PDA

Zobacz pełną wersję : Rozrząd B16A2 solka



szyss
20-06-19, 12:12
Witam
Wymieniałem teraz drugi raz rozrząd w B16A2 i sprawa wygląda następująco: Na wolnych obrotach czuć że silnik wpada w wibracje, nie pracuje równo. Na większych obrotach śmiga aż miło. Przed zdjęciem paska górne znaki prawie się pokrywały, znak na wale korbowym idealnie. Teraz niestety robiąc naciąg z instrukcji górne kółka są w takiej samej pozycji jak na starym pasku, natomiast wał korbowy jest przestawiony gdzieś o pół zęba
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a24337d0482e6dd2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b0c37421e3b3e836
Na ostatniej fotce znak wałku ssącego jest wyżej, przed wymianą też tak było.
Jak ponaciągać ten pasek żeby znak na wale korbowym się zgadzał?

ransom91
20-06-19, 13:08
U siebie w b18c4 też tak mam, że górne znaki nie są w jednym poziomie, ssący jest wyżej, a na wale jest punkt w punkt. Nie kombinowalem z tym bo wszystko pracowalo jak nalezy, więc jeśli u Ciebie jest to samo to wróć do poprzedniego ustawienia i tyle. :)

kamil39
20-06-19, 17:55
Nie wiem ja kw B serii, ale w d nie da sie ustawic pol zeba, da sie przestawic zab do przod/ zab do tylu.
W miedzy czasie robiles cos z glowica? ( w sensie ze byla planowana)

szyss
20-06-19, 19:10
Nic z głowicą nie było robione, był zrzucony pasek i rolka napinacza, założone nowe elementy i dupa. Górne kółka są identycznie ustawione jak przed wymianą paska, a wał korbowy nie trafia.
Wydaje mi się że kiedyś widziałem manuala do Hondy i tam naciągało się pasek kręcąc w obie strony, niestety nigdzie tego nie mogę znaleźć.

kamil39
20-06-19, 19:22
według manuala się ustawia tak, że ustawiasz na znaki gore oraz dol, krecisz 5-6 razy silnikiem w lewo, po czym luzujesz napinacz o pol obrotu, i krecisz walem w lewo az kolo walka przesunie sie o 3 zeby( wtedy napinasz pasek). Skrecasz i kontrolnie krecisz walem czy dalej znaki się pokrywają.

szyss
20-06-19, 22:09
Mam manuala, tak właśnie napinałem. Najgorsze jest to że na wale korbowym się nie zgadza. Nie wiem czy to od tego przestawionego rozrządu ale teraz na wolnych obrotach silnik się delikatnie trzęsie i zmienia obroty. Po przegazowaniu obroty spadają i silnik prawie gaśnie. W trakcie jazdy zapieprza tak jak zawsze ;-)

Vajrus11
21-06-19, 07:06
Mam manuala, tak właśnie napinałem. Najgorsze jest to że na wale korbowym się nie zgadza. Nie wiem czy to od tego przestawionego rozrządu ale teraz na wolnych obrotach silnik się delikatnie trzęsie i zmienia obroty. Po przegazowaniu obroty spadają i silnik prawie gaśnie. W trakcie jazdy zapieprza tak jak zawsze ;-)

Tak będzie jak wybuch mieszanki jest za wcześnie lub za późno. Podłącz lampę to zobaczysz co się będzie działo. Zakładając pasek wszystko na sztywno stoi w miejscu ? Jeżeli wszystko jest jak w manual to nie ma opcji musi być dobrze.. Chyba że było coś grzebane przy motorze.

mały_miszcz
23-06-19, 12:08
Mi sie tez tak dzieje ze przygasa po przegazowkach i podobno jest to wina lekkiego kola zamachowego ;)

szyss
10-04-21, 15:53
Witam
Miałem dać znać co z tym rozrządem, sprawa została opanowana drugiego dnia. Tym razem wszystko się zeszło tak jak powinno. Na popuszczonym napinaczu, ojciec dociskał pasek równomiernie z obu stron kółek rozrządu, a ja kręciłem motorem. Po kilku obrotach wszystko cacy. Wydaje mi się że z czasem ta sprężynka na rolce traci siłę i źle dociąga.