PDA

Zobacz pełną wersję : Świeci się VSA, ABS i wykrzyknik



beef
01-01-20, 22:21
Mam problem z moim civickiem. Świeci się kontrolka VSA, ABS i wykrzyknik. Ale po kolei
Dwa dni przed końcem roku rozsypała mi się pompka sprzęgła. Pedał wpadł w podłogę i nie ma jazdy. A że to dziadostwo jakiś jełop umieścił przy pedale sprzęgła pod deską i to w takim miejscu że nie kończyło się rzucanie słów na P i na K... Aby dobrać sie do tego ustrojstwa musiałem wypiąć wtyczki ze skrzynki bezpieczników oraz wymontowałem pedał hamulca żeby było trochę więcej miejsca. Po wymianie pompki sprzęgła i złożeniu wszystkiego w całość zaświeciła się kontrolka VSA, ABS i wykrzyknik. Dziwne że m.in wywaliło czujnik uderzeniowy pod deska ale to może jak jeb%#em drzwiami ( podobno czasami byle pierdóła potrafi wywalic ten czujnik )
Po wciśnięciu czujnika odpaliłema auto i zaświecił się te kontrolki.
Co do tej pory sprawdziłem:
- bezpiecznik jest ok
- czujnik stop działa - przynajmniej świecą się światła stop przy naciśnięciu
- piny we wtyczkach od skrzynki bezpieczników nie są załamane ani uszkodzone
- wszystkie wtyczki są wpięte na swoje miejsce
- profilaktycznie dzisiaj podłączyłem akumulator do prostownika

Co dziwniejsze - przy włączeniu świateł nie działa podświetlenie przycisku VSA OFF

Czy może ktoś ma pomysł na co jeszcze zwrócić uwagę?

gebel
02-01-20, 08:34
Miało już niemało osób, szukanie nie boli [emoji6]
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ecivicklub%2Epl%2Fforu m%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D157528&share_tid=157528&share_fid=18686&share_type=t&link_source=app


Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
02-01-20, 12:44
Moze warto by bylo zrobic reset i kalibracje vsa
I moze na poczatku samodiagnostyke by wiedziec jaka jest przyczyna
Przynajmniej u mnie w acco tak sie robi

beef
09-03-20, 00:26
Wracam do tematu. Byłem u elektryka z Hondy i na kompie pokazuje mu błąd U0122. Jak to w ASO postraszyli mnie wymianą sterownika. Czytałem troche na różnych forach że to może być wina słabego akumulatora. Sama podmianka akumulatora może pomóc? Trzeba po zamianie akumulatora czymś kasować błędy czy same się skasują na nowym akumulatorze? ( o ile to wina akumulatora )

BociakxD
09-03-20, 09:32
Zobacz prawy tylny czujnik ABS najczęściej pada. Można to łatwo sprawdzić Ohmomierzem.

TRAFO
09-03-20, 21:13
Zobacz prawy tylny czujnik ABS najczęściej pada. Można to łatwo sprawdzić Ohmomierzem.

Jak? Próbowałem i mi się nie udało. Podasz szczegóły?

marcin316
23-07-20, 20:12
Witam

Ze dwa tygodnie temu po odpaleniu auta wspomniane w tytule kontrolki pozostały zapalone. Pojechałem na diagnostykę komputerową. Odczytano błąd lewego tylnego czujnika. Wymieniłem na JPN. Po odpaleniu kontrolki zgasły, jednak po wyjechaniu z garażu zapaliły się ponownie i teraz znowu nie gasną po włączeniu zapłonu. Czy problemem może być piasta (nie ma żadnego wyczuwalnego luzu i dziwnych dźwięków) czy szukać problemów w instalacji?

gebel
24-07-20, 21:37
Witam

Ze dwa tygodnie temu po odpaleniu auta wspomniane w tytule kontrolki pozostały zapalone. Pojechałem na diagnostykę komputerową. Odczytano błąd lewego tylnego czujnika. Wymieniłem na JPN. Po odpaleniu kontrolki zgasły, jednak po wyjechaniu z garażu zapaliły się ponownie i teraz znowu nie gasną po włączeniu zapłonu. Czy problemem może być piasta (nie ma żadnego wyczuwalnego luzu i dziwnych dźwięków) czy szukać problemów w instalacji?@marcin316 mam dokładnie to samo, dziś wymieniłem tylny lewy czujnik (notabene wymieniony rok temu) ale błędy nie zniknęły, warsztat mówi że obwód pozostaje otwarty i stąd błąd, w poniedziałek będą dłubać i szukać przyczyny, dam znać czy się udało.

