Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ABS po raz kolejny



radzio2k
15-05-20, 21:02
Dzień dobry. Jestem tu nowy i mam nadzieję że dostanę tutaj choć odrobinę zrozumienia bo męczę się z tematem już od kilku dni i sił mi już na prawdę brak. :(

Honda Civic VI 5d 98 d14a7

ABS świeci się już od kilku tygodni, już wcześniej miewał tak że się zapalał ale po jakimś czasie gasł, ale zdaje się że już "samo się nie naprawi".
Chcę zrobić samodiagnozę by dowiedzieć się co szwankuje. Przeszukuję internety, masakra, internety zdominowane przez trzydrzwiową wersję, a nawet jeśli nie to "tego u mnie nie ma" :(
Trafiłem na to forum, wątek "Honda Civic 5D - Kompendium wiedzy - FotoInstrukcje - Zrób to sam (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?59312-Honda-Civic-5D-Kompendium-wiedzy-FotoInstrukcje-Zr%F3b-to-sam&highlight=samodiagnostyka)" przenosi niestety do takiego posta (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?51569-Problem-z-abs&p=735869#post735869):

https://i.imgur.com/ehUjii3.jpg

nic, pustka, biało, adblok wyłączony, może kiedyś tam coś było, dzisiaj nie ma, a może ja jestem zbyt tępy i nie rozumiem.

Kopiąc w internetach udało się zdobyć instrukcję do mego auta, po angielsku ale to i tak super, lepiej niż po niemiecku jak dostałem z autem. Nawet osobny wątek o ABS po polsku (https://app.box.com/v/civicforum-pl-5d-abs) udało się znaleźć.
Niestety specjalistycznej zworki nie mam ale domyślam się że domowymi sposobami też się da. Niestety ale >ten obrazek< (https://i.imgur.com/zEoADVn.jpg) mi niewiele mówi, co ja mam z czym zewrzeć. Zwora wygląda na "żeńską" czy ja mam tę męską (z wystającymi blaszkami) wtyczkę jakoś zewrzeć? Trudne zadanie. Próbowałem tę żeńska ale mi się nie udawało, lampka nie mrugała. Może coś źle robiłem, a może chodzi jednak o męską? Może coś zupełnie innego?
Od zabawy tym kablem tylko SRS zaczął się zapalać, na szczęście na tę przypadłość odpowiedź znalazłem na tym forum (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?85800-SRS-%B6wiec%B1ca-kontrolka-!&p=1088319&viewfull=1#post1088319) i to udaje się to naprawić.

Plis helpka, jak to się robi?

https://i.imgur.com/YHTcwzV.jpg

kazik2_h9w3
15-05-20, 21:31
Żółta wiazka jest od poduszek a kostka która pokazujesz jest zapewne od poduszki pasażera
Poszukaj tematów o samodiagnostyce zapewne znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie

radzio2k
15-05-20, 22:26
Instrukcja którą wyżej podałem -> https://app.box.com/v/civicforum-pl-5d-abs
Strona 19-B-11
Jak dla mnie jest o ABS, i to chodzi o ten kabel, kwestia co z czym i jak zewrzeć bo tego jasno instrukcja nie tłumaczy, a właściwie tłumaczy by użyć specjalistycznej zwory ale wierzę że da się to jakoś "home-DIY"
Ehhh że auto z 98 roku nie ma złącza OBD :(


https://i.imgur.com/SEJAt12.jpg


W instrukcji pierwszy krok: "1. Zewrzeć zworą ABS złącze testera po prawej stronie pod deską rozdzielczą."

Nawet tego już nie czaję, czy chodzi o to, że ten kabel jest po prawej (pasażera) stronie? Czy chodzi o to, że jak go rozłączę to chodzi o prawe złącze (to z męskimi stykami) czy ki diabeł?

Spokoloko
16-05-20, 00:36
To nie jest ta kostka, kostka którą masz znaleźć jest niebieska i w temacie który sam podlinkowałeś jest nawet ładnie opisane które piny masz zewrzeć, tylko wystarczy przeczytać te kilka stron. Jeśli nie, to wpisz samodiagnostyka abs civic 5d w goglu i w pierwszym wyniku będziesz miał manuala. Szukanie nie boli, serio.

JarkoCivic
16-05-20, 05:37
Błądzisz i to strasznie. Na słupku pasażera nad sterownikiem ECU są 2 wtyczki w zielonej gumowej zaślepce. Jedna wtyczka jest 2 pinowa a druga wtyczka 5 pinowa. Trzeba zrobić zworę w tej 5 pinowej wtyczce pin 1 z 3 i wybłyskać błędy na lampce ABS. To co Ty tu Nam pokazujesz to wszystko SRC. Wszystkie przewody w żółtej osłonie z żółtymi wtyczkami to SRS a wtyczki które pokazałeś to dokładniej od poduszki pasażera w desce rozdzielczej.

kamil39
16-05-20, 09:00
Zwierasz drucikiem, agrafką, spinką itd.. czyms metalowym musisz połączyc dwa piny, dajesz na zaplon i bedzie mrugać ikonka jesli blad został zapamietany przez sterownik.

radzio2k
16-05-20, 12:36
Błądzisz i to strasznie. Na słupku pasażera nad sterownikiem ECU są 2 wtyczki w zielonej gumowej zaślepce. Jedna wtyczka jest 2 pinowa a druga wtyczka 5 pinowa. Trzeba zrobić zworę w tej 5 pinowej wtyczce pin 1 z 3 i wybłyskać błędy na lampce ABS. To co Ty tu Nam pokazujesz to wszystko SRC. Wszystkie przewody w żółtej osłonie z żółtymi wtyczkami to SRS a wtyczki które pokazałeś to dokładniej od poduszki pasażera w desce rozdzielczej.

Ok, ogarnąłem dzięki @JarkoCivic

Info dla potomnych, którzy tu zawitają.

Wtyczka ta jest niebieska i wygląda tak:

https://i.imgur.com/csQyIZO.jpg

Która wychodzi z prawego górnego rogu ECU

https://i.imgur.com/0duA77t.jpg

https://i.imgur.com/k4bHFWV.jpg

ECU chowa się za czarnym plastikiem po prawej przy nogach pasażera, trzyma się on na dwóch plastikowych pinach ale wcześniej trzeba wyciągnąć ten plastik bezpośrednio po prawej od siedzenia pasażera, trzyma się to ustrojstwo na zatrzaskach. Być może uda się znaleźć tę wtyczkę tylko po ściągnięciu schowka i wsadzeniu ręki za ten plastik po prawej, mnie tej informacji brakło.
Wtyczkę bierzemy tą szeroką (5 pinową) i zwieramy drucikiem pin 1 i 3, patrząc że zatrzask wtyczki jest u góry.

https://i.imgur.com/e5ykVP7.jpg

Po przekręceniu kluczyka na zapłon (ten moment gdy kontrolki się palą) patrzymy na to jak mruga ABS. długie mrugnięcie oznacza 10, krótkie 1 i zliczamy jaka liczba wyjdzie, pierwszego zapalenia się lampki nie bierzemy pod uwagę. W moim przypadku jeśli dobrze liczę to jest jedno długie mrugnięcie i siedem krótkich czyli wynik 17. Teraz idę szukać informacji co to znaczy i jak z tym walczyć...

W linku poniżej filmik z mrugnięć bo to forum filmów z Imgura nie wspiera


https://i.imgur.com/MpGbJQK.mp4

Lista kodów z instrukcji

https://i.imgur.com/G17vIve.png

i link do galerii na Imgurze, z opisami po angielsku: https://imgur.com/gallery/mNg7ePa

Dobrze?

kubala95
17-05-20, 03:37
Walnięty czujnik, kod błędu chyba nawet ten sam co u mnie. Na 99% jedyna opcja to wymiana.

radzio2k
17-05-20, 12:04
Ano widzę. lewy tył, tego to nawet na allegro za dużo nie widzę, głównie przednie a jak się znajdzie tylni to ceny z kosmosu :/

Spokoloko
17-05-20, 13:37
Czujniki są zamienne stronami. Tył 100-150 zł olx.

kubala95
22-05-20, 00:45
Ano widzę. lewy tył, tego to nawet na allegro za dużo nie widzę, głównie przednie a jak się znajdzie tylni to ceny z kosmosu :/

Nie ma z czego wybierać bo większość angielek w Polsce boryka się z tym problemem 😅 (no chyba, że nie mają ich w wyposażeniu). Nowe ciężko osiągalne, a jeśli nawet to warte pół samochodu. Poluj na dobrą używkę. Tylko upewnij się, że ma odpowiednie pomiary oporu, gdzieś na forum jest o tym napisane.

IrekTki
23-05-20, 01:18
O czym on rozmawia, kupowałem lewy tył chyba Aschike za 250zł i od 40tys km spokój, ****a czemu pakujecie sie w używki.