PDA

Zobacz pełną wersję : Różnica pomiędzy silnikiem d14a7 a innymi d14a2,6,8



smigal81
27-01-21, 07:49
Witam. Mam silnik d14a7 ostatnio sie grzeje to znaczy wskaźnik rośnie do maxa po czym opada do ok połowy i znowu. Mechanik sprawdzał ciśnienie, czy spaliny dostają się do chłodnicy, był wymieniony termostat, czujnik odpowiedzialny za włączanie się wiatraka, pompa płynu a i chłodnica i problem jest dalej a z silnikiem niby jest wszystko ok myśląc o uszczelce.
Tak myślałem o wymianie silnika ale takiego jak ja mam nie ma, są inne. Czy kupując inny silnik np d14a6 czy d14a8 będzie pasował pod każdym względem?

Spokoloko
27-01-21, 15:48
Ile płynu ubywa i czy na 100% jesteś pewny że nie masz zapowietrzonego układu. Korek chłodnicy bym jeszcze sprawdził.

Radzyn
29-01-21, 02:52
Jak masz siłę poszukaj w moim wątku ("Dziadkowóz") tak gdzieś ok. 20-30 strony.
Miałem częściowo niedrożną chłodnicę, a wymieniłem pół samochodu ;)
Zobacz, może znajdziesz podobieństwa.

JarkoCivic
01-02-21, 19:43
Przede wszystkim sprawdź czy nie wywala Ci płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego, a po ostygnięciu chłodnica jest pusta. Jeśli tak jest, to na 90% jest to UPG. W bardzo skrajnych przypadkach korek chłodnicy, czy tam termostat. Taki stan rzeczy może być, mimo że silnik pracuje prawidłowo. Kwestia już wymiany silnika to najlepiej odpowiedzieć sobie w jakim stanie masz obecny, czy pobiera oliwę etc. Remont D14 jeśli chodzi o UPG nie jest drogi, koszta porównywalne tyle co wymiana kolejnego niepewnego D14. A tu wiesz co masz. Jeśli chodzi o same silniki D14A7 to to samo co A8 z tym że teoretycznie A7 ma 75km (zwężka w przepustnicy) Także jakbyś miał szukać na wymianę to masz spory wybór tj D14A3, D14A4, D14A7, D14A8. Jak Ci się uda znaleźć, możesz i wsadzić D16B2 bez żadnych przeróbek instalacji etc.

Poll
01-02-21, 21:08
Dokładnie. Dać nowy korek pierw.

MM63
08-02-21, 13:48
Remont D14 jeśli chodzi o UPG nie jest drogi.

Nie jest drogi, z rozrządem koło tysiąca :rolleyes:

Ale jak poza tym silnik w dobrym stanie to warto :0