Zobacz pełną wersję : Regulacja kółka rozrządu w D15Z6 VTEC
Siema. Mam w swoim EG D15Z6 po przejściu z eco na pełnego VTEC. Wałek i klawiatura D16Z6, kółko zostało seryjne z D15Z6. Jak wiadomo na takim setupie rozrząd nie jest prawidłowo ustawiony. Dlatego zdecydowałem się zamontować regulowane kółko. Jeśli rozrząd miałbym ustawiony na znaki z D16Z6, to nie byłoby problemu (kółko na zero), ale jeśli mam ustawiony na znaki z D15Z6, to powinienem opóźnić rozrząd na kółku o 6 stopni. Jeśli mam ustawiony na 0, to auto nie ma dołu. Aparat zapłonowy ma koniec skali. Po opóźnieniu jest jeszcze gorzej, auto w ogóle nie chce się wkręcić na obroty. Dopiero po przyspieszeniu rozrządu o 6 stopni auto odżyło. Czy coś tu jest nie tak? Mówią, że rozrząd się w takim setupie opóźnia, a u mnie trzeba było go przyspieszyć. Kolizji nie ma, ale nadal jest jakby ciut mniej momentu niż było. Przyspieszyć jeszcze o dwa stopnie?
https://i.imgur.com/qLsR8FT.jpg
jak Ci sie pol zęba rozrząd nie zgadza to zalezy od tego czy masz opozniony, czy przyspieszony, jak ustawisz poprostu rozrząd. Jak przestawisz kolo na dole wzgledem gory, podczas naciagania paska będzie Ci o te pol zęba "przestawialo"wał.
A czemu kolko zostawiles z d15z6? Nie powinno sie wałka zakladac razem z kolkiem?
Ja zeby ustawic rozrzad musiałem kupic regulowane, bo w zaden sposob sensownie nie dalo sie tego ustawic, aby zaplon lapal sie w regulacji aparatu.
kazik2_h9w3
15-07-19, 20:09
Powiem Ci ze jak robilem to kilka lat temu to kółko zostalo z d16 a dopiero później zalozylem regulowane i nie bylo wielkich problemów
Nawet napisalem o tym temat ale juz nie moge go namierzyć
Dobra znalazlem coś
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?102703-Wymiana-wa%B3ka-i-klawiatury-w-D15Z6-na-D16Z6&highlight=wymiana+wa%B3ka+klawiatury+d15z6+d16z6
Męczyłem się przez kilka miesięcy z d15z6 i wałkiem d16z6 , nie ma nigdzie jednoznacznej odpowiedzi na ten temat.
Testowałem ze stoperem różne ustawienia - Kółko do przodu do tyłu i albo samochód jechał góra albo dołem :) Najlepszy efekt dało u mnie Kółko na "0" i rozwiercenie fasolek na aparacie zapłonowym na tyle by na takim ustawieniu ustawić zapłon na 16 stopni. Wytestuj to i daj znać według dupohamowni i stopera efekt najlepszy, oraz auto chodziło górą i dołem. :) - sposób spartański , jeżeli chcesz to zrobić profi to musisz wysłać kompa do kogoś żeby ci przestawił w kompie - z tego co z Jogalem pisałem da się to zrobić.
Oczywiście o ile nie przestawiłeś o ząbek czy dwa przy zakładaniu paska.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.