Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EK4 - Metaliczne stukanie na wolnych obrotach, kopcenie



osker01
07-03-21, 13:35
Witam,
wczoraj kupiłem swojego pierwszego civica po którego jechałem ponad 500km.
Jest to civic ej9 z 1999 roku po pełnym swapie na b16a2 (ek4).
W aucie się od razu zakochałem, ale przejdźmy do rzeczy.

Na niskich obrotach (około 1k) słychać strasznie nieprzyjemnie metaliczne walenie dobiegające *chyba* z silnika. Na wyższych obrotach nie słychać już tego, ale gdy tylko spadną w okolice 1k zaczyna walić.
Przy oglądaniu auta nie było tego problemu, tak samo też nie kopcił. W podróży jechałem w miarę normalnie, parę razy dostał, ale przeważnie jechałem w okolicach 4,2k obrotów.
Dopiero pod koniec pojawił się ten dźwięk, dzisiaj jest to samo. Brzmi podobnie jakby wydech o coś obijał, lecz dobiega bardziej z silnika, ruszałem lekko wydech i nie było różnicy.
Autko zbiera się bardzo dobrze, nie ma żadnych problemów podczas jazdy.

Co do kopcenia:
kopci bardziej gdy pochodzi na niskich obrotach, jak trochę bardziej dostanie to już aż tak źle nie jest więc chyba uszczelniacze?

Czy podróż mogła zabić ten motor? Co myślicie?

Krótki filmik (łączenie katalizatora nieszczelne stąd kopcenie pod autem)
https://youtu.be/7ZBu9JJsXM0

Z góry dzięki

login
07-03-21, 15:08
Po pierwsze to może na początek "Dzień Dobry" albo coś w podobie w odpowiednim do tego miejscu na forum, hę?!
Po drugie na wyższych obrotach nie słychać walenia, bo zagłusza je pierdzenie dziurawego wydechu.
A po trzecie to masz duże szanse na remont silnika i nie "zabiła" go podróż tylko pałowanie na zimnym.

osker01
15-03-21, 20:38
Padła decyzja na remont, chcę to sam zrobić, zabrałem się już powoli za odpinanie wszystkiego i niedługo powinien motor wyjść.. zobaczymy jak to będzie

qureku.
15-03-21, 22:26
Ja bym najpierw pojechał na diagnozę do kogoś kto ogarnia się w trochę w silnikach Hondy

wrobellos
16-03-21, 09:35
panewa, wal i pewnie ktoras korba tez na smietnik