Zobacz pełną wersję : Problem! Przerywające b18C4!
Witam!Czy jest ktoś w stanie mi pomóc,mam problem z moją Hondą aerodeck MC2,a więc:Auto odpala normalnie silnik chodzi w miarę dobrze tylko od czasu do czasu czuć lekkie szarpnięcie silnika,po wejściu do auta i próbie ruszenie ,auto strasznie się dławi przerywając,lecz po 2-3 sek auto wchodzi na obroty i jest ok,po zejściu z obrotów,znowu historia się powtarza,podczas jazdy przy każdej prędkości podczas wciśnięcia pedału gazu to samo auto przerywa i później śmiga normalnie,zdarzało mi się go zadusić po dodaniu gazu.Dodam,że przy dławieniu jak odpuszczę gaz auto wraca na obroty!Stało się to od niedawna,ale dziwne szarpnięcia silnika wyczuwałem już wcześniej!Proszę o jakieś porady co to mogło by być (rozumiem,że muszę zobaczyć Kable,świece ,filtr paliwa,aparat zapłonowy). Czekam na porady,dzięki i pozdrawiam!
kazik2_h9w3
26-11-19, 21:08
Mozesz zerknac pod kopółkę czy w srodku aparatu cos sie nie dzieje
Na bank zobaczę w ten weekend,zobaczę aparat zapłonowy ,kable i świecę,dam znać czy coś znalazłem!
JarkoCivic
28-11-19, 18:24
Miałem to samo w swoim B18 - winny był moduł aparatu zapłonowego (nie mylić z cewką)
Czyli czeka mnie poszukiwanie modułu?Znajduję on się w aparacie zapłonowym jak sama nazwa wskazuję tak?,wymiana jest łatwa?,są zamienniki,czy lepiej OEM? Możesz dokładnie opisać co i jak?
JarkoCivic
02-12-19, 13:02
Czyli czeka mnie poszukiwanie modułu?Znajduję on się w aparacie zapłonowym jak sama nazwa wskazuję tak?,wymiana jest łatwa?,są zamienniki,czy lepiej OEM? Możesz dokładnie opisać co i jak?
Sam moduł znajduje się w aparacie zapłonowym. Aby go wymienić najlepiej jest wyciągnąć cały aparat ze względu na trudny dostęp do 2 śrubek mocujących moduł. Wiadomo przed demontażem zaznaczyć sobie położenie aparatu. Zamienniki są dostępne ale co do elektroniki proponuję mimo wszystko poszukać OEM jako część używana. Moduły te występowały takie same w różnych aparatach np taki jak TD-40U bądź TD-42U. Ja osobiście u siebie podmieniłem z tego drugiego i lata do dnia dzisiejszego. Aby ograniczyć wstępnie sobie koszty, gdyż problem może i w tym tkwić wyciągnij moduł. Sam moduł jest przykręcony 2 śrubami do takiej płytki aluminiowej (chyba pełni fuknkcję radiatora) a ta dopiero do obudowy aparatu zapłonowego. Między płytką a modułem jest pasta termo przewodząca. Rozkręć wszystko, oczyść i połóż nową warstwę pasty i skręć wszystko w całość. Zwróć też uwagę na styk między płytką a obudową aby śniedzi nie było. kolega miał problem w D16Y2 w taki owy sposób pomogłem mu pozbyć się problemu (nauczony co i jak po swoim przykładzie z modułem). Być może u mnie był taki sam problem ale nie kombinowałem tylko wymieniłem. W każdym bądź razie w każdym z przypadków musisz się zaopatrzyć w pastę. Aparaty przeze mnie wymienione mają inne płytki (radiatory) do których przymocowany jest moduł. Powodzenia.
Dzięki kolego,za super opis co i jak krok po kroku.Na pewno dam znać jak ogarnę wszystko,najpierw zamienię aparat zapłonowy bo mam drugą MC2 z B18C4 ,jak będzie śmigał na drugim aparacie to rozbiorę ten aparat z wadliwym modułem i zrobię tak jak opisałeś,na wyniki będzie trzeba po czekać, bo teraz mam za dużo innej pracy!
