PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka instalacjia do D16Y7 i D16Z6



Rodzynki
26-01-20, 20:41
Witam.

Znajomy chce zamontować gaz do D16Y7, ale w przyszłości będzie zakładał głowicę Z6.
Co można mu polecić? Wiadomo że instalacja musi być wystarczająco wydajna po zrobieniu minime.

Komputer na pewno musi być Staga, bo regulację można wtedy ogarnąć samemu.

Pytanie tylko jaki model Staga?
Jakie wtryski aktualnie warto zamontować (szybkie i do oddzielnego montażu)?
I jaki reduktor ma wystarczającą wydajność dla takiego silnika?

JarkoCivic
27-01-20, 18:07
ECU w zupełność AC STAG 200, listwa Valtek Type 32 Dream XXI, a reduktor na pewno posłuży i ogarnie moc AC STAG R01 150km. Reszta już tak mnie istotna do prawidłowej pracy instalacji LPG.

Rodzynki
27-01-20, 23:09
Dzięki za odpowiedz.

Do Staga 200 będzie pasował kabel od Staga 4/ Staga 300?

Te valteki widzę że jakieś nowe. Normalnie ograną obroty do odcinki? Wiem że valteki starego typu to była lipa i trzeba było ustawić przełączanie na benzynę przy 5 tyś obr. Szkoda że są na listwie nie oddzielnie, trochę daleko będą zamontowane. No ale cena rewelka.

CzechuXX
28-01-20, 19:24
Coś słabe rady dostałeś.
Tam jest chyba OBD2. Powiedz mi czy jest jedną czy dwie sondy lambda?

Jeśli stag to coś z serii qbox.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to wszystko z nazwą valtec trzeba omijać. Wybrać droższe barracuda które są bardzo ciche. Lub tańsze AC w02/w03. Są bardziej głośne ale potem można zregenerować.

Jeśli chodzi o reduktor to AC r01, KME silver.

A co najważniejsze to dobry majster który to założy i wyreguluje.

JarkoCivic
28-01-20, 20:09
Dzięki za odpowiedz.

Do Staga 200 będzie pasował kabel od Staga 4/ Staga 300?

Te valteki widzę że jakieś nowe. Normalnie ograną obroty do odcinki? Wiem że valteki starego typu to była lipa i trzeba było ustawić przełączanie na benzynę przy 5 tyś obr. Szkoda że są na listwie nie oddzielnie, trochę daleko będą zamontowane. No ale cena rewelka.

Zakładałem Koledze owy zestaw na nowy. Wcześniej miał instalację ale czas użytkowania i występujące problemu (zużyty reduktor i listwa) nakłoniły właściciela na wymianę. Przewód jak najbardziej pasuje, kwestia tylko oprogramowania pod dany sterownik. Listwa ta umieszczona jest zaraz przy OEM listwie (przewody gumowe do dysz jakieś 10cm) Z samą listwą póki co nie ma żadnych problemów po przelocie jakieś ponad 30kkm (zmieniałem olej już 3 razy)
Dodam tylko że motor to D15Z8 na pełnym VTECu z ssącym D16Y8
Co OBD jak Kolega wyżej wspomniał nie ma to znaczenia chyba że chcesz się wpiąć przez adaptery ( nie wymagają wlutowywania się we wiązkę pod OEM listwę wtryskową)

Rodzynki
29-01-20, 00:37
CzechuXX są 2 sondy, to poliftowe Ej6.
Dlaczego qbox? Jeżeli różnica jest tylko taka jak pisze Jarko to faktycznie nie ma to znaczenia, bo gazownik i tak wlutuje się w OEM wiązkę.
Montaż zapewne będzie średni, ale przy swapie poprawię co trzeba po naszych gazownikach. Przy docelowej jednostce będzie wszystko ogarnięte.

JarkoCivic i nie ustawiłeś progu przełączania na benzynę? Auto normalnie jedzie na gazie do ponad 7 tyś obr/min?

JarkoCivic
29-01-20, 14:54
JarkoCivic i nie ustawiłeś progu przełączania na benzynę? Auto normalnie jedzie na gazie do ponad 7 tyś obr/min?

Nie ma żadnego progu, chyba że LPG się kończy, wtedy zrzuci - wiadomo. Na LPG kręci jak na benzynie i normalnie odcina. Na P28 ustawiona procedura startu (3500obr) i kręci do 7800obr na LPG jak i PB. Co do samych sond do centralki LPG podłącza się 1 sondę, 2 natomiast sprawdza sprawność kata. Jeśli na LPG będzie problem z 2 sondą wystarczy wstawić emulator sondy. Niestety LPG bardziej pokazuje niedomagania tych podzespołów niż PB.

slasz129
29-01-20, 21:38
Valteki omijać i nawet nie dyskutowac.
Tylko baracuda lub acw02/03.
Pojedyncze można fajnie upchac z 2cm wezykiem
Reduktor acr01 lub kme
Sterownik najmniej ważny ale obecne czasy to poziom qbox lpg tech 224 fajne sterowniki.

