Zobacz pełną wersję : Płyn chlodniczy problem
Witam ma civic d16y8 turbo 180km i mam od niedawna taki problem ze zbiornik wyrównawczy jest cały zapełniony płynem i prze sto lekko mi się nagrzewa silnik co ma zrobić i co to może być
A może termostat ci walnął:P Albo coś nie tak z czujnikiem temperatury.
wymien termostat, jak nie pomoze - wymień korek - jak dalej nie pomoze to zostaje uszczelka pod glowica... kolejność od najtańszego, ale ja obstawiałbym uszczelke.
Albo tak jak marcin_g2 napisał zaczęło ci wydmuchiwać uszczelkę pod głowicą:/
no jest taka szansa ale ciepło daje jak dawało i płynu nie pobiera tylko wkurza mnie to ze muszę non stop przelewać ten płyn
civic lsi dubi
06-10-08, 16:56
uszczelka usczelka mi tez to samo sie działo wymiana uszczelki pomogła i smiga ok
no to lipa i tez dobrze zęby działać dalej i zakuć silnik będę jeszcze chwile jeździł i zakuje go i od razu uszczelka nowa
- termostat;
- korek chłodnicy;
- uszczelka głowicy;
(napisane w kolejnosci sprawdzania badz-niestety-wymiany)
U mnie problem jest trochę inny... na początku miałem dziurawą chłodnicę i ubywało płynu, teraz chłodnica została wymieniona, uszczelkę mam nową a płyn dalej gdzieś znika powolutku... Czym może to być spowodowane???
U mnie problem jest trochę inny... na początku miałem dziurawą chłodnicę i ubywało płynu, teraz chłodnica została wymieniona, uszczelkę mam nową a płyn dalej gdzieś znika powolutku... Czym może to być spowodowane???
Ja miałem podobnie płyn mi uciekał cały czas dolewałem a co okazało się że kupiłem płyn który szybko "paruje":D a zaletą tego płynu było szybkie stygnięcie. Wymieniłem płyn i przestało ubywać.
U mnie byl wyciek z krocca ktory jest przykrecony do glowicy,a z niego idzie rura do chlodnicy. Plynu ubywalu a nie bylo sladu wycieku. Plyn ktory sie wydostawal odrazu odparowywal. Odpal zimny silnik czekaj az sie nagrzeje obserwojac wszystkie polaczenia wezy.
U mnie byl wyciek z krocca ktory jest przykrecony do glowicy,a z niego idzie rura do chlodnicy. Plynu ubywalu a nie bylo sladu wycieku. Plyn ktory sie wydostawal odrazu odparowywal. Odpal zimny silnik czekaj az sie nagrzeje obserwojac wszystkie polaczenia wezy.
No i w jaki sposob zidentyfikowales wyciek, skoro to zaraz odparowuje i tego w ogole nie widac :/ Mam to samo, ze ubywa mi plyn i nie wiem ktoredy, bo wycieku zadnego nie ma. Rozgrzalem auto i sprawdzalem tu i tam i niestety, ale nigdzie znalezc nie moglem :/ Macie na to jakies sposoby?
wlaczylem zimny silnik i obserwowale wszystkie polaczenia. Po malym nagrzaniu ok. 50st. zaczelo ciec. Jak sie rozgrzal to wogole nic nie bylo widac ze cieknie. Zobacz tez czy nie masz jakiwgos nalotu w okolicach polaczen ukladu chlodniczego. (jak cos niezrozumiale to sorka troszke dzis pobralem:) )
Mam jakis dziwny zielony nalaot w okolicy chlodnicy wody na rurach od klimatyzacji...Nie wiem od czego to... :(
skolopendra
20-10-08, 10:13
ten nalot zapewne jest od malutkiej dziurki w chłodnicy ,i pozostaje po odparowaniu płynu ,albo kupić jakieś wiórki do chłodnicy do zatkania dziury ,albo wzmianka całości
ten nalot zapewne jest od malutkiej dziurki w chłodnicy ,i pozostaje po odparowaniu płynu ,albo kupić jakieś wiórki do chłodnicy do zatkania dziury ,albo wzmianka całości
Wlewalem uszczelniacza w plynie do chlodnicy i nic nie pomoglo :( Plyn nadal ucieka...
