Zobacz pełną wersję : Silnik szarpie, telepie, check engine, vsa, tryb awaryjny 1,8 140 KM
Witam Szanownych Forumowiczów
Od trzech lat jestem (byłem) szczęśliwym posiadaczem auta Honda Civic VIII gen. sedan 1.8 140 KM 308 kkm, LPG, manual
Od kilku dni auto rozczarowuje...
Co się dzieje?
Czasami nic... wszystko w najlepszym porządku a czasami... tragedia.
Silnik trzęsie, szarpie, po chwili przechodzi w tryb awaryjny, załącza się kontrolka "check engine", czasami załącza się także kontrolka "vsa"... wyłączenie i włączenie silnika resetuje tryb awaryjny ale nie 'szarpanie'...
Komputer wykazał wypadanie zapłony na cylindrze #3...
Wymieniłem wszystkie świece, wymieniłem cewkę a cyl. #3 i... nadal, czasami tak się dzieje jak wcześniej opisałem.
Szukałem na forum i albo niedokładnie albo nie znalazłem odp. wskazującej na przyczyny i rozwiązanie zaistniałych problemów.
Jeśli ktoś dysponuje wiedzą nt. realnych przyczyn tego stanu - bardzo proszę by podzielił się wiedzą (i z góry za to dziękuję).
Inną kwestią jest fakt, że auto musi być całkowicie sprawne w max. 2 tyg.
Dziękuję za merytoryczne wskazówki
PRTG
Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze to jedyny błąd jaki pokazuje komputer? Podaj jego numer.
Podmień cewkę z 3 cylindra na cewkę z innego cylindra. Jeśli nadal będzie błąd na trzecim to przeczyść kostkę, przepikaj przewody dochodzące do kostki, sprawdź czy nie ma gdzieś przetartej wiązki w komorze silnika.
A może sprawdź kompresję...
Na jakim paliwie wypada zapłon?
Zakładając, że te objawy są na benzynie, a nie na gazie (uszkodzony wtryskiwacz LPG), to przyszło mi do głowy, że może wymieniłeś niewłaściwą cewkę lub problem dotyczy więcej niż jednej.
Tak, czy inaczej obstawiam, że to raczej problem z cewkami.
Szanowni Koledzy... w uzupełnieniu: z istotnych błędów pojawił się tylko ten dot. wypadania zapłonu na trzecim cylindrze. Wymienione zostały wszystkie cewki i świece. Objawy są zarówno na PB jak i LPG. Kompresja została sprawdzona. Nieznacznie niższa jest na cylindrze #3 (badanie wykonane wczoraj). Sugestia by wyregulować zawory (były regulowane dość niedawno).
Pytanie: gdzie mogę kupić NOWE przewody, które podpinane są do cewek?
Dodam: silnik często pracuje bez zastrzeżeń, czasami tak szarpie jakby ktoś szybko wciskał gaz i zdejmował nogę z pedału przyspieszenia. Czasami silnik gaśnie. Czasami przechodzi w tryb awaryjny (wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika resetuje tryb awaryjny)
W układzie z 4 cewkami nie masz przewodów wysokiego napięcia. Jest tylko wiązka przewodów. Nie jest częścią eksploatacyjną jak przewody WN. Sprawdzałeś połączenia między komputerem sterującym a kostkami cewek? Może gdzieś jest przetarcie o którym wcześniej wspominałem.
Ja miałem podobne objawy w K20 (wiem że nie ten sam silnik) jak kiedyś podczas czyszczenia pod maską ściągałem osłonkę kolektora, a tam jest kabelek pod plastikiem który za lekko dokręciłem, to była masa która idzie do wtryskiwaczy, była delikatnie luźna i jak silnik się ruszał podczas przyspieszania i zmiany biegu to traciła kontakt, wywalało tryb awaryjny, kontrolka vsa, check, nie chciał odpalić itd. Również żadnych błędów nie było. Na szczęście doszedłem szybko co i jak, wystarczyło mocniej dokręcić i problem jak ręką odjął.
Gohan111 - gdzie zlokalizowany jest ten kabelek (może jakieś foto poglądowe). Mechanicy nie poradzili sobie z tematem więc pójdę Twoim tropem.
Mixtrurant - właśnie o tą wiązkę pytam, czy można ją zakupić jako "zamiennik" ?
Musiałbyś chyba kupić całą wiązkę silnikową od takiego samego modelu i przełożyć. Już lepiej wziąć miernik i pomierzyć przewodność ruszając wiązką.
mateusz199
12-07-21, 22:02
Z ustreki która opisujesz, celowałbym w uszkodzony sterownik LPG, ew. poruszać wiązką przewodów przy tym sterowniku jak kolega wyżej podpowiada, tylko nie odłączaj go, bo nie uruchomisz silnika.
Ten kabelek i ta śrubka
https://i.imgur.com/nkblmbj.jpg
Nie wiem jak to wygląda w R18 bo nigdy nie miałem, chyba kolektor dolotowy jest od strony grodzi ? Pościągaj plastiki i szukaj w wiązce masy.
https://i.imgur.com/snpblEZ.jpg
Tu masz lepiej pokazane bez osłony, masa się dociska osłoną.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.