Zobacz pe³n± wersjê : Przegrzany silnik
Czesc-mam pytanie odnosnie przegrzania silnika,Czytam tu i tam i chcia³by sie dowiedziec czy chwilowe zagotowanie p³ynu w zbiorniczku (bez wywalenie p³ynu)jest rownoznaczne z wypaleniem uszczelki i uszczelniaczy,uszkodzeniem pierscieni, czy do takiego wypalenie dochodzi kiedy w silniku nie ma p³ynu i temperatura silnika osiaga nie 100 stopni(zagotowanie)tylko znacznie wyzsze temperatury(brak p³ynu)Zagotowanie by³o chwilowe,zjazd na parking i naprawa usterki-obecnie silnik pracuje bez problemow.Dzieki
Misiekemeryt160
01-10-08, 10:28
niekoniecznie od razu silnik musi byc do kapitalki. Ocenisz to po tym jak bedzie ci pali³a olej. Je¶li zacznie braæ to znaczy ¿e ja przegrza³e¶ ale je¶li jest trak jak piszesz to nic nie bêdzie. Je¶li silnik by³ zalany p³ynem a nie wod± i nie pzrekroczy³e¶ za du¿o setki to bezie spoko wszystko
a jaka jest róznica czy jest zalany p³ynem czy wod±?
P³yn ma wy¿sz± temeperaturê wrzenia i w zimê nie zamarza. A z tym problemem to tak jak kolega mówi³ poje¼dzij sobie i jak zauwa¿ysz ze silnik bêdzie popija³ sobie trochê olejku czy czy p³ynu ch³odniczego to mo¿e byæ nie dobrze. Ale to nie bedzie od razu oznaka ¿e musisz robiæ remont. W wielu Hondach silniczki ³ykaj± sobie troche oleju - takie juz uroki:)
to ze nie zamarza w zimie to oczywiste:)pyta³em o roznice miedzy p³ynem a woda w zwiazku z wyzej opisana sytuacja:)
Chodzi o to ze wszyscy pisza -przegrzal mi sie silnik,przegrza³em silnik,zagotowa³ sie p³yn,buchne³a para spod machy itp a mnie interesuje co tak naprawde jest tym przegrzaniem silnika bo zak³adajac np ze mnie we wczesniejszym aucie z lpg przez to ze brakowa³o p³ynu kilka razy temperatura podnios³a sie pod czerwone pole i nic silnikowi nie by³o.Jezdzi³em ze dwa lata potem sprzeda³em i teraz kumpel jezdzi kolejne 3 lata bez problemow.Pytanie-czy to by³o przegrzanie czy nie? Kolejna sytuacja-spieprzy³ sie wentylator,szybki zjazd na parking,woda gotuje ale jej nie wywali³o,silnik pracuje bez problemów,i kolejna tylko z wywaleniem pary spod machy.Moim zdaniem choc moze sie myle to ze temperatura sie podniesie lub nawet woda sie zagotuje to chyba jeszcze nie tragedia bo przeciez gotujaca sie woda(bez wywalenia z pod machy)to 100 stopni i dopuki ona jest w obiegu(nawet sie gotujac) nie powinna wyrzadzac jakichs wielkich szkodbo przeciez normalna temp oscyluje w granicach 80-90 stopni a materai³y w silniku sa na taka temp przygotowane.Natomiast sytuacja sie diametralnie zmienia kiedy temp wzrasta bez p³ynu w obiegu bo wtedy temp moze wzrosnac grubo powyzej setki...i wtedy to jest konkretne przegrzanie.jak sie myle to prosze o sprostowania.Dzieki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.