Może ktoś miał podobnie i zasugeruje czego szukać?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

TRAFO
27-07-20, 21:13
Ze swojej strony proponuję zacząć od zmierzenia napięcia na wtyczce przed i po przekręceniu kluczyka jak TUTAJ (https://civic.one.pl/odnosniki/naprawy/ABS_VSA_PT.htm)i to pokaże czy obwód faktycznie jest otwarty. Jak się okaże że tak, to trzeba sprawdzić ciągłość przewodów między wtyczką a sterownikiem ABS.

marcin316
31-07-20, 10:54
TRAFO, dobry tips z tym pomiarem napięcia. Myślałem też aby pożyczyć oscyloskop od kolegi i podpiąć się pod sygnał... ale oddałem samochód do warsztatu. Zobaczymy co namierzą...

EDIT
Samochód odebrałem, problem nie został rozwiązany. Fachowiec stwierdził że układ elektrycznie jest OK i sugeruje wymienić piastę. Może macie jakieś sugestie co do marki? Jaki jest moment dokręcania śrub piasty?

gebel
01-08-20, 11:21
TRAFO, dobry tips z tym pomiarem napięcia. Myślałem też aby pożyczyć oscyloskop od kolegi i podpiąć się pod sygnał... ale oddałem samochód do warsztatu. Zobaczymy co namierzą...

Samochód odebrałem, problem nie został rozwiązany. Fachowiec stwierdził że układ elektrycznie jest OK i sugeruje wymienić piastę. Może macie jakieś sugestie co do marki? Jaki jest moment dokręcania śrub piasty?U mnie na razie problem rozwiązany bardzo łatwo - zdjęte klemy z aku na 20 minut, przeczyszczone delikatnie papierem ściernym i wszystko hula - takiego tipa dał mi przypadkowo spotkany mechanik jak parkowałem pod domem, podobno elektronika lubi wariować, mimo że wszystko ok. Spróbuj to nic nie kosztuje. Jeśli błąd wróci u mnie dam znać

EDIT: dziś trasa ~150km błąd wrócił. ELM/Torque znowu niczego nie wykrywa :/


Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

TRAFO
01-08-20, 21:57
Samochód odebrałem, problem nie został rozwiązany. Fachowiec stwierdził że układ elektrycznie jest OK i sugeruje wymienić piastę. Może macie jakieś sugestie co do marki? Jaki jest moment dokręcania śrub piasty?

Ja kupiłem używkę. Gdzieś na forum było, że podobno zamienniki czujników NTY sobie radzą. Sam nie próbowałem. Parametry dokręcania powinny być w serwisówce.


EDIT: dziś trasa ~150km błąd wrócił. ELM/Torque znowu niczego nie wykrywa :/

To trochę za słabe narzędzia. Sreberko i HDS Compatible tez tego nie ogarnie. Trzeba trochę lepszego sprzętu do diagnostyki.

marcin316
03-08-20, 11:24
Do NTY zraziłem się gdyż kupiłem czujnik położenia wału tej firmy do innego auta i wprowadzał jakieś zakłócenia widoczne na oscylogramie przebiegu sygnału.

Wcześniej kupiłem SKV ale przyszedł z uszkodzoną izolacją przewodu w kilku miejscach więc go nawet nie zakładałem. W hurtowni wziąłem JPN, tylko musiałem przełożyć mocowania kabelka bo były same gumki. Na sensorze widnieje logo Siemensa więc może będzie OK. W tej samej hurtowni mają piasty FAG za około trzy stówki i jakieś GSP i BTA za około 200. Czekam na info z drugiego sklepu i jeśli nie będzie nic lepszego wybiorę FAG. Niestety w sklepach nie mają śrub mocujących piastę więc chyba będę musiał dać stare. Info o momencie już znalazłem - 64 Nm.

Czy do demontażu i montażu piasty muszę wyciągać czujnik ABS? Stary się urwał a nowy wszedł z dużym oporem i wolałbym go nie ruszać bez potrzeby.

gebel
05-08-20, 21:34
To trochę za słabe narzędzia. Sreberko i HDS Compatible tez tego nie ogarnie. Trzeba trochę lepszego sprzętu do diagnostyki.

Wiem, że eml za słaby ale sprawdziłem mimo to czy czegoś nie pokaże. Co ciekawe błąd wyświetlał się dopiero po jakimś czasie jazdy (np autostrada, tempomat na 120kmh,prosta droga i bum), po wyłączeniu silnika i ponownym zapłonie znikał. Honda obecnie na serwisie olejowo filtrowym (dobija 145kkm), przeszła również przez elektronika z hdsem - był problem, aby skasować freeze frame'y, ale udało się i został na nowo skalibrowany abs. Testowa jazda ok 15km nie wyrzuciła błędu, zobaczymy jak na dłuższym dystansie czy kalibracja pomogła. Oczywiście jak oddawałem auto Wojtkowi to błąd na złość się nie wyświetlał. Jutro odbieram, mam nadzieję, że będzie ok.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

CzechuXX
05-08-20, 22:42
Jeśli błąd się wcześniej wyświetlał to na pewno był zapisany w sterowniku.

marcin316
11-08-20, 12:28
Niestety mój ABS ciągle nie działa... Podjechałem do jeszcze jednego warsztatu, podłączyli skaner MULTIDIAG PRO czy coś w ten deseń, wyskoczył błąd czujnika lewy tył. Po skasowaniu błędu chwilę było OK, ABS działał tylko jakby był nieco nadwrażliwy. Po kilkuset metrach kontrolki zapaliły się ponownie ale skaner nie znalazł błędu. Może przejechałem za mały dystans?

