawidłowe, sprawdzić:(u mnie było ok 8,2 do 9,2 V więc coś nie teges)
– Cewkę zapłonową (cewka podmieniona na nową mimo że stara była wg pomiarów dobra).
– Przewód *1 między cewką zapłonową a
zapłonnikiem (ICM) (przewód spr, jest ciągłość, brak uszkodzeń mechanicznych)

• Gdy napicie jest prawidłowe, przejść do punktu 5.

*1: Przewód BLU2 (LUCAS)
Przewód WHT/BLU (TEC)

Wg mnie jest to winna zapłonnika, zamówiłem cały aparat zapłonowy z uwagi że samego zapłonnika nie mogę nigdzie znaleźć. Nr zapłonnika E12-127 Hitachi , jest ale na Aliexpress więc dłuższa chwilę zajmie dojście jego.


https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7b3fd9ee927e.png (https://naforum.zapodaj.net/7b3fd9ee927e.png.html)

Spr również pkt 5-6 i wszystko jest ok oprócz właśnie napięcia w pkt 4.

5. Sprawdziç ciàgΠoÊç obwodu przewodu BLU1 mi´dzy
zΠàczkà kontrolnà obrotomierza i ICM.
Obwód powinien byç zamkni´ty.
6. Sprawdziç obwód mi´dzy przewodem BLU1 a masà.
Obwód powinien byç otwarty.
7. JeÊli wszystkie testy nie wykazujà usterek, wymieniç
zapΠonnik (ICM).


Spotkał się ktoś z czymś takim ? Co jeszcze można by było sprawdzić jeśli okaże się ze po podmianie aparatu zapłonowego dalej nie odpali ?
Ewentualnie gdzie można by było dostać sam zapłonnik ?

kazik2_h9w3
05-01-22, 10:18
Chodzi Ci o moduł tak?
Najczęściej padają cewki i moduły i to jest powodem braku iskry
Aczkolwiek miałem kiedyś przypadek że alarm mi się rozwalił i auto nie odpalało ale najlepiej zacząć od cewki i modułu
Pamiętam że z kupnem nowego modułu był problem i trzeba było szukać używki

Diabel200
05-01-22, 10:47
No raczej tak w manualu jest to jako zapłonnik ICM:
https://naforum.zapodaj.net/a66e1b069c4a.png.html

https://naforum.zapodaj.net/a66e1b069c4a.png.html

Diabel200
05-01-22, 14:00
zapłonnik podmieniony, cewka i dalej nie odpala brak iskry...

kazik2_h9w3
05-01-22, 16:36
A czy może nie wpadłeś w dużą dziurę w drodze i nie odpalanie było tego następstwem?
Błąd 15 to sygnał zapłonowy

Diabel200
05-01-22, 17:38
A czy może nie wpadłeś w dużą dziurę w drodze i nie odpalanie było tego następstwem?

Nie, A co masz na myśli pisząc o tym, co mogłoby się stać ?

Czujnik halla jeszcze podmieniłem i dalej kupa :(

Hania ożyła :)
Okazało się że przewód BLK/YEL rozdziela się na zapłonnik i na cewkę ja sprawdzałem napięcie na zapłonniku, gdzie rzeczywiście było 12 V ale, gdy dochodziło obciążenie spadało. Został puszczony drugi przewód zaraz za kostką przy aparacie zapłonowym aż do kostki przy kabinie i hula, więc gdzieś, przetarty przewodzik :(

@kazik2_h9w3 proszę o odp na twoje pytanie. Bo zaciekawiłeś mnie.

kazik2_h9w3
06-01-22, 09:24
Myślałem że może to czujnik uderzeniowy
Miałem już że trzy razy w życiu sytuację że wpakowałem się Logo żony w dziurę i wyłącznik zadziałał i auto kaput aż do momentu gdy się go nie wyłączyło