Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stożek AEM-a w D14



AndMal100
18-11-05, 22:27
Jaka jest wymierna różnica podczas eksploatacji samochodu z załozonym AEM-em z króką rurą (kończacą się w komorze silnika) a długim (takim gdzie stożek umieszczony jest w zderzaku).
Chce założyć jeden z nich, a ponieważ jest spora różnica w cenie, to nie wiem czy jest sens bardziej zainwestowac....:-)

ppm702
18-11-05, 23:14
kwestia osiągniecia momentu obrotowego w okreslonych obrotach wału korbowego - przeczytaj tekst Rem'a o dolotach :)

prz3mo
18-11-05, 23:18
To i ja sie podlacze, czy w ogole w D14 bedzie odczuwalne posiadanie stozka z rurą? Jest sens to zakladac? Czy poza dzwiekiem ;) bedzie jakas roznica? Jak spalanie benzyny? Gdzies tu czytalem na forum, jak ktos pisal, ze po zdemontowaniu stozka z rurą spalanie paliwa dosc znacznie spadlo..

ppm702
18-11-05, 23:27
ja powiem, że u Kennego jak jeździłem jego strzałą to naprawdę czuć moc jak na D14Z2 oczywiście. Mój dolot jest w drodze, więc jak w końcu dotrze to podzielę się spostrzeżeniami...

prz3mo
18-11-05, 23:29
ja powiem, że u Kennego jak jeździłem jego strzałą to naprawdę czuć moc jak na D14Z2 oczywiście. Mój dolot jest w drodze, więc jak w końcu dotrze to podzielę się spostrzeżeniami...

Ale jak to wyglada? Odczuwalny ciąg pojawia sie tez w dolnym zakresie obrotow czy raczej tylko wysoko?

ps. Ktos kiedys podawal numer kat. power rury ze stozkiem bodajze K&N albo AEM do D14 wraz ze sklepem PL gdzei mozna go kupic... Ma ktos moze? Bo nie moge tego znalezc...

ppm702
18-11-05, 23:34
tak naprawdę ciągnie mocno na wyższych obrotach, ale dół też się poprawił, choć nie tak znacznie

rem36
18-11-05, 23:35
AEM do d14 to jest amerykanski AEM do d16y7.....

AndMal100
18-11-05, 23:41
Ziomy.....!!!!
Ja wiem, że chcę stozka.......nie wiem tylko czy jest sens inwestować a Cold Air AEM-a kupić tańszego Short Intake AEM-a......i O TO SKROMNIE PYTAM............ :lol:

LIO
18-11-05, 23:54
Mój dolot jest w drodze, więc jak w końcu dotrze to podzielę się spostrzeżeniami...
ale chyba nie mówisz o tym który kiedyś Ci proponowałem ? Tamten, wraz z moim to juz nie istniejący temat

EOT

kenny
19-11-05, 13:12
ja powiem, że u Kennego jak jeździłem jego strzałą to naprawdę czuć moc jak na D14Z2 oczywiście. Mój dolot jest w drodze, więc jak w końcu dotrze to podzielę się spostrzeżeniami...

Ale jak to wyglada? Odczuwalny ciąg pojawia sie tez w dolnym zakresie obrotow czy raczej tylko wysoko?

ps. Ktos kiedys podawal numer kat. power rury ze stozkiem bodajze K&N albo AEM do D14 wraz ze sklepem PL gdzei mozna go kupic... Ma ktos moze? Bo nie moge tego znalezc...

Tu masz
OPIS (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=58809#58809) mojej Hani.
Moc poprawiła się w górnym zakresie.

Kras
19-11-05, 17:50
Ziomy.....!!!!
Ja wiem, że chcę stozka.......nie wiem tylko czy jest sens inwestować a Cold Air AEM-a kupić tańszego Short Intake AEM-a......i O TO SKROMNIE PYTAM............ :lol:

Jeśli pociągniesz jakiś sensowny nawiew ze zderzaka to styknie Short-Ram. Ja bym jednak polecał CAI. Miałem krótki dolot w CRX i owszem, były dobre efekty. Ale już w gorący, słoneczny dzień, na przykład po krótkim postoju, to tuż po ruszeniu było kiepsko. Dopiero jak go "przewiało" to było OK. Nie ma co się oszukiwać, heat-soak na krótkim dolocie będzie zawsze. Jedyne co to fakt że komora silnikowa w EJ9 D14 jest raczej mało wypełniona i dość przewiewna więc może tak źle by nie było.

badyl
20-11-05, 20:15
u mnie były troche lepsze efekty na power rurze z PCV i stozek J&R

podciech2
21-11-05, 12:00
22-413 - to short ram do d14 - przepustnica z wlotem od góry

zmiana jest odczuwalna i przy dobrze puszczonym nawiewie - przy przeslonieciu wentylatora zeby nie walil cieplym powietrzem wprost na stozek jest calkiem przyjemnie

wiem ze Kojot ma CAI AEM'u u siebie - ciekawe jakie on ma odczucia po takiej zmianie

http://www.e-x-c.com/galeria/exc/przyjaciele/srebrzak/a/5.jpg
http://www.e-x-c.com/galeria/exc/przyjaciele/srebrzak/a/3.jpg
http://www.e-x-c.com/galeria/exc/przyjaciele/srebrzak/a/6.jpg

Adam R.
22-11-05, 11:45
nie chce byc zlosliwy ale AEM Short-Ram czy AEM CAI w D14 to bez roznicy, no moze kilka KM

boomer
22-11-05, 14:49
jestes zlosliwy

PISY
22-11-05, 15:36
ja zakupilem stozek, ktory kiedys mial Simonides i jestem bardzo zadowolony , zmiane czuc w calym zakresie obtrotowi do tego mily dzwiek.... 8)

tutaj sa linki jak to wyglada u mnie i u Simonidesa , u niego dodatkowo wykresy ile jemu dal stozek , a sporo mu dal...

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1875

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7866



Pozdrawiam

Simonides
22-11-05, 16:08
a) ciesze sie ze kolega zadowolony :)
b) ten dlugi dolot wchodzacy zderzak nie zassysa syfu z drogi? znajac pore zimowa nie jest tam "nisko" najczysciej - nie jestem fachowcem ale takie pytanie mi sie nasunelo
c) jak widac nie tylko wysoko poprawia dolot, jak to bylo widac na moim przykladzie wlasnie dol sie poprawil a gora spadla, wszystko zalezy od konkretnego przypadku :D

walcze z czasem to sobie takie *******ki pisze :)