Uszczelniacz to nie jest dobry pomysl. moze i czasami pomoze ale potrafi równiez zatkac chłodnice tam gdzie nie am
A czy jesli zrobilbym cos takie: na zimny silniku odkrecil korek chlodnicy, uzupelnil w nim plyn pod korek. Odpalil samochod i czekal jakies 30 min. to czy jestem w stanie zauwazyc, ze gdzies ten plyn ucieka/ubywa? No bo w koncu na 100km mi ubywa jakies 200ml to te 100km srednio jade ponad 1 godzine. To w koncu w ciagu 30 min jakby sobie auto chodzilo a ja bym obserwowal musialby ten plyn gdzies uciec/ubyc i byloby to widoczne w chlodnicy, bo plyn powinien ubywac.
Co myslicie o tym?
Witam ma civic d16y8 turbo 180km i mam od niedawna taki problem ze zbiornik wyrównawczy jest cały zapełniony płynem i prze sto lekko mi się nagrzewa silnik co ma zrobić i co to może być
to że silnik się przegrzewa i wywala płyn jest pewnie spowodowane złym korkiem chłodnicy, jest uszkodzony albo masz korek który utrzymuje za małe ciśnienie w układzie chłodzenia np. 0.9 Bar. najlepiej zmień korek na jakiś 1.3 Bar bo im wyższe ciśnienie w układzie tym niższa temp wrzenia;)
a co do wycieków to u siebie miałem przez jakiś czas zalaną wodę do chłodnicy i przez to szlak trafił termostat, ciągle był otwarty i silnik był niedogrzany. Zmieniłem ostatnio termostat i temp jest w normie, ale po jakimś czasie zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego a tam prawie pusto, okazało się że poci się w miejscu gdzie jest termostat a to dlatego że dałem starą uszczelkę i dobrze nie uszczelniła po założeniu nowego termostatu:D
A czy jesli zrobilbym cos takie: na zimny silniku odkrecil korek chlodnicy, uzupelnil w nim plyn pod korek. Odpalil samochod i czekal jakies 30 min. to czy jestem w stanie zauwazyc, ze gdzies ten plyn ucieka/ubywa? No bo w koncu na 100km mi ubywa jakies 200ml to te 100km srednio jade ponad 1 godzine. To w koncu w ciagu 30 min jakby sobie auto chodzilo a ja bym obserwowal musialby ten plyn gdzies uciec/ubyc i byloby to widoczne w chlodnicy, bo plyn powinien ubywac.
Co myslicie o tym?
Dosc duzo ci tego plynu ubywa. Może jest to spowodowane walnieta uszczelka pod glowicą, a czy temp. ci podnosi sie ponad polowe. Jezeli nie widac wyciekow ja bym obstawial uszczelkie.
Dosc duzo ci tego plynu ubywa. Może jest to spowodowane walnieta uszczelka pod glowicą, a czy temp. ci podnosi sie ponad polowe. Jezeli nie widac wyciekow ja bym obstawial uszczelkie.
Normalnie wskazowke mam gdzies tak na 2/5 skali, czyli tak jak powinno byc. Jak nie doleje plynu i jade gdzies w trasie to momentami podniesie mi sie do polowy i za moment wraca do prawidlowej wartosci...
Hm, uszczelka...ale nie ma ani kawy z mlekiem w oleju, ani nie ma oleju w chlodnicy, ani oleju nie przybywa (jedynie ubywa)
skolopendra
23-10-08, 12:34
Hm, uszczelka...ale nie ma ani kawy z mlekiem w oleju, ani nie ma oleju w chlodnicy, ani oleju nie przybywa (jedynie ubywa)
zawsze możne sie dostawać do komory spalania w niewielkiej ilości i z lekkim dymkiem z tłumika na zewnątrz
płyny słabo uszczelniają samą chłodnice swojego czasu jak miałem opla ttto dosypałem wiórek ,i po kilku latach sprzedałem go już bez wycieków
choć niektórzy twierdza ze wiórami można sobie coś po przytykać
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.