PDA

Zobacz pełną wersję : wygląd środkowej kosoli - od czego zależy?



guest
12-07-19, 16:22
Witam,

Rozglądam się za Civikiem. Przeglądając ogłoszenia widzę, że występują dwie wersje środkowej konsoli:

pokrętła nawiewów ułożone poziomo;
pokrętła nawiewów ułożone pionowo;


Myślałem, że pokrętła nawiewów ułożone pionowo są w autach po face liftingu, ale nie ma reguły: auta przed liftem mają pokrętła pionowo i odwrotnie - po lifcie, mają pokrętła poziomo.
Od czego to właściwie zależy?

pozdrawiam

3ndriu
12-07-19, 19:11
Jeśli chodzi o hatchbacka 3/5d, to generalna zasada jest taka, że pokrętła poziomo to brak klimy albo manualna klima i sterowanie kierunkiem nawiewu i temperaturą za pomocą linek. Natomiast pokrętła pionowo to automatyczna klima, a sterowanie kierunkiem nawiewu i temperaturą odbywa się za pomocą silników krokowych. Na niektórych rynkach zdarzają się też pionowe pokrętła, ale klima jest manualna (możliwe też, że nie ma jej w ogóle). Jest tak np. w Type R na UK, czy Si/SiR na USA i Kanadę.

Z tymi linkami, zwłaszcza od temperatury są cyrki, bo lubią wypadać z mocowań przy poruszaniu nimi, także jak masz wybór to lepiej celować w automatyczną klimę. U mnie w EP3 zmiana temperatury nawiewu, to włożenie jednej ręki pod deskę rozdzielczą i kręcenie pokrętłem drugą ręką. ;)

Nie wiem dokładnie jak to wygląda w sedanie i coupe, ale tam są chyba tylko pionowe pokrętła i silniczki krokowe.

guest
14-07-19, 17:46
Dzięki 3ndriu za informację. Trochę mnie zmartwiłeś tymi wypadającymi linkami, ale tak jak piszesz - będę celował w automatyczną klimę. Chociaż, jeśli trafi się zadbany egzemplarz z linkami, to wiadomo, kupię :) .

3ndriu
14-07-19, 22:04
Wiadomo, najważniejszy jest ogólny stan auta, linki to pierdółka. Mi moje trochę krwi napsuły, ale może to dlatego, że nic poważnego się z autem nie działo odkąd je mam. Dodatkowo tutaj albo gdzieś indziej w internecie są patenty na te linki, które mogą trochę pomóc. A w ostateczności zawsze jest jakaś możliwość dołożenia auto klimy.

dawidbud1
17-11-19, 17:57
Szerokim łukiem omijać pokrętła ułożone poziomo. Problem ze sterowniem ciepło, zimno to standard. Ciężkie do naprawy.


Wiadomo, najważniejszy jest ogólny stan auta, linki to pierdółka. Mi moje trochę krwi napsuły, ale może to dlatego, że nic poważnego się z autem nie działo odkąd je mam. Dodatkowo tutaj albo gdzieś indziej w internecie są patenty na te linki, które mogą trochę pomóc. A w ostateczności zawsze jest jakaś możliwość dołożenia auto klimy.
Podrzucisz patent na te linki? Szukałem ale nie znalazłem.

3ndriu
17-11-19, 19:52
Nie mam tego nigdzie pod ręką, sam u siebie nic tam nie dotykałem. Ale z tego co pamiętam, patent polegał na wyjęciu jakiejś zębatki w nagrzewnicy, która otwiera klapę z ciepłym powietrzem i zostawienie tej klapy otwartej na stałe. Układ jest tak zrobiony, że jak ciągniesz linką, to właśnie otwiera się ta klapa w nagrzewnicy i z tym jeszcze spięta jest kolejna linka, która otwiera zawór w komorze silnika. Ta klapa w nagrzewnicy lubi się zacinać i stąd jest ten opór przy regulacji. Jak wyjmiesz zębatkę sterującą tą klapą, to pokrętło będzie regulować temperaturę tylko przez otwarcie zaworu w komorze silnika. Grzesiek_Devil_ miał chyba takie coś robione w swoim EP3, możesz spróbować podpytać.