Zobacz pełną wersję : Jaki SWAP hamulców ?
W moim EG3 gości już D15B7 + Z6 i myślę o zmianie hamulców na mocniejsze. Zastanawiam się, czy wymiana jedynie przednich hamulców na te z wersji VTI jest sensowna i o wiele poprawi hamowanie ? czy może lepiej wykosztować się bardziej i kupić SWAP hamulców z 1.8 VTI i tym samym zastąpić tylne bębny tarczami ? poradźcie mi coś... dodam tylko, że jeśli SWAP tylko przedniej części będzie już wystarczający to wybiorę to, żeby trochę koszta zaniżyć ;) co Wy na to koledzy forumowicze ? :)
jest temat swapu hebli na forum więc poszukaj i poczytaj;)
przód od VTi 262mm + pompa i serwo z tego auta. Powinno być dobrze, oczywiście pod warunkiem, że tarcze i i klocki nie będą firmy krzak.
No oczywiście tarcze i klocki będą dobrej firmy, na pewno nie żaden krzak ;) chodzi mi głównie o to jaką opcję wybrać... czy właśnie kompletny SWAP na przód i tył czy tylko na przód ? :)
przod i tyl. eg6 mialo tez tarcze z tylu. nie wiem skad wziales, ze tylko anglik je mial. zmiana hamulcow na te z anglika wymusi tez zmiane piast,a co za tym idzie - felg.
Tak, wiem, że EG6 miało tarcze na przodzie i tyle, ale różnica w cenie pomiędzy kompletnym SWAPem z EG6 a z 1.8 VTi jest niewielka a jeśli sie nie mylę tarcze jednak większe w angliku. Dlatego zasadniczym pytaniem moim było czy tylko przód czy wszystko ? jeśli bym znalazł kompletny SWAP z EG6 to pewnie bym wziął...
przeczytales co pisalem o zmianie rozstawu srub na piastach i o tym, ze bedziesz tez musial zmienic felgi?
roznica w cenie miedzy swapami hamulcow niewielka. zakup kompletu felg na inny rozstaw - troche wieksza.
Tak, pamiętam o tym i znałem ten temat. Póki co i tak nie mam żadnych alusów więc nie ma tu dla mnie szkody żadnej, a często za grosze dorzucają komplet felg do takiego SWAPa. No ale poszukam może zestawu najpierw z EG6, a jeśli nigdzie nie znajdę to zainteresuję się takim zestawem z anglika :)
generalnie to bylo mowione, ze jak masz beben dobry to bedzie hamowal z taka sila jak tarcza, tylko sie szybciej bedzie grzal,
to tak zeby Ci jeszcze pomacic ;)
To faktycznie trochę mi zamąciłeś ;) generalnie poszukam chyba zestawu do EG6... lub EK4 VTi jak się uda... a tak poza tym... czy gdy już będę miał ten zestaw... to co jeszcze było by potrzebne do przeróbki na większe tarcze ? Pytam bo oglądałem właśnie wystawioną EK4 na hamulcach właśnie z Vti (przód i tył) i pisał, że dorzuca zaciski od Preludy 2.2 VTEC celem przerobienia hamulców przednich na 282mm... czy tylko tyle faktycznie wystarczy, czyli zaciski od Preludy, żeby przejść na większe tarcze ? :)
podszlifowane zaciski do preludy. tak, tyle wystarczy, zeby przejsc na 282mm majac juz zwrotnice pod 262.
Ok, dzięki bardzo za informacje :) w takim razie zaczynam poszukiwania zestawu VTi :)
czyli jak mam teraz 242mm to nie styka zeby wsadzic zaciski z prelude?? (wyszlifowane)
podszlifowane zaciski do preludy. tak, tyle wystarczy, zeby przejsc na 282mm majac juz zwrotnice pod 262.
czyli jak mam teraz 242mm to nie styka zeby wsadzic zaciski z prelude?? (wyszlifowane)
Przeczytaj cytat powyżej - 262mm a 242mm to chyba różnica...
Kolego brzoza jako, e chyba mowisz o moim aucie wysawionym na sprzedaz tak wiec male sprostowanie.
Zaciski z Prelude dadza rade bez szlifowania tez. Delikatne zeszlifowanie jarzma od wewnetrznej strony jest po to aby zrobic wiecej miejsca miedzy tarcza od MG 282mm a wlasnie jarzmem, gdzie bez szlifowania jest tego miejsca ok 1mm.
Tak tak, dokładnie o Tobie myślałem pisząc o tych zaciskach :) teraz dzięki Waszej pomocy mam już szersze pojęcie o SWAPie hamulców :) pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.