Rodzynki
30-01-20, 01:15
Rozmawiałem ze znajomym prawdopodobnie zdecyduje się na pojedyncze baracudy.
Pytanie tylko jaką wersję wybrac? Teraz 26km na cylinder, docelowo ponad 31km.

Sterownik raczej stag 200, bo i tak nie wykorzystamy wszystkich funkcji lepszych sterowników.

A co powiecie o reduktorze zavoli zeta N lub S?
Ja osobiście użytkuje zeta N w moim D14Z1 ponad 80tyś km i zero problemów.

Edit: Chociaż nie, możliwe że będzie wymagał czyszczenia. Raz przełączyło mi samo na benzynę. ;) Ale to normalne, po takim przebiegu każdy reduktor się zabrudzi.

slasz129
30-01-20, 07:50
31KM x4 daje 120KM tak, baraki 115 beda super,
reduktory zavoli to bardzo dobre reduktory, brat zrobil 120 tysi zregererowal i jezdzi nadal, super trzyma mu cisnienie,
stag 200 to okrojony sterownik, wolalbym kupic uzywke qbox nigdy nie wiadomo co ci sie przyda z dodatkowych korekcji.

Rodzynki
30-01-20, 13:43
Tylko który zawolak będzie odpowiedni?

Wg. danych technicznych Barakudy pracują na ciśnieniu 0,2bar - 4,2bar.

Zavoli zeta N obsługuje do 150km, ciśnienie 0,9 - 1,2bar.
Zavoli zeta S do 250km, a ciśnienie 1,2 - 1,6bar.

U mnie N'ka pracuje na ciśnieniu 1,25bar ale w silniku D14 (90km) i z wtryskami hana red. I wtryski są wydajnościowo na styk, a reduktor pracuje na maksymalnym ciśnieniu.

Możliwe że do obecnej jednostki kolegi 105km wystarczy N'ka, ale czy potem po minime i 125 koni mocy nie będzie potrzebne większe ciśnienie?
wiem że to trochę wróżenie z fusów, ale nie mam z tym doświadczenia. Tzn, moje hany mają stały wydatek, ale baracudy mają jakąś regulację? Żeby to potem wyregulować żeby pracowało na N'ce (na ciśnieniu nie wiekszym niż 1,2bar)?

slasz129
30-01-20, 13:50
Zavoli N wystarczy. Baracudy się reguluje dyszami które się rozwierca wiertlami .

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

CzechuXX
30-01-20, 13:52
CzechuXX są 2 sondy, to poliftowe Ej6.
Dlaczego qbox?
Ponieważ jest to nowy sterownik posiadający wiele funkcji. Wszystkie korekty temp reduktora, gazu, po obrotach. Do tego masz 5 lat gwarancji na ten sterownik.
Ze względu na dwie sondy wziąłbym qbox plus w celu wyeliminowania błędów katalizatora. Jest 100zł droższy od Basic. Tulejki pod sondę nie zawsze działają. Jak nie zadziała to albo nowy katalizator albo chęci na desce. A sprzedać samochód z checkiem dużo trudniej.

Twój wybór. Bierzesz 15 letnie starocie stag 200 z okrojonymi możliwościami. Może być na nim ciężko ustawić przełączanie gaz/benzyną i będzie szarpać. Dokładasz 50zł i masz qbox Basic. I następne 100zł na plusa i mieć spokojną głowę z katalizatorem z gwarancją bardzo długą. To nie jest różnica warta oszczędności.
No ale to już jest Twój wybór. Nie namawiam. Masz swój rozum to zrób kalkulację co Ci się najbardziej opłaca.

Ale i tak najważniejszy monter. Który to wszystko wyreguluje na korekty obd i afr. Oczywiście demontaż kolektora do wiercenia wkrętek.

slasz129
30-01-20, 14:04
Ja również proponuje qbox. Lub lpgtech 224.
Panowie ale błędów katalizatora nie będzie jak się idealnie wystroi instalke .
Także basic wystarczy nie trzeba plusa.
Wiem bo brat w acco 7 jeździł z 5 lat z błędem katalizatora . ostatnio zaczęliśmy się ma serio bawić w ustawienia . zeszło z pol dnia i w UJ wachy i kilometrów . ale efekt taki ze przez 5 lat myślał ze katalizator do wywalenia a teraz po regulacji 5 tys km temu żadnych błędów. Także warto się przyłożyć i żadnych bledow a nie być.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Rodzynki
30-01-20, 15:50
Ja też mam drugą sondę, komputer stag 4 eco i ze sprawną sondą i oryginalnym katem zero błędów. I to zarówno po szybkim ustawieniu gazownika, jak i po moim dokładniejszym ustawieniu.

CzechuXX ten zestaw będzie do auta kolegi. Ja doceniam każdą propozycję w tym temacie i jeżeli miał by on krótko jeździć tym autem to polecił bym mu tańszy zestaw proponowany od JarkoCivic. Ale kolega chce mieć auto na lata i w sumie nie ma co oszczędzać na częściach. Mnie już przekonaliście na qbox, pytanie co powie kolega. Wiadomo że decyzja należy do niego.

