PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z zaworem biegu jałowego (IACV) D14A4 (OBD1)



Ddamianek2843
17-05-20, 14:39
Witam na samym wstępie chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum hmm tak więc Witam ;)

Mój problem wygląda następująco, dokonałem swapu OBD1 (wymiana aparatu zapłonowego, ECU P06, kolektor dolotowy) ogólnie wszystko jak w linku http://www.dodo-upgrades.nl/?fbclid=IwAR0SfmeyXKg-Ur_sFWjOtmeX_MoZYh2wEY9ZmdzDbEO11g04ftSSO_v4P0M
Po odpaleniu wszystko nawet całkiem ładnie działało z jednym małym wyjątkiem, zawór biegu jałowego piszczał cały czas ale wszystko działało obroty ładnie się utrzymywały.
Wczoraj przestał piszczeć wyskoczył błąd zaworu, wyciągnąłem go wyczyściłem, pomierzyłem i podając zewnętrzne zasilanie chodzi bardzo ładnie (przestał piszczeć, ogólnie jest sprawny)
Niestety nie mam w ogóle napięcia z ecu na zawór na samym początku pomyślałem że spaliło końcówkę mocy Tz. tranzystor (D1594/Q21) tylko jest mały problem na bazie tranzystora brak napięcia sterowania, trzeba szukać dalej
i tutaj moje pytanie czy ktoś ma może schemat ECU p06, 28 ? ewentualnie wie skąd wychodzi sygnał sterujący do tego tranzystora? Już siedzę przy tym dobre 4h próbuję prześledzić napięcie po ścieżkach ale naprawdę jest to strasznie mozolne.
Z góry dzięki za jakieś informacje ewentualnie porady, sory za trochę chaotyczną wiadomość, postaram się dorzucić jakieś fotki.
https://i.ibb.co/QfKhgMb/IMAG0190-1.jpg (https://ibb.co/47VCqpm)
https://i.ibb.co/9y537sC/IMAG0194-1.jpg (https://ibb.co/ZcD10Wk)
https://i.ibb.co/SvB1zyf/IMAG0193.jpg (https://ibb.co/h8VnS9Y)
https://i.ibb.co/bzpFxL2/IMAG0195.jpg (https://ibb.co/18HM3Kd)

JarkoCivic
17-05-20, 17:23
Przedzwoniłeś przewody od ECU do krokowego?

Ddamianek2843
17-05-20, 17:44
Tak przewody sprawdzone w pierwszej kolejności, ogólnie mam 2 przewody 1-sterujący który wychodzi z ECU jest to masa i drugi na którym jest + te przewody mają przejście.
Problem jest taki że bezpośrednio z ECU brak sterowania/napięcia.


EDIT:

Działa ;) nic nie zrobiłem i zaczęło chodzić jak szwajcarski zegarek, tylko po przekręceniu zapłonu dalej słychać ten pisk z tego co mi wiadomo nie powinno być tak, chyba że się mylę hmmmm
Tylko tak w planach jest montaż VTEC-a do tego montaż EasyRTP własnej konstrukcji (chociaż nic nowego, temat oklepany) nie za bardzo wiem co było problemem tej usterki, spróbuje wymienić zaworek ale wydaje się być sprawny za wyjątkiem tego pisku.