Nie trzeba aparatu zdejmować, bez problemu można wyjąć moduł. Bardziej stawiam na palec/kopułkę/kable
JarkoCivic
02-12-19, 23:37
Nie trzeba aparatu zdejmować, bez problemu można wyjąć moduł. Bardziej stawiam na palec/kopułkę/kable
Być może masz rację, ja u siebie mam aparat z B18C6 (TD-87U) być może w ori B18C4 (TD-86U) jest inaczej montowany (np jak w TD-42U tam demontaż aparatu jest zbędny)
Jestem!Wymieniłem kable zapłonowe,to nie kable,potem zamieniłem aparat zapłonowy z drugiej MC2 też bez zmian,proszę o dalszą pomoc,dzisiaj odpaliłem auto na obrotach jałowych chodzi bez pierdnięcia ,ale kiedy dodam gazu dusi się prychnie i gaśnie,a jak odpuszczę gaz chodzi znowu.Czy ktoś kiedykolwiek miał taki problem?Pomóżcie !!
Może być to przekaźnik pompy paliwa?filtr paliwa?Wtryski ?Przed uruchomieniem silnika kilka razy pompuje paliwo i słyszę ,że pompa paliwa pracuje,tylko nie wiem czy ciśnienie jest odpowiednie!
kazik2_h9w3
13-01-20, 21:00
Kurde moze cos z tps
A cos bylo robione przed wystapieniem tych objawów?
Nie właśnie nic,to trwało bardzo długo jakiś rok,jeździłem normalnie i miałem raz na 3 mies 2 przydławienia podczas ruszania,ale nie zwracałem uwagi na. Silnik chodzi nie trzęsie się ,tylko podczas ruszania przerywa i dławi się aż w końcu gaśnie,po zgaśnięciu długo nie mogę go odpalić,a jeszcze jedno zauważyłem na zimnym silniku mniej się dławi i nawet mogę ruszyć a na gorącym zapomnij!
A sorki uszczelka misy olejowej była wymieniana!
JarkoCivic
14-01-20, 18:46
Jeśli masz możliwość, podmień przekaźnik główny pgm-fi. Co opisujesz ewidentnie jest tak jakby silnik za małą dawkę paliwa dostawał. Jeśli to nie przekaźnik do sprawdzenia w kolejności regulator ciśnienia i pompka paliwa. Filtr paliwa wymieniony? Check świeci się ?
Check nie świeci ,filtra paliwa jeszcze nie zmieniałem ,jutro zamówię pojutrze wymienię ,jak sprawdzić pompę bez ciśnieniomierza?
Kolego a gdzie dokładnie znajduje się ten przekaźnik,i jak on wygląda?
W jakim stanie są świece ?
Jutro po pracy będę właśnie sprawdzał,sprawdzę czy nic nigdzie nie zalewa i sprawdzę też wtryski!
dam znać w jakim stan są świece i czy ok są wtryski
Byłem trochę po sprawdzać w aucie,świece są ok,były trochę zalane,wyczyściłem i pali tak jak wcześniej, ale dalej to samo,po dodaniu gwałtownie gazu przerywa i gaśnie.Wyczyściłem też przepustnicę była trochę brudna,sprawdziłem wtryski cykają i dawkują paliwo tak jak ma być.jeszcze zobaczę ten filtr paliwa bo jeszcze go nie zamówiłem(brak czasu) i wtedy zobaczymy,jak się nic nie zmieni to wymienię pompę paliwa,może nie daje odpowiedniego ciśnienia nie wiem!
Muszę się z wami podzielić czymś co dzisiaj zauważyłem a mianowicie,byłem dzisiaj w garażu i odpaliłem samochód silnik chodził bez jakichkolwiek problemów,gaz w podłogę bez żadnego przerywania,dławienia się lub przymulenia,lecz po nagrzaniu silnika, silnik znowu się krztusi tylko tym razem delikatnie,nie gaśnie tak jak wcześniej.Może to pomoże w diagnozę , może ktoś się z takim czyś się spotkał!
Przyp#$%^&l mu jeszcze parę razy na zimnym to się wystraszy i mu samo przejdzie :D Wymień te świece profilaktycznie bo to żaden koszt i zerknij sobie czy nie ma gdzieś na uszczelce ssącego miejsca gdzie mogła by być uszkodzona co by lewe powietrze łapał. Nic innego mi już do głowy nie przychodzi na chwilę obecną.