Dzisiaj wymieniłem piastę ale kontrolki nie zgasły.

Mam teraz nową piastę i nowy czujnik ale nic to nie pomogło. Może szczelina między czujnikiem a piastą jest niewłaściwa? Tylko że tam nie ma żadnej regulacji...

CzechuXX
11-08-20, 13:36
Skoro błąd jest na blacie, a skaner go nie widzi tzn że gówno a nie skaner.

Jedź lepiej do hondy na porządnego hdsa. Lub poszukaj kogoś z forum co za flache Ci podłączy.

Wydaje mi się, że HDS powinien mieć testy ABS. Można wybrać prędkości kół itd.

TRAFO
11-08-20, 15:32
Mam teraz nową piastę i nowy czujnik ale nic to nie pomogło. Może szczelina między czujnikiem a piastą jest niewłaściwa? Tylko że tam nie ma żadnej regulacji...

A sprawdzili ciągłość obwodu między czujnikiem a sterownikiem? Taka usterka daje podobne błędy.

marcin316
11-08-20, 21:00
Skoro błąd jest na blacie, a skaner go nie widzi tzn że gówno a nie skaner.
Wcześniej widział, dopiero po skasowaniu błędu i ponownym pojawieniu się kontrolek skaner pokazywał brak błędów, ale przejechałem raptem kilkaset metrów więc może to z tego powodu. Mam nadzieję że ten skaner niczego dodatkowo nie uszkodził. I tak byłem zaskoczony że skaner za mniej niż 500zł jest w stanie się połączyć z ABSem czy klimą w Hondzie.

W poprzednim warsztacie podobno sprawdzali obwód ale nie wiem jak. Nie sprawdzali nowego czujnika a zdaję sobie sprawę, że choć to mało prawdopodobne to może być uszkodzony. Sprawdzali też prędkości kół i z jednego nie było sygnału. Wydaje mi się że najlepiej byłoby pożyczyć oscyloskop i sprawdzić, jakie sygnały dają czujniki tylnych kół odpięte od instalacji podczas obrotu kołem. Jeśli byłyby takie same to pozostaje instalacja albo komputer. Dostępność do wtyczek z podłogi garażu mocno mnie zniechęca do przeprowadzenia takiego testu. Jeśli nic się nie uda wskórać to ostatecznie spróbuję to zrobić. Najpierw jednak podjadę do jeszcze jakiegoś specjalisty tylko na Forum nie znalazłem informacji o kimś wartym polecenia w Lublinie czy okolicach.

CzechuXX
12-08-20, 20:10
I tak byłem zaskoczony że skaner za mniej niż 500zł jest w stanie się połączyć z ABSem czy klimą w Hondzie.


Mam za 300 i bez problemu łączy się ze wszystkimi modułami. Nie ma go już w sprzedaży.

marcin316
25-08-20, 21:09
W końcu naprawiłem Hondę. Nie miałem czasu się tym zająć dlatego tak długo to trwało. Założyłem kolejny czujnik ABS (kupiłem jeden z najtańszych na Allegro -NTY) i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolki zgasły. ABS działa. Najwidoczniej czujnik JPN który kupiłem w sklepie jest wadliwy. Szkoda że nie wykryli tego w warsztacie i niepotrzebnie wymieniłem piastę. Na razie przejechałem tylko kilka km ale mam nadzieję, że problem nie wróci. Wyciągając czujnik zauważyłem, że nowa piasta puściła trochę smaru. Czy to normalne?

gebel
26-08-20, 13:48
W końcu naprawiłem Hondę. Nie miałem czasu się tym zająć dlatego tak długo to trwało. Założyłem kolejny czujnik ABS (kupiłem jeden z najtańszych na Allegro -NTY) i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolki zgasły. ABS działa. Najwidoczniej czujnik JPN który kupiłem w sklepie jest wadliwy. Szkoda że nie wykryli tego w warsztacie i niepotrzebnie wymieniłem piastę. Na razie przejechałem tylko kilka km ale mam nadzieję, że problem nie wróci. Wyciągając czujnik zauważyłem, że nowa piasta puściła trochę smaru. Czy to normalne?Trzymam kciuki w takim razie, ja jadę dziś na kolejną kontrolę do elektronika...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka