PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie zapłonu w B18C4



Kisiel
17-04-20, 14:54
Witam!Potrzebuję pomocy przy ustawieniu zapłonu w Hondzie MC2 z B18C4 za pomocą lampy stroboskopowej,miałem oddać auto do warsztatu,ale teraz jest jak jest corona virus i muszę sam to ogarnąć.Lampe kupiłem,coś tam wiem o znakach na kole i na bloku i ,że lampa musi być podłączona do akumulatora i na pierwszy cylinder,ale jak to ugryźć ,może ktoś ma jakieś fotki jak mają się pokrywać nacięcia na 16 stopni(które nacięcie to 16 stopni itd)Proszę o pomoc!Dzięki

Kisiel
17-04-20, 17:05
A więc byłem właśnie w garażu i sprawa jest następująca znalazłem znaki 3-y na kole pasowym i jeden na plastikowej obudowie rozrządu a nie jak pisałem wcześniej na bloku silnika,rozgrzałem silnik (optymalnie) i zrobiłem zworkę w złączu serwisowym,podłączyłem lampę stroboskopową na 1-szy kabel zapłonowy od strony rozrządu ,z tego co zauważyłem to u mnie znacznik z plastikowej obudowy rozrządu pokrywa się z pierwszym z trzech od lewej strony patrząc, nie wiem czy to te 16 stopni czy nie ,czy musi być na drugim nacięciu,czy na trzecim,obroty mam jakieś 800,w innym poście czytałem o silniku D seria ,że środkowa kreska ma się zgrywać ze znacznikiem na obudowie ,nie wiem czy w b18C4 też

MichałCK
18-04-20, 00:29
A więc byłem właśnie w garażu i sprawa jest następująca znalazłem znaki 3-y na kole pasowym i jeden na plastikowej obudowie rozrządu a nie jak pisałem wcześniej na bloku silnika,rozgrzałem silnik (optymalnie) i zrobiłem zworkę w złączu serwisowym,podłączyłem lampę stroboskopową na 1-szy kabel zapłonowy od strony rozrządu ,z tego co zauważyłem to u mnie znacznik z plastikowej obudowy rozrządu pokrywa się z pierwszym z trzech od lewej strony patrząc, nie wiem czy to te 16 stopni czy nie ,czy musi być na drugim nacięciu,czy na trzecim,obroty mam jakieś 800,w innym poście czytałem o silniku D seria ,że środkowa kreska ma się zgrywać ze znacznikiem na obudowie ,nie wiem czy w b18C4 też

Znacznik na obudowie powinien pozornie pokrywać się z TDC RED na kole pasowym - słowa zaczerpnięte z Sam Naprawiam.
Na rycinie jest to mniej więcej pokazane, wynika z tego że masz delikatnie opóźniony zapłon lecz mieści się on w normie, jeżeli świece wyglądają prawidłowo to raczej nie ma się czym martwić.
Te 16 stopni jest właśnie pośrodku czyli na drugim nacięciu, patrząc od lewej mamy 14,16,18 stopni :) punkt WHT jest punktem 0 stopni.
W silnikach D serii 12 stopni jest również na środkowym nacięciu znacznika TDC RED, i to na tyle.
Pozdrawiam ;)

https://i.ibb.co/2YCncPN/hfhfgh.jpg (https://ibb.co/3YjrSWz)

Kisiel
18-04-20, 02:25
Przyspieszony?Myślałem,że opóźniony bo jest na pierwszym nacięciu,sam pisałeś pierwsze nacięcie 14 ,drugie 16, trzecie 18

MichałCK
18-04-20, 10:11
Przyspieszony?Myślałem,że opóźniony bo jest na pierwszym nacięciu,sam pisałeś pierwsze nacięcie 14 ,drugie 16, trzecie 18
Tak, trochę zmęczony to pisałem już poprawiam.
Przestaw delikatnie aparat, jak najbliżej środkowej kreski, przed strojeniem ustawialem dokładnie na sam środek, stroiciel sprawdzał po mnie i według niego tak ustawiony był idealnie i najzdrowiej dla pracy silnika ;)

Kisiel
18-04-20, 14:23
Zdarza się,dobra lecę ustawiać zapłon.Dzięki bardzo za pomoc!!

Kisiel
19-04-20, 16:58
Zapłon ustawiony na środkowej kresce,dzięki!!

MichałCK
20-04-20, 10:58
Zapłon ustawiony na środkowej kresce,dzięki!!

Super, szerokości ;)