Nie gazowałem do dechy na zimnym ,chodziło mi o krótkie naciśnięcie pedału gazu nie do odcinki , tylko reakcję na pedał :p,świece wymieniłem,bo poprzednie były trochę zalane ,wymieniłem na drugie bez zmian to samo,ok zobaczę na weekend tą uszczelkę!
dzisiaj wymieniłem filtr paliwa oraz cewkę zapłonową,zapalił normalnie ,silnik rozgrzał się nacisnąłem gaz i i tak jak wcześniej, przydusił się prychną i z gaz i nie odpalił już wcale!Jakieś pomysły?Ręce opadają!:(
Moim zdaniem teraz jesteś w lepszej sytuacji. Coś umierało i w końcu padło.
Łatwiej będzię zlokalizować problem.
Sprawdź czy jest iskra. :p
Może i masz rację,po prostu muszę eliminować wszystko po kolei, zostało mi jeszcze czujnik położenia wału,komputer do zamiany oraz pompa paliwa obstawiam czujnik położenia wału tylko muszę najpierw go znaleźć gdzie on jest:),jeśli to nie pomoże to od nowa wszystko jeszcze raz,może gdzieś jakiś czujnik albo masa?
JarkoCivic
27-01-20, 17:50
Może i masz rację,po prostu muszę eliminować wszystko po kolei, zostało mi jeszcze czujnik położenia wału,komputer do zamiany oraz pompa paliwa obstawiam czujnik położenia wału tylko muszę najpierw go znaleźć gdzie on jest:),jeśli to nie pomoże to od nowa wszystko jeszcze raz,może gdzieś jakiś czujnik albo masa?
Raczej to nie on jest winny bo już wspominałeś, że podmieniałeś bez rezultatu. Zawory kiedy ogólnie były regulowane? Sprawdź jeszcze uszczelkę/lki pod kolektorem ssącym czy nie wydmuchało. Check świeci się?
Check nie świeci, jak by świecił to by można było zobaczyć jaki błąd jest ,było by łatwiej ,ale niestety nic nie świeci ,zawory były regulowane dokładnie 1,5 roku temu przejechałem około 9 tys km.Czujnika jeszcze nie podmieniałem miałem to zrobić ,ale brakło czasu,chcę najpierw go znaleźć i zmierzyć miernikiem!(wiesz może dokładnie w jakim miejscu się znajduję ten czujnik położenia wału?)
Jest w aparacie. Kuwa, masz 100% pewności że ten drugi aparat na podmianę był sprawny i wtyczka od niego/masy są ok? Jakaś anormalna ta honda, normalnie idzie młotkiem i groźbami naprawić :D
He he nie miałem nigdy takiego problemu z tym autem,jakieś malutkie rzeczy,które można naprawić szybko.Aparat zapłonowy na podmiankę był 100% sprawny sam go wyciągałem z drugiej hondy!Czujnik położenia wału znajduję się w aparacie?Może być przekaźnik pompy?Wiesz gdzie jest dokładnie przekaźnik pompy to podmienię też i zobaczę,8 lutego dotrze do mnie nowa pompa paliwa się okaże ,jak nic się nie zmieni to powtórka z szukania problemu!
JarkoCivic
28-01-20, 19:54
He he nie miałem nigdy takiego problemu z tym autem,jakieś malutkie rzeczy,które można naprawić szybko.Aparat zapłonowy na podmiankę był 100% sprawny sam go wyciągałem z drugiej hondy!Czujnik położenia wału znajduję się w aparacie?Może być przekaźnik pompy?Wiesz gdzie jest dokładnie przekaźnik pompy to podmienię też i zobaczę,8 lutego dotrze do mnie nowa pompa paliwa się okaże ,jak nic się nie zmieni to powtórka z szukania problemu!
Pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy, zamocowany na metalowym wsporniku deski rozdzielczej. Dość sporych rozmiarów w szarej obudowie i czerwonej naklejce z napisem PEKTRON RELAY AASY... Podpięta do niego brązowa wtyczka.
https://6.allegroimg.com/original/0c86b5/0ff89b514fa2a33a58f30a398986
nawet nie trzeba go wymieniac, w 99% przypadkow awarii przekaznika wystarczy przelutowanie calej jego plyty i po temacie :) przy uszkodzonym przekazniku nie slychac pracy pompy paliwa i charakterystycznych cykniec przekaznika
Ok,dzięki koledzy z waszej strony za pomoc,muszę ożywić ten silnik,jeszcze musi po śmigać:D na liczniku ma już 279 tys km,czeka mnie jeszcze trochę szukania ,ale w końcu muszę znaleźć co go boli!
warto sprawdzic ustawienie rozrzadu, znaki na obudowie z kolem pasowym i GMP czy sie zgrywaja, moze przeskoczyl przy jakiejs ostrej redukcji, tylko do tego musisz zdjac pokrywe zaworow zeby sprawdzic jak trzeba up'y:)
Sprawdzić znaki mogę,bo rozrząd sam wymieniałem 5 lat temu:D to wiem co i jak,tylko pytanie czy jak by przeskoczył o ząbek to czy by się coś nie uszkodziło np zawory,żadnych zgrzytów nie słyszałem mechanicznych a ciśnienie na cylindrach trzyma,czy jeden ząbek przeskoczony ząbek żadnej krzywdy nie wyrządzi.Postaram się ogarnąć to w sobotę!!
Właśnie wróciłem z garażu ,pasek nie przeskoczył znaki się zgadzają ,próbowałem odpalić silnik dzisiaj nawet ani razu nie próbował zaskoczyć,kompletnie nic,iskra jest tylko nie wiem czy nie jest za mała czasami,świece cały czas zalewa.Może to wina komputera albo ,regulator ciśnienia paliwa,może nie odpalić jak będzie brak ciśnienia oleju?Nie wiem po prostu pytam o wszystko!!
kazik2_h9w3
01-02-20, 20:52
Moze ktorys wtrysk leje albo faktycznie regulator
Czytam ten watek i nie wiem co to moze byc
Jak by wtrysk jeden lał to jeszcze inne są ,próbował by zaskoczyć a tu nic brak oznak życia.Wtryski mierzyłem dzisiaj omomierzem po 13,2 Ohma,dziwne iskra jest,świece zalane i nawet nie chcę kaszlnąć!Przywiozą mi drugi komputer,pompę i przekaźnik paliwa jeszcze to sprawdzę!
Jak iskra jest, paliwo jest, rozrząd zgrany, kompresja jest to to nie ma opcji żeby nawet pierdnąć nie próbował. Może faktycznie słaba iskra... Patrzyłeś czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie ?
Jak jest słaba iskra to jaka jest tego przyczyna?Dolotu jeszcze nie patrzyłem,mogę sprawdzić wzrokowo,bo nie wiem jak inaczej he he
Znajomemu silnik zaszarpal, zgasł i już nie odpalił. Na początku iskry nie było, za którymś razem się pojawiła ale słaba. Paliwem śmierdzi, a auto nie odpala. Myślę jak nic moduł, bo przecież iskra jest, ale może nie w tym momencie co trzeba. Wymieniłem moduł i nic. Wymieniłem cewkę (używka) i silnik od strzała odpalił. Czyli może być iskra słaba na padniętej cewce.
Ale u Ciebie cewka nowa.... Jakiej firmy? Jakąś dobrą kupiłeś czy to co najtańsze?
Oj muszę zobaczyć jakiej to firmy,bo to będzie ze dwa lata , na bank nie org ,ale coś koło 100zł dałem,ale w drugim aparacie była 100% sprawna bo przed wyciągnięciem z innej B18c4 silnik śmigał jak tra lala,moduł był też ok,to dwa moduły i dwie cewki by były walnięte?Jak sprawdzić czy iskra w aparacie wali w odpowiednim momencie?
Jak sprawdzić czy iskra w aparacie wali w odpowiednim momencie?
Tzn. ja napisałem co sobie wtedy pomyślałem. :D Nie wiem czy to możliwe. Chyba nie. Na elektrodzie już by mnie pojechali za taki post... ;)
Edit. Być może co innego powodowało szarpania, a co innego teraz padło że nie odpala. Właśnie doczytałem że zapłonnik (czyli moduł) to wzmacniacz iskry. Może dopiero teraz po wymianie cewki, stary moduł padł? Ja bym przełożył jeszcze raz drugi aparat na próbę, albo sam moduł. Następne w kolejce ECU do sprawdzenia.