Narazie polecę mu Stag 4 qbox basic lub plus, pojedyncze baracudy i redukor zavoli zeta N.

Co do montażu tak jak pisałem będzie średni, ale też nie drogi - na tym można przyoszczędzić w tym przypadku, bo silnik jest w słabej kondycji, a niedługo wpadnie czapka od Z6 i mały remont i wtedy ja mu nawiercę wyjęty kolektor (od z6, pozioma przepustnica) blisko wtrysków, pod tym samym kontem, poskracam wężyki, poukładam wiązki itp. Trzeba tylko przypilnować żeby gazownik zamontował butlę do jazdy na wprost. :D

CzechuXX
30-01-20, 20:38
Panowie ale błędów katalizatora nie będzie jak się idealnie wystroi instalke .
Jak będzie kat zużyty to regulacja nie pomoże.


redukor zavoli zeta N.
Zastanów się jeszcze nad magic III compact.

slasz129
30-01-20, 20:40
Jak będzie kat zużyty to i na benzynie będzie błąd. A zużytego kata nie naprawia i nie maskuje się ciągłym kasowaniem dzięki stagowi.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

CzechuXX
30-01-20, 20:44
Najpierw na gazie potem na benzynie.
Tak naprawia się w ASO za 2-3tyś bo te zamienniki tylko na chwilę.

slasz129
30-01-20, 20:47
Jeśli kat padniety i nie chce się nowego to emulator. Nawet w k24 bez kata się sprawdza i błędów nie ma.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

CzechuXX
30-01-20, 21:12
Ale zużytego kata się naprawia, a nie maskuje tulejką.

slasz129
30-01-20, 21:14
Dlatego napisałem ze jak nie chce się nowego to emulator najprostszy a działa. Wszystko kwestia właściciela .

W tym civicu da się wpiac jakimś elm327 aby stroic na korekty ?

Rodzynki
31-01-20, 00:00
Zastanów się jeszcze nad magic III compact.

Ciekawa opcja i ze sporym zapasem wydajnościowym. Ale z tego co na szybko poczytałem to konstrukcja tłokowa ma taką wadę że potrafi puścić gaz do układu chłodzenia. Podobno przy małej mocy ryzyko też jest małe, ale jakoś zavoli wydaje mi się mniej awaryjny.



W tym civicu da się wpiąć jakimś elm327 aby stroic na korekty ?

Pytanie do mnie? Obd2, gniazdo diagnostyczne jest przy lewym kolanie kierowcy. Podobno działa elm. W sumie to musiał bym kupić sobie taki elm, nigdy nie próbowałem stroić na korekty. Zawsze przed regulacją gazu robię reset komputera żeby skasować stare korekty.

CzechuXX
01-02-20, 19:20
. Ale z tego co na szybko poczytałem to konstrukcja tłokowa ma taką wadę że potrafi puścić gaz do układu chłodzenia
Ta wada już dawno w magicu została usunięta. Na ten moment chyba najbardziej polecany reduktor.

Rodzynki
02-02-20, 23:27
Dobrze wiedzieć że ta wada została usunięta.


Na ten moment chyba najbardziej polecany reduktor.

Ok, ale dlaczego na początku polecaliście mi R01 lub KME silver? Chwile potem okazuje się się że zawolak stabilniej utrzymuje ciśnienie, a magic III compact jest najbardziej polecany. Aż się zastanawiam czy po prostu wybór reduktora jest mniej istotny, czy np. magic jest trudniejszy w regulacji? Z tego co widzę koszt zakupu, każdego z tych reduktorów jest podobny.

slasz129
03-02-20, 07:44
Wszystkie są ok.
Acr01 niby 150KM ale da rade i przy 180.czasami miały problemy przy ciśnieniu które zmieniały i trzeba było znowu ustawiać. Kme spoko kolega ma nic się się dzieje . magic nie miałem ale dużo osób go zakłada ze względu na kształt i można go upvhac.
Zavoli dosc stary i malo osob o nim pamieta .Wszystkie będą ok i nie ma co się steresowac .każdy instalator zakłada co innego ale każdy z ww będzie ok.
Najważniejsze są wtryski reduktor i strojenie.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

CzechuXX
04-02-20, 16:39
Ok, ale dlaczego na początku polecaliście mi R01 lub KME silver? Chwile potem okazuje się się że zawolak stabilniej utrzymuje ciśnienie, a magic III compact jest najbardziej polecany.

Wszystkie są ok.
Magic wypadł mi z głowy wcześniej. Wszystkie tak samo się reguluje. Magic ma fajne kształty jak kolega pisał i jest bardzo dobry termicznie.

Rodzynki
04-02-20, 23:33
Dziękuję wszystkim za rady. Wszystko przekazałem koledze. Za jakiś czas dam znać co założył.