ECU będę podmieniał też ,dotrze z innymi częściami na podmiankę ,chcę sprawdzić omomierzem cewkę i moduł ,czy ktoś się orientuje jakie powinny być wartości ,czyli ile Ohm dla dobrej cewki i ile dla modułu?
zgranie iskry mozesz sprawdzic lampa strobo ze znakiem na pasowym, kompa zeby podmienic musisz immo wyminac
dla mnie to na 100% uwalony aparat, wyczysc swiec zalooz drugi sprawny w 100%
W drugim kompie mam usunięte immo,tak ,że bez problemu podmianka,przejże jeszcze raz aparat potem podmienię.Może też być tak,że podczas długiego kręcenia zalało wszystko i jest tam za mokro i nie chcę zapalić ,nie mam takiej lampy,ale może u coś wykombinuję.Dam znać coś się zmieniło!
Jak wyeliminujesz problem to odpali od strzała. To że tam dzień wcześniej był zalany paliwem nie ma znaczenia.
Lampą ustawisz zapłon dopiero na pracującym silniku. Nawet jak źle będzie ustawiony to auto będzie odpalać, różnica będzie w mocy, przebiegu mocy/momentu i może być zwiększone ryzyko spalania stukowego. Źle ustawiony zapłon też nie będzie powodował takich masakrycznych drgań jak u Ciebie, kiedy jeszcze odpalał.
ok dzięki za info,w sobotę dalej szukanie dam znać co i jak.
Po ostatniej walce w sobotę w garażu,silnik śmiga jak tra lala.Dzięki wszystkim za pomoc.Problem leżał w aparatach zapłonowym,w jednym padł moduł a w drugim aparacie z podmianki padła cewka,do aparatu z padniętym modułem wcześniej zamontowałem nową cewkę iskra jakaś była,ale chyba za słaba,a w aparacie z podmianki(Który śmigał 100%) poszła cewka jak pisałem,że po nagrzaniu kompletnie zgasł i w ogóle nie odpalił.Teraz nową cewkę przełożyłem do aparatu z podmianki i trach na pół strzała pali:D,poczekałem aż się silnik nagrzeje , postanowiłem się przejechać:D,nic się nie dławi ,prycha czy strzela!Dzięki jeszcze raz za pomoc!!!
JarkoCivic
10-02-20, 22:05
Po ostatniej walce w sobotę w garażu,silnik śmiga jak tra lala.Dzięki wszystkim za pomoc.Problem leżał w aparatach zapłonowym,w jednym padł moduł a w drugim aparacie z podmianki padła cewka,do aparatu z padniętym modułem wcześniej zamontowałem nową cewkę iskra jakaś była,ale chyba za słaba,a w aparacie z podmianki(Który śmigał 100%) poszła cewka jak pisałem,że po nagrzaniu kompletnie zgasł i w ogóle nie odpalił.Teraz nową cewkę przełożyłem do aparatu z podmianki i trach na pół strzała pali:D,poczekałem aż się silnik nagrzeje , postanowiłem się przejechać:D,nic się nie dławi ,prycha czy strzela!Dzięki jeszcze raz za pomoc!!!
5 stron a odpowiedź miałeś już na 1 stronie. Wystarczyło pomierzyć, posprawdzać. Ehhh
Jeszcze zapłon ustaw gdzieś na lampie stroboskopowej. Jeżeli będziesz to robił ty to upewnij się jaka jest procedura. Generalnie w D serii (podejrzewam że w B też) ustawiasz na rozgrzanym silniku, na wolnych (wyregulowanych) obrotach i z włożoną zworką. Dobrze jest pomalować rowki na kole na biało żeby było lepiej widać. No i wiadomo że środkowa kreska ma się zgrywać z tym trójkątem i wycięciem na obudowie.
Cewka nowa i ta padnięta pokazywały podobne wartości,iskra była to szukałem czegoś innego na szybkiego.Zapłon ustawie,bez tego nie ma jazdy!Jeszcze raz dzięki wszystkim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.